alesis m1 active mk2

SpaceAgent202

Sinds 2001
ik zit even te bladeren door informatie over monitor speakers.

kom ik de alesis monitor one mk2 active tegen.

is dat wat in vergelijking met de gewone monitor one's ?
waarom zitten er nu weer 2 basreflexpijpjes aan de voorzijde?

[offtopic]Roel: ik kan je even niet verder helpen met de monitors, maar ik vind je signature
helemaal geweldig. Moest even gezegd :) [/offtopic]

De MKII Active klinkt wat helderder dan de oude Monitor One; en er zit natuurlijk versterking ingebouwd.

De basreflexpoort zit nu aan de voorzijde, zodat je de MKII dichter tegen een achterwand kan plaatsen. Dit is vooral belangrijk als je in een kleine ruimte je studio hebt.

aha... de passieve m1 mkII heeft zijn (enkele) baspoort aan de achterzijde zitten

ik twijfel even tussen de volgende 2 setupjes

m1 mkII passief + alesis ra-300 versterker
m1 mkII actief

ik heb m1 mkII 's passief staan. gekocht omdat ze bij een kennis supergoed klonken.
maar dacht in een van mijn speakers een vervelende resonantie te bemerken.
heb het nu verder getest; bij een redelijk volume bij een sinusgolf van 100hz krijg ik hinderlijke bijgeluiden in beide speakers, in links iets meer dan in rechts.
kan m ruilen bij de dealer maar aangezien ik toch een versterker zoek dacht ik misschien stap ik dan wel over op de actieve versie van de mk2

maarrr zou ik met eenzelfde type speaker niet dezelfde problemen krijgen?

Laatst gewijzigd:
de grote speaker trilt....
kortom het vel papier wat op en neer beweegt. en het lijkt alsof de conus van de driver ook de resonantie veroorzaakt.

bij een sinusgolf van 100-150 hz op een redelijk maar niet overdadig hard volume krijg ik een vreemd gepiep/hoog gerammel/resonantie te horen, net alsof er een paar losse schroefjes onder in mijn monitorspeakers liggen. boven 500 hz is het nog steeds netjes strak en kleurloos.

ik sleep mijn versterker heel binnenkort mee naar een eigenaar van een setje alesisjes mk2 zoals de mijne, als het probleem daar met mijn versterker niet optreedt ga ik voor de nieuwe.

Back