1 rack unit sampler - 8 outputs

Resonance

Turn up the reso!
ik ben opzoek naar een degelijke sampler het is maar voor tijdelijk dus t hoeft geen vette uitgebreide sampler te zijn..
hij moet vooral goed samples afspelen, en bij gebrek aan ruimte mag de sampler maar 1 rack unit in beslag nemen
verder wil ik wel graag 8 outputs, en bedienings gemak. ik ga m vooral gebruiken voor beats en percussie

ik had al wat rond gekeken maar de samplers die me op t eerste gezicht perfect leken bleken bij nader onderzoek toch nog 2 rack units hoog te zijn .. wie weet er iets wat aan mn wensen voldoet voor een budget rond de 200 euro (waarschijnlijk 2e hands dus) en dat alles in 1 rack unit hoog?

Ik heb wel een 2u sampler liggen voor binnen je budget.

Maar ja dat zoek je niet :gaap:

Maar ja.....wie weet bij intresse PB maar!

je heb wel de lichtere emu,s (emu5000 geloof ik emu 4000 etc) maar die zijn allemaal 2 u, 1 unit rack samplers zijn er volgens mij helemaal niet laat staan met 8 outputs.

hang je hem toch niet in je rack maar op een ander mooi plekje ?

trouwens waarom voor tijdelijk dan ?

(van akai), zijn wel over je budget trouwens lees ik nu excuses. (of gewoon voor 200 euro staatsloten kopen ):peukie:

Inderdaad de Roland S330. prima prijs, redelijke sampler. samplet prima, maar editen is lastig, zelfs met computermonitor en muis er aan vast. Je hoeft je iig geen zorgen te maken over uitbreidingsopties, want die zijn er niet.

Ik zit nog steeds te wachten tot iemand komt met een 1/2 19inch racksampler met specificaties vergelijkbaar met een S3000xl of zo, moet toch kunnen ondertussen?

Specificaties van een s3000xl of daadwerkelijk een s3000xl?
ANders heb ik er wel een.
incl iomega zipdrive +disc+8 outputs+pci scsi kaart.

Origineel geplaatst door anoniempje
hang je hem toch niet in je rack maar op een ander mooi plekje ?

trouwens waarom voor tijdelijk dan ?

probleem is dat ik echt geen ruimte meer heb, mn rack zit vol kan alleen mn patchbay er nog uithalen omdat die er toch maar voor de sier in hangt en dan heb ik dus weer 1 unit ruimte, nu ik donderdag een 32 ch 8 bus mixer krijg is mn desk ook gelijk vol en moet ik een synth bovenop mn rack zetten waar ik dan nog net bij kan.. dus de boel moet hier eerst eens verbouwd worden en ik heb een extra rack nodig waar nu dus nog geen ruimte voor is :)

misschien moet ik toch mn bed er maar eens uitgooien.. slapen kan ook wel op de grond toch? :D

enniewee ik ga eens kijken naar die roland samplertjes.. editen doe ik sowieso weinig.. tis puur alleen simpele percussie en misschien wat kicks afspelen.. alvast bedankt voor de tips :)

Origineel geplaatst door smahs
Specificaties van een s3000xl of daadwerkelijk een s3000xl?
ANders heb ik er wel een.
incl iomega zipdrive +disc+8 outputs+pci scsi kaart.

Ik bedoel dus een handzame racksampler die kan en heeft wat een uitgebreide s3000xl heeft (maar dan gewoon flashkaartje ipv zip of flop of zo en usb natuurlijk). Het mag ook de specificaties van een andere wat ouder wordende toffe 2he sampler hebben, maakt niet uit. Maar dat dan dus in een 1/2 19inch rackformaat zoals je breakoutboxen van geluidskaarten wel tegenkomt. Die dingen hebben ook zo 10 uitgangen en 2 ingangen moet kunnen toch? Interface mag onhandiger zijn als er toch usb op zit (computereditor?).

Is best een goed idee toch?

volgend berichtje is weer ontopic, ik beloof het...

heb een oplossing gevonden ik ga een sampler gebruiken ipv een houten verhogingje onder mn pc monitor, dus mn bed kan nog even blijven staan.. en mn keuze uit samplers is gelukkig niet meer zo beperkt, verder heb ik ook gedacht om misschien een geluid monitor op een sampler te zetten.. zou dit kunnen? een rp8 is opzich redelijk zwaar en als ik een bassy track heb zit ik soms wel eens op mn stoel te trillen, dus wat dit effect zou hebben als je een monitor direct op een sampler zou zetten? volgens mij heb ik trouwens wel eens gehoord dat er ook mensen zijn die hun monitors op een rack zetten dus opzich zou t moeten kunnen toch?

ik heb dit wel een tijdje geprobeerd, maar dingen klinken nu eenmaal dunner met een software sampler, vooral hardcore kicks, ik was een tijd geleden overtuigd dat ik met emulator x mn doel kon bereiken als ik een adat interface zou kopen zodat ik een softsampler via extra uitgangen naar mn mengert kon routen, maar daar zaten nog wel wat nadelen aan vast..

het loopt niet strak als t samen loopt met mn midi spul, oplossing is natuurlijk om elke keer die delay in te stellen in cubase maar dat gaat ook snel irriteren

mn pc heeft soms kuren waardoor ineens mn samples brak gingen klinken en ik cubase weer opnieuw moest opstarten
en daarnaast ontlast t je pc weer als je een hardware sampler gebruikt..

heb trouwens ook wel eens gehoord van iemand dat geluiden uit een hardware sampler in en uit sowieso beter klinken door de converters, die over t algemeen van hele goeie kwaliteit zijn, en minder last hebben van storingen door een pc

Origineel geplaatst door etaoin
Gelukkig eindigen alle threads uiteindelijk in hard vs soft discussies :D

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, dat gaan we hier niet doen hoor. Die discussie hebben we al gehad.
Als Resonance zijn sampler heeft dan ga ik de uitdaging wel aan met zijn kicks over die samplebak
en mijn kicks gesampled van mijn airbase, via kontakt2 over mijn tafel en natuurlijk door de compressor.
Werkt gewoon goed hoor.

EINDE SOFTWARE--HARDWARE DISCUSSIE!!!!:smeris:

hehe :D

mja zoals ik al zei, qua geluid zal t weinig uitmaken als je je softsampler route via hardware..
tis alleen soms erg omslachtig daarom ga ik t eens via alleen hardware proberen :)

en of je t verschil hoort tussen de converters van een degelijke audio kaart die in de pc zit of de externe converters in een hardware bak dat lijkt me toch meer iets voor de audiofielen met wat meet apparatuur, maar theoretisch gezien moet t natuurlijk wel wat uitmaken..

Back