Vette rauwe ACID gear...

psylo

Huh. Waar zit ik nu weer?
Wie kan mij adviseren!!! Volgens mij ben ik wel op de goede plaats, trouwens....

:stupid Ik ben op zoek naar nieuwe gear, waarmee ik echt vette acid's kan produceren! Voor de hand ligt natuurlijk de TB 303, maar dat apparaat kan ik dus echt nergens vinden...

Heeft iemand suggesties, voor andere synths of modules? Ik wil er echt op benadrukken, dat ik vette diepe acid's wil maken... Het is zelfs zo erg gesteld, dat ik een distortion-pedal op m'n MC-303 heb geplaatst (wel vet trouwens, voor noize projecten, maar goed...) :bekdicht:

Mazzel Psylo!

PS Adresjes waar ik ze kan kopen (betaalbaar dan), zijn altijd welkom natuurlijk... net zoals aanbiedingen! Alvast bedankt...

je kan met veel (analoge) bakkies al best wel koele acid achtige geluiden maken. een simpel moogje ms10/20 yamaha CS. of natuurlijk gewoon een cloon. oow je moet dan wel een midi naar cv converter hebben maar die kosten 100 euro hang hem aan een mc-303 of zo en je kan best koele acid achtige sequences maken.

Mijn Six-Trak doet aardig zijn best, maar je moet niet verwachten dat het als een 303 klinkt, slide is anders, geen accent, 24dB filter ipv 18dB, ga zo maar door.

Ik heb ook wel eens met een Juno 106 303 achtige geluidjes gemaakt.

Het gaat er gewoon om dat je een kort geluidje hebt met een zaag of puls, en een resonerend analoog lowpass filter.

Re: Vette rauwe ACID gear...

Origineel geplaatst door psylo
:stupid Ik ben op zoek naar nieuwe gear, waarmee ik echt vette acid's kan produceren! Voor de hand ligt natuurlijk de TB 303, maar dat apparaat kan ik dus echt nergens vinden...

Een leuke clone anders? Mam MB33, TeeBee, of een pulse, ea-1. Deze zijn volgens mij wel erg geschikt voor acid

Met een mc-202 of sh-101 kun je ook rauwe dingen doen hoor. Vooral ook omdat de mc-202 een accent heeft. Nadeel is de sequencer van het ding, maar verder wel een prima ding vind ik en goedkoper dan een tb-303

Met een juno-106 kun je inderdaad wel acid-geluidjes maken, maar echt rauw vind ik die niet.

Wat echte acid is blijft toch de smaak van ieder. Maar wat ik altijd doe om van die 'vieze' acidbassen te krijgen is een soort van 'doing' geluidje door een distorion pedaal te gooien. Met dat doing bedoel ik zoiets als in like a prayer van madhouse en the house of love... in ieder geval je kent het wel. Dan een beetje spelen met decay, sustain en release en je distortion instellingen en het komt helemaal goed. Dat geluidje haal ik trouwens uit mijn CS1X, dus echt superduur hoeft het niet te zijn.

Je moet de futureretro 777 ff proberen ergens te checken .... dat is zekers 'een' OP EN TOP ACIDBAK !!

Laatst gewijzigd:
ik heb in mijn nord micromodular ook verdomd aardige 303 immitaties zitten, maar dan moet je wel goed thuis zijn in het de wereld van synthese...

De Alpha Juno 2 doet ook degelijke agresieve acid bassjes en heeft midi

Een spectral Audio Neptune, ook zo'n analoog scheurmonster, met een 24 Db multimode filter, die een '303 velocity' stand heeft, erreg vette optie...

Origineel geplaatst door BananaWorld
Wat echte acid is blijft toch de smaak van ieder. Maar wat ik altijd doe om van die 'vieze' acidbassen te krijgen is een soort van 'doing' geluidje door een distorion pedaal te gooien. Met dat doing bedoel ik zoiets als in like a prayer van madhouse en the house of love... in ieder geval je kent het wel. Dan een beetje spelen met decay, sustain en release en je distortion instellingen en het komt helemaal goed. Dat geluidje haal ik trouwens uit mijn CS1X, dus echt superduur hoeft het niet te zijn.

Dat doing geluid is gewoon een 808 conga met distortion, eventueel nog gemoduleerd door de 808 bassdrum

distortion, DISTORTION, DISSTTORTIONNNNN.....yeahhhh......(tasmanian devil achter de juno)

Back