ringtones...hoe werkt het?

pjeut

Ouwe rot
Niet helemaal een vraag voor dit forum......dus een antwoord in de vorm van een linkje naar een site waar het staat is ook goed.
Maar mijn vraag is; hoe werken die sites voor het downloaden van ringtones nou eigenlijk. En nou bedoel ik natuurlijk niet de handelingen die je moet verrichten om zo'n tone te downloaden, want dat staat op sites wel uitgelegd. Wat ik bedoel is dit: ze beginnen met een partij wav-files en midi-files. Wat moet er vervolgens mee worden gedaan om ze geschikt te maken voor verzending naar een mobiele telefoon?
Met wat googelen kom ik ook wel programma's tegen, maar die zijn primar voor het editen van wav-files. Het gaat mij er om; wat is er nodig om te komen van een wav-file of een midi-file tot "iets" wat verzonden kan worden naar een mobiele telefoon.

Graag reactie.

Realtones zijn gewoon mp3-tjes...

Er zit alleen een limiet aan de tijdsduur (hooguit 29 seconden)...

Maar...

Maar...

...zo'n mobiele telefoon heeft dus zelf de electronica om een mp3-tje te lezen en af te spelen? En dus ook een geluidschip om het geluid te generen van een MIDI-bestand? En bij dit laatste is het dus van deze chip afhankelijk hoe het eindresultaat klinkt, toch?

Graag je reactie.

Groeten,
Pjeut.

Re: Maar...

Re: Maar...

Origineel geplaatst door pjeut
...zo'n mobiele telefoon heeft dus zelf de electronica om een mp3-tje te lezen en af te spelen? En dus ook een geluidschip om het geluid te generen van een MIDI-bestand? En bij dit laatste is het dus van deze chip afhankelijk hoe het eindresultaat klinkt, toch?

Graag je reactie.

Groeten,
Pjeut.

Mijn phone kan tot 2 gig aan mp3's bevatten, of video, etc.. alles kan tegenwoordig..:D

Dus.....

Dus.....

.....alles wat die ringtone-boeren doen is een mp3-tje of een MIDI-bestand naar je mobiele telefoon sturen. Heb je daar nog speciale software voor nodig om dat te doen? Er zijn natuurlijk protocols nodig om die mobiele telefoon te laten weten dat er iets aankomt om te downloaden en dus niet dat er "gewoon" iemand opbelt.

Ik probeer dus even de contouren van zo'n ringtone-service door te krijgen.

Nogmaals graag reactie.

Origineel geplaatst door 6 trak
het MOD (amiga) formaat zou een prima alternatief zijn voor phones... scheelt behoorlijk in size t.o.v. mp3

maar goed, het hele idee omtrent ringtones is toch dubieus want wie gaat er nu een heel nummer uitluisteren voordat ie oppakt?

Euhm, niet echt geloof ik, aangezien een MOD alleen maar samples aanstuurt toch? Tenminste, op de PC in ieder geval wel :) En dan kan de bestandsgrootte aardig oplopen, moet je alle samples meesturen.. Een midi stuurt alleen info naar de interne MIDIchip op de telefoon!

Ahaaa.........

Ahaaa.........

Origineel geplaatst door Ethereal
Een midi stuurt alleen info naar de interne MIDIchip op de telefoon!

Dus de telefoon heeft z'n eigen geluidschip om MIDI's tot geluid te verknutselen.

Stel je wilt zelf zo'n service opzetten om realtones en polyfone ringtones te versturen, wat heb je dan nodig? En dan bedoel ik dus ondersteunende software die zorgt voor de juiste aanvullingen voor die mp3's en midi's (dus protocol-toevoegingen die zorgen dat de mobiele telefoon weet wat er aankomt en dit correct verwerkt) en voor de goede verzending.

Pjeut.

je kunt je eigen ringtones via Bluetooth (moet je wel zo'n usb-bluetooth-geval hebben) van je pc naar je telefoon sturen...en andere mensen kunnen jou dus ook via bluetooth (of als bijlage bij een sms) een ringtone,spelletje,video of fotootje sturen...

de techniek staat voor niets...

je hebt er vrij weinig voor nodig om zelf ringtones te gaan verkopen...het makkelijkst is om contact op te nemen met een grote leverancier,die willen ze graag voor je verkopen...www.bamikanarie.nl bijvoorbeeld...(staan er al meer dan honderd van mij op)...

Origineel geplaatst door Ethereal
Euhm, niet echt geloof ik, aangezien een MOD alleen maar samples aanstuurt toch? Tenminste, op de PC in ieder geval wel :) En dan kan de bestandsgrootte aardig oplopen, moet je alle samples meesturen..
ligt er ook nog maar net aan hoe je samples gebruikt... complete stukken samplen etc moet je ook niet usen nutuulk maar alles netjes opbouwen volgens een synthese principe met korte (1 cycle) waves... het IT formaat zou zeer geschikt zijn...
de quali hoeft absoluut ook niet 44.1 stereo te zijn... zo goed is zo'n speakertje van een mobieltje toch niet...

Origineel geplaatst door dione
je kunt je eigen ringtones via Bluetooth (moet je wel zo'n usb-bluetooth-geval hebben) van je pc naar je telefoon sturen...en andere mensen kunnen jou dus ook via bluetooth (of als bijlage bij een sms) een ringtone,spelletje,video of fotootje sturen...

de techniek staat voor niets...

