Hulp bij vocalen voor een remix

Beatbrother

Stamgast
Hey,

Ik ben momenteel een remix voor iemand aan het maken. Ik heb de stemmen droog meegekregen en ik zou er graag iets speciaals ermee willen doen ...

Iemand tips ... ?

Ik zou graag het volgende willen doen ....

- Ze zingt bv. inside en daar zou ik graag een release op willen zetten zodat het klinkt als insiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiide waar deze dan ook uitfade zodat als de volgende maten beginnen je op de achtergrond nog stillekes die inside hoort
Is dit mogelijk ?

Ten tweede : zou ik dan een filter willen gebruiken zodat die lange iiiiii scherp wordt ...
Dit kun je een beetje vergelijken met het klankske in Binary Finary (1999 Gouryella mix) ... juist voor de break wordt het ook zo scherp gedraaid ...

Ik weet alleen niet als dit mogelijk is met een stem ...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ...

Thnx ...

Greetz Bart !

Re: Hulp bij een stem voor een remix

Re: Hulp bij een stem voor een remix

alles is mogelijk met de juiste creativiteit en fantasie.
fantasie heb je al alleen de creativiteit

wat jij bedoel met dat iiiiiiiiiiiiiiii is denk ik timestrechzz.
ik weet niet met wat voor progamma's jij mee bezig ben maar als je met logic werkt heb je in logic zelf ook een timestrechzz
plug in.
je moet dan denk ik dat i gedeelt er uit knippen en dat extreem gaan sctrechzzzen.
als je niet met logic werkt maar met een andere sequencer progamma zullen die dat vast ook wel hebben.
anders zijn er vast wel plug in's ergens te downloaden zijn.
:halleluja

Attachments

• logic5-1-tb.jpg
    logic5-1-tb.jpg
    4 KB · Bekeken: 149
Bart,

Of anders plak je dat in wavelab ofzo en probeer je een clean stukje " i " eruit te selecteren om het daarna te vermenigvuldigen totdat je de gewenste lengte hebt. Timestretchen is ook een optie, behalve wanneer het te lang moet duren krijg je rare digitale glitches enzo...
Woont dat zangereske veraf,want soms is de beste optie dat je even zo'n specifiek stukje op band zet om het dan verder te gaan verwerken.

groeten, P.

:biertje:

Origineel geplaatst door Prophet
Bart,

Of anders plak je dat in wavelab ofzo en probeer je een clean stukje " i " eruit te selecteren om het daarna te vermenigvuldigen totdat je de gewenste lengte hebt. Timestretchen is ook een optie, behalve wanneer het te lang moet duren krijg je rare digitale glitches enzo...
Woont dat zangereske veraf,want soms is de beste optie dat je even zo'n specifiek stukje op band zet om het dan verder te gaan verwerken.

groeten, P.

:biertje:

Ik had het zo al opgelost ....
Stukje eruit geknipt en dan vermenigvuldigt ...
Dan krijg ik een heel leuk effect ....

Daar heb ik dan een distortion opgezet ...
En dan de gewone versie + de speciale versie in elkaar laten in en uit-faden ... *D

Tklinkt heel leuk ...

Greetz Bart !

Ik zou het heel graag willen laten horen, maar ik mag het echt niet laten horen ...

Het gaat over een remix van de nieuwe single van een bekende groep ... *D

Greetz Bart !

Laat ons dan wel is weten later over wie het hier ging want ge maakt de mensen kerieus he!

:frons:

;)

Origineel geplaatst door Prophet
Laat ons dan wel is weten later over wie het hier ging want ge maakt de mensen kerieus he!

:frons:
;)

Ik kan u zeggen over wie het gaat, maar ik kan niks online ervan zetten .... snappie ...

Ben momenteel een remix aan het maken voor Ian van Dahl !

Greetz Bart !

Ik weet niet welke reverb je gebruikt maar daarmee kan je grotendeels alle dingen die je noemt doen. Denk voor die lange iii maar eens aan een feedback van een delay of chorus.
In cool edit (en andere misschien ook) zit een morph-functie bij een van de eq's. je selecteerd het gefeedbackte stuk "iiiii
" en stelt bij die eq met morph-functie een begin-eq in, en een eind-eq die volgens jou scherp moet zijn en voila!!
Wat ook leuk is, dat heb ik bij de laatste zangopnames van een hardrockband gedaan, is een reversed reverb opnemen en die een stukje terug onder de zang zetten zodat er een soort zucht van tevoren komt en bij het laatste woord wat de zanger zegt stopt daarmee ook de reverb. oja, en een lichte distortion over de reverb want dan klinkt het duidelijker
suc6

Allez vooruit dan Bart, das goed gelachen. "Do the very best" dan maar zou'k zo zeggen, iets dat je eigenlijk altijd moet doen, dit terzijde.

Ben benieuwd hoe de nieuw single zal zijn. :)

sieejaaaa! P.

Back