alternatief voor sh101 of soortgelijks

geluid van de evolver vond je niks neem ik aan?

denk dat t keyboard van de mono evolver ook erg geschikt is als master keyboard omdat het alles heeft wat in een goed modern keyboard aanwezig is..lijkt me niet echt slim om een masterkeyboard te kopen die niet aanslag gevoelig is en geen aftertouch ondersteund.. maar goed tis jouw feestje :)

genoeg over de evolver keys

Hhmmm..heb eens een Bass Station gehad en ingeruild voor een SH101. Nog steeds geen spijt. De Bas van de BassStation klinkt wat rond naar mijn mening. De Sh101 is een stukje ruwer - meer analoogier(!)
Maar mijn Prophet 600 steekt er nog een stuk bovenuit - iets een sound !! -> kent iemand misschien de vergelijking met de 600 en de Pro One?

Ja verkoop je Prophet 600 maar aan mij ;)

De Pro One´s filters enz. zijn stap-traploos bij de Prophet 600 is het allemaal opgedeeld in stapjes met digitale converters...net zoals bij een Korg Poly 800 ofzo. De sound is ook een stuk minder warm en diep in de prophet 600...een beetje goedkoper...meer hakkerig en veel minder vloeiend....maar ik zoek er toch nog eentje :D

Ik denk niet dat ik m gauw weg doe Smackos.
Je kunt er best extreme en schreewerige geluiden mee maken met het Poly-Mod gedeelte.

Ik heb m van Music House - Utrecht....zo'n 6 a 7 jaar geleden schat ik.

Hey jongens, deze thread schippert naar goede gewoonte van hier naar daar, maar ik heb nog even dit concrete vraagje.
Ik heb de kans om een mooie juno106 voor een zeer interessante prijs (250 EU) te kopen. Hoe verhouden deze sounds zich tot de sh serie? Dus: kan je daar naast mooie sferische stuff ook hardere leads en bassen uithalen?

Origineel geplaatst door faceman
Hey jongens, deze thread schippert naar goede gewoonte van hier naar daar, maar ik heb nog even dit concrete vraagje.
Ik heb de kans om een mooie juno106 voor een zeer interessante prijs (250 EU) te kopen. Hoe verhouden deze sounds zich tot de sh serie? Dus: kan je daar naast mooie sferische stuff ook hardere leads en bassen uithalen?

harde leads is zeker geen probleem, aangezien dit de old school hardcore bak is :D

bassen weet ik niet, en bevalt ie niet raak je m altijd zo wel weer kwijt voor t zelfde geld of meer...

sh-101 en juno 106 zijn totaal verschillende synths dus begin er een nieuwe thread over zou ik zeggen, kunnen we hier lekker over monosynrh blijven zagen :D

maar 250 euro is wel goedkooop voor een juno 106 dus zal er misschien wel iets aan kapot zijn
het welbekende voices probleem wellicht
zitten wel aardige leads in een 106, bassen... moa

What the fu** waarom woon ik njiet in Noord america hier een Sequential Circuits pro one press..........even voor de duidelijkheid 392 euro

Origineel geplaatst door dr.DRé
What the fu** waarom woon ik njiet in Noord america hier een Sequential Circuits pro one press..........even voor de duidelijkheid 392 euro

kan geen kwaad om toch te vragen of ze niet internationaal willen shippen... soms doen ze dat wel... zeg je gewoon dat je wel een paar extra dollars wil neer leggen voor de moeite... amerikanen doen alles voor $$$ :D

er staat er trouwens ook eentje op ebay met midi ingebouwd

en please.... doe iets aan je sig want... damn :W

Origineel geplaatst door chielos
winning bid 500 euro btw...
Dollars meneer

Origineel geplaatst door dr.DRé

staat op mijn verlanglijstje!

Dikke sound, midi, tweakbaarheid, keys...

Nord Modular keys? En brand me niet meteen af want als je een beetje kunt patchen ga je echt wel beyond die steriele nord klank!

Crumar bit one - een draak om te programmeren maar een hele lekkere mystieke sound.

Ik zou zeggen check Dancetech eens?
Daar staan veel oudere bakken op. Voor de nieuwere spullen is GearJunkies een aanrader[/url].

-C-

meneer...
:D

grapje toch!!! oke dan

of heb je er zelf 1

ja haha ex. shipping invoerrechten btw... kom je echt wel op die 500 uit hoor!

maar ik heb een pro one en die is eg heel licht plastic case wooden dunne sides en de voeding die =zwaar maar ik denk net 3a4 kilo
en asje m laat opsturen als electronishe onderdelen ,....krijg je geen invoerrechten berekend ,..toch ,...d8 ik?

shipping is niet soo veel denk 30eu verzekeren ,...
en hopla
meneertjes
:halleluja instant sc aan de voordeur

de juno kunje altyd weer weg doen hoewel ik ik er ook 2x ingetrapt ben verkocht ik ze weer met 2 maanden ,..ofso idd vel uit doet t niet poooormidi

maar er werd bassstation gezegd wat d8 je van 175 op t forum hieroo 2 osc ,..beetje novation sound butt hey 175

Ik zou voor de Juno 6 gaan. Dezelfde mogelijkheden als de SH101, en klinkt in mijn opinie warmer. Maar dus geen midi, en geen mogelijkheden om geluiden op te slaan. Ik stond te kijken van het geluid van de Juno 6 t.o.v. de SH101, ik had ze eventjes allebei in mijn studio staan. Ik vond de Juno dus beter klinken terwijl ik hem voor 125 euro had gekocht en de SH101 voor rond de 500 euro. Alleen is de Juno 6 wel een log, lomp ding... en de SH101 compact en handig voor optredens.

Back