..

Lang leve de multicardreaders :D

Gewoon memorykaartje uit telefoon in pc, mp3/foto/whatever erop slepen en terug de telefoon in. Maar bluetoothen ken natuurlijk ook.

:stupid vind 't nog steeds belachelijk als iemand betaald voor (real)ringtones; die maak je toch gewoon zelf?!

Van mensen die geen trilstand gebruiken moet je gewoon de telefoon afpakken.
Evenals die mensen die hele gespreken in de trein gaan voeren. Doe dat lekker thuis.
En dan hebben we ook nog figuren die het interessant vinden om de hele dag met een oortje in te lopen. :stupid =(

Groetjes :doei:

Origineel geplaatst door sander
Van mensen die geen trilstand gebruiken moet je gewoon de telefoon afpakken.
Evenals die mensen die hele gespreken in de trein gaan voeren. Doe dat lekker thuis.

Misschien hebben ze thuis geen trein.. :erm:

Re: Dus.....

Re: Dus.....

.....alles wat die ringtone-boeren doen is een mp3-tje of een MIDI-bestand naar je mobiele telefoon sturen. Heb je daar nog speciale software voor nodig om dat te doen? Er zijn natuurlijk protocols nodig om die mobiele telefoon te laten weten dat er iets aankomt om te downloaden en dus niet dat er "gewoon" iemand opbelt.

Ik probeer dus even de contouren van zo'n ringtone-service door te krijgen.

Nogmaals graag reactie.
Je hebt in principe een gateway nodig om het verzenden naar mobiele telefoontje van ringtones te doen. Zoals al eerder gezegd heeft bamikanarie.nl zo'n service voor je, zo ook ringtonio.nl(die ik zelf gebruik). Je moet echter wel voor de verschillende type telefoons een bepaald formaat uploaden. Ik dacht dat het er 3 types waren.
De realtones zijn gewoon mp3tjes.
Ik gebruikte zelf PSM Player als programma om MIDI files om te zetten naar de verschillende formaten.

:doei:
Yoonchi

En wat is.....

En wat is.....

.....zo'n gateway dan precies? Als ik je goed less dan is dat een service die wordt aangeboden door de gerenomeerde ringtone-boeren om jouw ringtones aan te bieden. Maar dan hang je toch gewoon ook onder hun site?
Of is er een manier om toch van hun diensten gebruik te maken en toch zélf je eigen ringtones aan te bieden?

En ook graag even het technische verhaal. Wat heb je nodig om een mp3 of een MIDI bestand vanaf je computer door te sturen naar een mobiel nummer zodat die mobiele telefoon dit bestand goed inleest en hem kan afspeloen op de manier zoals het is bedoeld?

Graag jullie reactie, ik ben een echte noob op het gebied van mobiele telefoons. Ik heb sinds m'n scheiding (afgelopen juli) een mobiele telefoon gekocht (een hele simpele zonder toeters en wel met bellen) en deze laat ik dus voortdurend thuis liggen. Ik weet er dus helemaal niks van.

Groeten,
Pjeut.

Origineel geplaatst door 6 trak
het MOD (amiga) formaat zou een prima alternatief zijn voor phones... scheelt behoorlijk in size t.o.v. mp3

maar goed, het hele idee omtrent ringtones is toch dubieus want wie gaat er nu een heel nummer uitluisteren voordat ie oppakt?
Je heb daar andere kleine bestandsformaten voor zoals aac en midi:)

ik heb n lichtelijke verouderde maar indertijd waarschijnlijk dure nokia6600 met symbian os..

voor midi heeft ie gewoon n soundsetje aan boord die je met wat gehack ook kunt veranderen

verder zijn nokia tunes ervoor meestal in amr-formaat (audio compressie formaat, Adaptive Multi-Rate Codec)

maar hij kan ook mp3 als ringtone gebruiken

Re: En wat is.....

Re: En wat is.....

.....zo'n gateway dan precies? Als ik je goed less dan is dat een service die wordt aangeboden door de gerenomeerde ringtone-boeren om jouw ringtones aan te bieden. Maar dan hang je toch gewoon ook onder hun site?
Of is er een manier om toch van hun diensten gebruik te maken en toch zélf je eigen ringtones aan te bieden?
Die ringtone boeren zoals ringtonio.nl geven je de mogelijkheid om je eigen ringtones aan te bieden en een pakket ringtones die ze aanbieden. Ze willen er ook op verdienen natuurlijk, omdat ze alle verzendingen van de ringtones naar de besteller van een ringtone doen. Je verdient er toch wel de helft op je eigen ringtones. Als je zelf zo'n gateway(wat eigenlijk een soort van inbelcentrale is) zelf moet gaan kopen, installeren bij een provider en onderhouden, is dat toch veel werk.

En ook graag even het technische verhaal. Wat heb je nodig om een mp3 of een MIDI bestand vanaf je computer door te sturen naar een mobiel nummer zodat die mobiele telefoon dit bestand goed inleest en hem kan afspeloen op de manier zoals het is bedoeld?
In principe kun je voor eigen gebruik een USB kabeltje met een speciale plug die op je mobiel aansluit gebruiken om ringtones naar je mobiel te verplaatsen. Als je daarentegen ringtones wil verkopen, dan geldt het bovenstaande verhaal.

:doei:
Yoonchi

Back