[Nord Modular] cc's

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ik wil de cc's van vastleggen van mijn knoppen draai akties op de Nord Modular. Vreemde is dat wel de toets aanslagen naar m'n RM1X, maar niet de cc's worden vastgelegd. Wanneer ik aan een knop draai licht het midi in lampje van m'n RM1X ook niet op. Er staat geen midi filter aan op de RM1X.

Wat nou weer???

Greetz,

Yawgmoth

Hoi, je moet in je editor eerst een MIDI controller toewijzen aan een knop. Als je dit bij je patch opslaat, dan verstuurd die patch de MIDI controller die je hebt toegewezen aan die knop :). Gewoon rechtermuisknop op de parameter die je met de knop aanstuurt en een MIDI cc toewijzen.

Duh?!... Waar maak je dan patches mee? Modular aan betekende automatisch gelijk ook computer aan bij mij. Dat kleine schermpje werd ik helemaal tureluurs van. En het blijft zo bij editten omdat je zo toch geen volledig nieuwe patches kan maken? Of hebben ze dat met hun laatste OS update erin gezet?

Machtige machine hoor, overigens :)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Duh

Ik begrijp je verbazing. Maar het ligt zo. Heb de modular al even, en hem helemaal volgepropt met patches (ca 700). Omdat een computer voor mij contraproductief werkte heb ik midden van de zomer besloten mijn comp uit de studio te halen, en deze niet eerder dan eind oktober terug te zetten.

Sindsdien komt er veel meer uit m'n handen. Enige probleem is het aanpassen van bestaande NM patches. Dat neem ik in dit geval graag op de koop toe.

Er is nog geen update van het OS, dit stond geplanned voor september. We merken het wel als het zover is.

Greetz,

Yawgmoth

Tja, dat is de reden waarom ik m'n Cubase vst5 had verkocht en de Modular met een EX5 (leek me een leuk cadeau voor m'n broertje) had geruild. Ik zou wel even alleen met de mpc gaan werken, hmbl... Kapitale fout, aangezien ik:
1. Cubase SX weer heb aangeschaft
2. De Nordsound mis

Dat laatste is zaterdag gelukkig ook weer verholpen al is het geen Modular meer, die liep toch erg snel tegen z'n dsp-dak :)

Tja, dat is de reden waarom ik m'n Cubase vst5 had verkocht en de Modular met een EX5 (leek me een leuk cadeau voor m'n broertje) had geruild. Ik zou wel even alleen met de mpc gaan werken, hmbl... Kapitale fout, aangezien ik:

BEN JIJ DAT ALLEN ????

Back