alternatief voor sh101 of soortgelijks

he chippendale, een 101 klinkt echt niet speelgoedachtig. De bassen zijn harstikke dik, dikkere heb je niet nodig. En je wil toch geen microkorg ipv een 101.

Hmmja ik heb dat ding al meer dan 10 jaar, op een gegeven moment heb je er wel alles uit gehaald. Maar onderschat die Microkorg niet je moet hem maar eens keertje luisteren als je hier in de buurt bent.

Een Pro One en een Moog zijn ook niet echt vergelijkbaar, een moog heeft veel meer voller laag...het geluid is echt 'gevuld', de pro one is wat scherper en niet zo zwaar gevuld...vergelijk het maar met een gevulde boterkoek wat de moog is en een sprits (de pro one)

hier 2 korte mp3tjes .. geen externe effecten, heb alleen t mid iets open gedraaid..

van lage klanken tot hoge klanken zodat je een goed idee krijgt van t geluid

Attachments

• evo-1.mp3
    1.017 KB · Bekeken: 106
Origineel geplaatst door smackos
Ik heb een pro one. Hij is niet vergelijkbaar met een SH101,

o nee? is best vergelijkbaar hoor kijk maar:

die laatste is veel fuzzier, typische Roland sound maar dan wel een beetje goedkoop. Een pro one is veel verfijnder qua sound.

zie je wel, nu vergelijk je zelf een sh-101 met een pro-one. :D

Origineel geplaatst door faceman
Wow, bedankt voor de overweldigende respons. Maar het bewijst natuurlijk nogmaals de waarheid van mijn onderschrift.

Natuurlijk wil ik niet alleen bassen, maar iets dat vrij ruw en stoer klinkt om live te gebruiken en waar ik ook midi kan uitsturen voor in de studio. Een beetje een goede allrounder met vrij bondige geluiden, niet zoals van die designsynths zoals een Waldorf ofzo.

Oeps nu heb ik zeker weer de knuppel in het hoenderhok gesmeten?

kijk iedereen kan dat n8u wel vinden ,..patatzakjes
maar wat is zn budget ...?
wil je een leuke mono synth check ff de ads er staat hier ergens nog een teisco 60f te koop 1 osc axxe clone
mooie 303a like leads/ bassen met een high pass filtertje
was een van mn makkelijkste sytjes
waarom klonk door de eenvoud byna altyd goed en dik ,...en weer dusn als moet

maar voor 275 hoorde ikergens roepen ,...

want asze zeggen een pro one en een dsi mono `[pic ] das een grotere prijsklasse dan bv een sh 101

en ik ben van mening dat t ook een van minder = ZOOO
beter een juno 60 dan of mc202

of een system 100 model 101 ;gelijk klaar met je bassen ,...iig kijkmaar
iets uitsuren gaat je geld kosten e,..
en een va dingetje wat minder

neem een nord lead / rack voor 300eu mooi app stuurt uit cc
fatt voor eigenlijk alles

Faceman waarom wil je eigenlijk een alternatief voor een sh101 deze zit best wel goed in de markt niet echt veel centjes voor zoon mooi key dinges ook niet echt goedkoop. wil je juist goedkoper of wil iets anders omdat je er geen ziet tekoop wat is het probleem voor jou met de sh101

re

re

Pro one is echt wel een bak een vette bak . normaal moet eerst wat resonance opendraaien voor wat bas. bij de pro is dat dus helemaal niet nodig.
ik had er 1 .
maar heb er deze aankomende week weer 1 en ik doe hem dan nooit meer weg:D

Een yamaha cs10 is ook vet alleen niet midi

Origineel geplaatst door Niel
Waarom hoor ik niemand over de juno 106 ?

Nou, kijk:

Origineel geplaatst door faceman
Ja, ik zoek dus iets monosynthachtigs (mag ook meerstemmig tuurlijk) met (klein) toetsenbord dat neigt naar een sh101, mc202 of die oude Teisco bakken. Maar dan wel liefst met midi mogelijkheden, anders zou ik er me natuurlijk gewoon zo eentje aanschaffen.

Een 106 is een beetje te groot, nog groter dan een 101 dus vandaar :)
De Pro One is kennelijk ook geen optie, want die heeft geen midi.

Eigenlijk blijft er dan nog weinig over. Behalve de MFB, hoewel die niet echt toetsen heeft.

Origineel geplaatst door Chinetti
De Pro One is kennelijk ook geen optie, want die heeft geen midi.

De Pro-One heeft wel midi mogelijkheden in de vorm van een convertertje... zal je bij de sh-101 ook nodig hebben. anders kan je er altijd makkelijk midi in bouwen. MIDIJACK bijvoorbeeld is een simpele en goedkope oplossing. ik zou me daardoor niet tegen laten houden. ze staan trouwens regelmatig op e-bay met midi al ingebouwd.

Bij een 101 heb je toch ook geen MIDI nodig, koop gewoon een TR626 en je kunt de sequencer en arpeggiator aansturen met de trigger via MIDI.

zie je wel, nu vergelijk je zelf een sh-101 met een pro-one.

Doh! :D

Gek dat niemand hier deze heeft vernoemd (klik op de tekening):

Origineel geplaatst door smackos
Bij een 101 heb je toch ook geen MIDI nodig, koop gewoon een TR626 en je kunt de sequencer en arpeggiator aansturen met de trigger via MIDI.

dat kan met een pro-one ook.

maarja... genoeg over de pro-one gezegd denk ik :)

Nou ja die MFB, dat houdt ik wel in het oog en als iemand een SH-101 weet staan (liefst met midi/cv) dan ga ik daar graag verder op in!

De sh 201 sluit ik uit omdat ik al een paar modernere hybriede synths heb, en toch meer naar ruwere analoge geluiden wil. Bovendien lijkt die toch heel wat minpunten te hebben.

Er zijn mensen die een Juno 106 vernoemen, nu vraag ik me af of die even stoer kan klinken als alle reeds opgenoemde bakjes. Ik dacht dat dit meer een allrounder was met een zachter klankpalet. Ik stel de vraag omdat deze misschien een goed alternatief kan zijn voor mijn masterkeyboard (een ob12 dus) die ik wil vervangen. En als die Juno min of meer heeft wat de SH-101 herbergt, bespaar ik met natuurlijk een machine! Alleen spijtig van de draagbaarheidskwestie dan.

een juno106 als master keyboard lijkt me niet echt een goed plan. Ten eerste zijn ze natuurlijk al wat ouder en daardoor kwetsbaarder, ten tweede stuurt de juno106 (als ik het me goed herinner) geen velocity waarden uit.

Ach meestal is het geen eens erg als je toetsenbord niet aanslag gevoelig is.
Zeker niet voor mijn muziek. Ik vindt een maximale velocity prima.

Back