Kort Dither vraagje

BoonDock

Stamgast
Even een heel kort Dither vraagje:

Als je moet coverteren van 24bit44k naar 16bit44k, kun je dan het beste voor het converteren ditheren (dus bij 24bit) of erna (bij 16bit)?

Of maakt het eigenlijk niets uit??

Je dient het toch als laatste in de hele bewerkingsketting te doen?

Moet je eens zoeken op Dithering verplicht, er is hier dus al een hele draad over...

Heb ik gedaan, staat mijn antwoord niet bij...

Een hoop technisch geblabla....schiet dus niet echt op...

Om voor zo'n kort vraagje een uur te moeten zoeken lijkt me wat overdreven. Volgens mij moet het antwoord bovendien vrij makkelijk te geven zijn voor iemand die het weet, nietwaar?

Dus als je het niet weet, hoef je wat mij betreft niet te reageren, ik ben ook wel zo snugger dat ik eerst even zoek voordat ik iets vraag.

Dus weet je het wel of niet?
:smeris:

Origineel geplaatst door BoonDock
Heb ik gedaan, staat mijn antwoord niet bij...

Een hoop technisch geblabla....schiet dus niet echt op...

Om voor zo'n kort vraagje een uur te moeten zoeken lijkt me wat overdreven. Volgens mij moet het antwoord bovendien vrij makkelijk te geven zijn voor iemand die het weet, nietwaar?

Dus als je het niet weet, hoef je wat mij betreft niet te reageren, ik ben ook wel zo snugger dat ik eerst even zoek voordat ik iets vraag.

Dus weet je het wel of niet?
:smeris:
Is maybe beter om je toon iets te matigen, ik weet het antwoord niet, maar er stond mij iets bij dat daar al een topic over was...
Was hulpzaam bedoeld, maar goed, veel suc6 met je probleem! :biertje:

kan je ditherfuncite niet gewoon uit zetten?

het viel mij al op dat bij audio-edit software die standaard op 24 bit werkt (zoals bijv. Audicty) de ditherfunctie standaard aan staat.

ik ben er niet zo'n fan van en laat het normaal liever uit maar misschien is het bij converteren van 24 naar 16 bit wel noodzakelijk

zje ne se pa

Back