NIeuwe Synthesizer modules kopen

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Ik en een vriend van mij willen nieuwe Synthesizer modules kopen. We hebben al een Roland 3080 en een GM S2R (oudje).

Nu vragen we ons af welke kunnen we het beste pakken voor Dance/Trance/Hardhouse muziek mee te maken?

Ik wilde al een Virus C kopen, welke zijn er nog meer heel goed en met een vergelijkbare of beter prijs / kwaliteitverhouding?

Ze mogen zo rond de 1000 en 1700 Euro kosten..

Novation producten, voor dit geld kun je zelfs meerdere novation spulletjes kopen, bijv. een drumstation en een ks-4. Een algemeen gehoord gerucht is echter dat de Virus wat RAuWer, snijdender en Aggresiever klinkt dan een novation synth, wat dus beter is voor wat hardere dancestijlen (hardouse).

Voor trance zijn veel synthesizers geschikt. Vergeet bijvoorbeeld de waldorfs niet. Verder kun je ook gaan voor een combinatie van bijv. een an1x met een andere leuke synth, bijv. korg ms2000. Maar volgens mij zijn hier al erg veel topics over, het beste advies is nog steeds deze : Ga ze nou gewoon beluisteren en kijk wat bij je past.

De Waldorf Mircowave Club bundle is nu overal te krijgen voor +-600 euro, dit is de Mircowave + een cd vol met dance gerichte patches!!

Origineel geplaatst door Blinx
De Waldorf Mircowave Club bundle is nu overal te krijgen voor +-600 euro, dit is de Mircowave + een cd vol met dance gerichte patches!!

Jij bedoelt de Micro Q. Evengoed een hele mooie synth, maar geen wave dus:D .

LIgt eraan. Waar ga je voor? knopjes, geluiden, gebruiksvriendelijkheid?
Ik zou voor de virus indigo2 kiezen (is wel wat duurder) maar goed .....

voor recht toe recht aan trance-geluiden is een micro q inderdaad helemaal te gek! maar als je echt de diepte in wilt is een novation misschien inderdaad een betere keuze...

naar mijn smaak klinken die twee een stuk minder lief en wollig dan de meeste rolands en korgs...

Bedankt voor de info...
We weten er nog niet zo heel erg veel vanaf maar we willen niet eerst met rommel "beginnen" (niet dat we net beginnen) om later weer nieuwe spullen te moeten kopen

Origineel geplaatst door Niels

Jij bedoelt de Micro Q. Evengoed een hele mooie synth, maar geen wave dus:D .

Euuh ja die bedoel ik

btw, ik wil niet zeuren, maar als je samen dingen gaat kopen, let er dan op dat als er een keer iets mis tussen jullie gaat, dat je geen gezeur krijgt over spullen verdelen e.d.

super bassStation, pulse ,jp8080 toevalig staat er een jp8080
op ebay.nl bieden van af 650 Euro

Nou wil Sam een Roland Variphraser kopen. Is dat wel een goed idee? Wat is eigenlijk precies een variphraser een soort combinatie van sampler en synth?

:D Een jp 8080 dan, geen variphase... :D

Origineel geplaatst door RoelRoel
Nou wil Sam een Roland Variphraser kopen. Is dat wel een goed idee? Wat is eigenlijk precies een variphraser een soort combinatie van sampler en synth?

Dit is variphrase:

Volgens www.roland.be
Waar sampling stopt, neemt VariPhrase het over: er zit rek in je audio

Met de VP-9000 VariPhrase ® Processor van Roland breekt een nieuw hoofdstuk aan voor het bewerken van audiosignalen en het gebruik van samples. Het woord “revolutionair” is hier dan ook op zijn plaats. De VP-9000 kan de ontvangen audio-informatie in “Realtime” bewerken en er de toonhoogte, duur en formant (basisfrequenties) van wijzigen zodra jij MIDI-commando’s zendt. En dit notabene met een optimale kwaliteit. VariPhrase ® zorgt ervoor dat er “rek” in je in audiodata zit, die dan ook op een volledig non-destructieve manier kunnen worden bewerkt. De mogelijkheden van deze technologie zijn legio: in een mum van tijd zorg je dat alle benodigde “Loops” dezelfde toonhoogte of het-zelfde tempo hanteren; of je buigt de toonhoogte van gesampeld materiaal, zonder dat de lengte ervan verandert; of je wijzigt de duur van de noten in een frase om een “Groove” te laten swingen; of je moduleert de formant van een sample zonder de toonhoogte of het tempo ervan te beïnvloeden.

Origineel geplaatst door RoelRoel

Lijkt me niet verstandig iets te gaan kopen als je niet weet wat het is? :confused:

Dat is inderdaad niet zo slim, ik weet nu wat het is en dat we dat niet moeten kopen....

Back