[electro] kosmonaut

geschirrspüler

ex pocketzip
ik heb onlangs een hele tijd stilgezeten wat muziek betreft, maar sinds ik onlangs met mijn muziekpc van onze (op z'n zachtst gezegd lawaaierige) woonkamer naar mijn wat rustigere kamer verhuisd ben, ben ik weer wat meer bezig met het maken van muziek.
en daar is deze track het resultaat van:)

ik moet zeggen dat ik hem zelf wel geslaagd vind, het is volgens mij zeker één van de betere track die ik ooit al gemaakt heb:)
de mix kan wel nog wat beter, aangezien ik noodgedwongen moet afmixen op een €15 philips hoofdtelefoon (ik hoef jullie dus niet te vertellen dat het kopen van goeie monitors bovenaan mijn verlanglijstje staat;) )

de track vind je hier , of je kunt ook altijd gaan luisteren op myspace

benieuwd naar jullie oordeel!:)

kosmonaut.jpg

je intro :D ik was al een hele tijd vergeten dat stilte ook bij muziek hoort.
van mij mag de basdrum en de sner nog wat harder en het stuk wat nu je einde bijna is wat eerder want dat is lekker zonder die strings :)

koel nummer verder ik wil m wel remixxen :)

:) :) Heee Pocketzip cool man tis de eerste track die ik van jou mag beluisteren ben ook nog nie zolang member van het forum maare topman klinkt goed lekker electro lekker spacie echt een lekkere trackie. Gaat bij de colectie :)

ben zelf hard bezig aan een nieuwe track is nog niet klaar maar ben natuurlijk erg benieuw wat je ervan gaat vinden.

Groetjes

Metroid

lekkere track hoor, maar je kickdrum en je snare staan echt te zacht en missen (daardoor?) wat punch. Ik zou 'm ook wat inkorten denk ik.

Klinkt goed, maar geluiden zijn niet heel origineel gekozen, máár.. electro it is. :okdan:

Origineel geplaatst door Hazes
lekkere track hoor, maar je kickdrum en je snare staan echt te zacht en missen (daardoor?) wat punch. Ik zou 'm ook wat inkorten denk ik.

precies wat ik ook probeerde te zeggen :D

Ik vind 'm wel lekker! De mix maakt idd wat minder. Zulke muziek mag lekker dik klinken. Wat wel gedeeltelijk op koptelefoon te doen is:
-behoorlijke compressie op drums + bass }:|
-lekker sync-delaytje over de bass, zodat ie iets zwingender wordt.

allemaal bedankt voor jullie reactie! :)
leuk ook dat jullie de track over het algemeen goed vinden, geeft me weer wat extra voldoening8)

@lukast: vond dit soort vage intro wel bij de track passen:) in een experimentele bui wat opgenomen met mijn mp3player aan de pc-kast.
die stilte is hier inderdaad ook belangrijk in het begin, even al het voorgaande abrupt afbreken en dan weer verdergaan.
wat dat remixen betreft: ik hou je niet tegen!:D

@metroid: dit is voor zover ik weet ook de eerste track die de rest van synthforum van me mocht horen. ben blij dat hij je collectie gehaald heeft!
btw, laat maar komen dat nieuwe nummer als het klaar is:)

@hazes: nu ik er begin op te letten hoor ik inderdaad dat snare en kick nog wat te zacht staan...
inkorten, ja... zou ik kunnen doen. ik vond hem zelf eigenlijk niet echt te lang, maar da's weer subjectief natuurlijk. misschien dat stuk voor het einde waar alle elementen bij elkaar komen wat korter maken:)

@demian: geluiden zijn inderdaad niet zo bijster origineel, maar het was dan ook gewoon mijn bedoeling om een typische electrotrack te maken. het hoeft niet altijd zo vernieuwend te zijn vind ik:)
volgende keer maak ik speciaal voor jou een electronummer met een slapbass en een sax ;)

@PH: tja, inderdaad, de mix... op dit moment mijn grootste probleem.
wel geen slechte ideeën die je daar geeft... ben zelf op dit moment nog volop aan het worstelen om het compressen en dergelijke zaken wat onder de knie te krijgen. ik maakte al wel een hele tijd wat nummers, maar vaak zonder hier en daar te weten waar ik nu eigenlijk net mee bezig was. ik ben eigenlijk nog maar pas begonnen met me wat in de dingen te verdiepen. gelukkig heb ik nog wel wat tijd om het één en ander te leren :)
en als ik wat meer ervaring (en mischien ook wat extra gear) heb ga ik waarschijnlijk deze track nog wel eens helemaal onder handen nemen, en dan kan de commentaar die ik hier gekregen heb zeker van pas komen:)

Leuke track, een beetje droog en wat kaaltjes, maar wel fijne electro-sfeer!

Misschien nog een paar kleine spacy geluidjes ertussen (fills) om wat meer naar de titel te refereren.

Zou leuk zijn een paar korte (vertraagde) stemsampeltjes (van kosmonauten) subtiel erin brengen.
Misschien wat cheesy maar dit is bij sommige oudere electronummers zo funky.

Fijne track!

bedankt ook bodo :)

dat droge en ietwat minimale was ook wel de bedoeling :)
spacy geluidjes heb ik nog geprobeerd, maar leek op één of andere manier gewoon niet te werken... heb het dan maar zo gelaten, en ben er zo ook tevreden over:)

Back