hoe krijg ik mijn eigen samples (in SF2) in mijn XV5080

felshout

Stamgast
IK zoek een mogelijkheid om mijn zelf gemaakte multi samples in mijn XV5080 te laden

Ik heb SCSI CDrom en HD ram en flash

Heeft iemand hier mee ervaring?

groetjes Erik

Laatst gewijzigd:
XV kan geen SF2 lezen dus zal je ze moeten omzetten naar een wel leesbaar formaat. (wav bijv)
Dan op een medium zetten zodat je ze met de XV kan inlezen.
Zelf gebruik ik daar een flash kaartje voor.

For those who want to take advantage of existing sample libraries, the XV-5080 offers playback of Roland S-700-Series and Akai S1000/S3000 CD-ROM's through its built-in SCSI port. For even more flexibility, the XV-5080 can also read AIFF and .WAV files. Up to 128MB of optional SIMM memory may be installed, allowing users to convert wave data - and even S-700/S1000/S3000 Patches and S-700 Performances - and store them to the XV-5080's User memory.

Loaded sample data can also be stored to external hard drives via SCSI or to SmartMedia (TM) cards. With the XV-5080's sample-playback features, it is no longer necessary to have a dedicated sampler for accessing sound libraries on CD-ROM.

nog een scsi kabel ? scsi interface in je 5080 ? gebruiksaanwijzing even doorlezen. succes

Een kleine toelichting

Akai CDs lezen is geen probleem. Waves lezen is ook geen probleem.

met SF2 bedoel ik soundfont, Ik kan met Awave mijn samples converteren naar andere gangbare formaten zoals Akai

Als ik akai samples aanbied op een Windows CD zie ik alleen waves en geen programma's

als ik een akai Cd op mijn HD kopier, kan ik ook alleen de waves lezen

Erik

Laatst gewijzigd:
met translator free (vers 2.9) is het geukt om SF2 samples om te zetten in XV5080 formaat

De Xv sampels staan nu op een harde schrijf en ik kan er maar een tegelijk via SCSI inladen. Wat doe ik fout?

Helaas ben ik hiermee nog niet geholpen want ik wil een hele bank met samples inladen.

via Akai CD kan je wel meer samples tegelijk inladen en het beginpunt voor samples en patches bepalen. Ik heb al geprobeerd om een Akai CD te maken maar dit is nog niet gelukt.

Iemand die dit wel kan?

ik zoek wel verder. jullie hulp is welkom

volgens mij komt dat door de free versie

ohja niet groepen samples selecteren en verplaatsen anders wordt per sample een program aangemaakt

groepen samples in een mapje zetten, dan het mapje verplaatsen, alle samples die in dat mapje staan, worden in een program gegooid, succes

Ik heb een oplossing gevonden om mijn verzameling SF2 (soundfont) samples in mijn Roland XV5080 te krijgen

Met Awave heb ik een collection gemaakt met hierin mijn selectie SF2’s (64Mb)
Je kunt de SF2 van uit de windows verkennen gewoon slepen naar AWave. je kunt ook met meerdere layers werken in een geluid door layers samen te voegen. Stereo samples moet je converteren naar 2 layers en dan de waves stereo pannen.

Collection (SF)
Program (SF2)
Layer
Program (SF2)
Layer 1
Layer 2

De Collectie wordt als SF2 gesaved.
met translator free (vers 2.9) is het gelukt om SF2 collection in een keer om te zetten in XV5080 formaat en die zo op het smartmedia kaartje

Nadeel:
Ik kan de volgorde van de geluiden niet bepalen
Niet alle stemmingen worden goed omgezet maar dit is op de XV5080 goed te doen
Onduidelijk hoe ik geluiden toe kan voegen.
De XV doet er lang over om de geluiden te laden.

Iemand goede ervaringen met de koop versie van Translator 2.9 en de Xv5080?

Erik,

http://erik.myphotos.cc/

Back