Korg ms20 envelope generator 2 werkt niet

Bertin

Nieuwkomer
Beste techneuten,

Ik heb hulp nodig, en vooral bij mijn zojuist aangekochte ms20.

Hij doet het goed. Behalve dan dat de envelope generator niet goed werkt.

In standaart mode kan ik spelen maar blijft de toon hangen zolang ik de volgende toon speel. Als ik de sustain level terug draai heb ik geen geluid meer.
functies als Hold time en attack time lijken niets te doen. Decay time verandert soms de attack time (dat dan weer wel)!!

Help help help !!

Laatst gewijzigd:
Ik neem aan dat je weet hoe ADSR werkt, dat is namelijk best wel belangrijk.
Het kan een slechte verbinding zijn in het patchbay.
Gewoon even wat rommelen met een patchkabel en kijken wat het resultaat is.
Anders kan ik het vast wel voor je oplossen.

Re: Korg ms20 envelope generator 2 werkt niet

Welkom op het forum !

Ik weet niet hoeveel ervaring je met synths hebt maar je zou wat voorbeeld patches kunnen namaken en kijken wat er dan uitkomt: http://www.korganalogue.net/korgms/manuals/ms20/20setts.html en dan es beginnen met de Synthe Bass, niet gelijk met de UFOs en krijsende japanse kleuters (gaat heel goed met deMS20 !)

Origineel geplaatst door Bertin
Beste techneuten,

Ik heb hulp nodig, en vooral bij mijn zojuist aangekochte ms20.

Hij doet het goed. Behalve dan dat de envelope generator niet goed werkt.

In standaart mode kan ik spelen maar blijft de toon hangen zolang ik de volgende toon speel. Als ik de sustain level terug draai heb ik geen geluid meer.
functies als Hold time en attack time lijken niets te doen. Decay time verandert soms de attack time (dat dan weer wel)!!

Help help help !!

Origineel geplaatst door Mike Philco
Ik neem aan dat je weet hoe ADSR werkt, dat is namelijk best wel belangrijk.
Het kan een slechte verbinding zijn in het patchbay.
Gewoon even wat rommelen met een patchkabel en kijken wat het resultaat is.
Anders kan ik het vast wel voor je oplossen.

Hoi Mike,

Ik weet hoe ADSR werkt. De EG1 werkt wel, tenminste wel met modulatie. Voor zover ik weet gaat het standaart signaal altijd door de EG2 en hoef je niet te patchen om dit effect te krijgen toch? Ik heb 'm al open gehad om te kijken of er een stekkertje los zat, maar dat was niet.

Wellicht dat ik hem moet laten repareren door een verstandig iemand.

Ik woon in Nijmegen. Ken je mischien zo iemand die een beetje bij mij in de buurt woont?

Bertin

Ik ben de Korg-man van Nederland :geslaagd: en doe heel veel reparaties voor onderandere Voerman (De importeur).
Je zou hem naar me kunnen opsturen. Ik zit met mijn bedrijf in Meppel. Dat is niet naast de deur.
Elke week worden er een stuk of 10 Korg-synths door mij hersteld. De jouwe past daar best nog wel bij :)
Er kan veel fout gaan in een MS10 of MS20 maar meestal is de oplossing erg eenvoudig. Behalve wanneer er een potmeter is afgebroken. Dan wordt het even knutselen. Maar ook dat komt goed.

Je kan ook forum lid boemtsjak of saint eric contacteren.
Zij hebben ook veel ervaring met deze en andere instrumenten.
Voor dit probleem hoef je ook niet echt een 'Korg man' te zijn.

Voor een adres iets dichter in de buurt kan je ook contact opnemen met Music Service Center ( www.music-service.nl ).
Zijn ook erg ervaren met Korg en andere merken.

Ok Mike,

Meppel is zeker niet in de buurt, dat is jammer.
Wil je me voor de zekerheid jou adres en tel. gegevens even doormailen dan neem ik contact met je op als het nodig is.

Groeten,

Bertin

....Voor dit probleem hoef je ook niet echt een 'Korg man' te zijn....

Heb je enig idee wat het probleem is dan? :erm:

Origineel geplaatst door Synthfraek
Stuur me een PB voor verdere info, dan help ik je graag verder.

Een PB? (wat is dat...?):confused:

AHA ik zie het [p.b.] !

Dat was inderdaad niet zo moeilijk. 'k ben een vers lid, dat blijkt.

Back