midi keyboard via usb naar laptop

skttr

Nieuwkomer
Ik ben van plan een Esi Keycontrol 25 te kopen om die via USB op mijn laptop aan te sluiten. Aangezien ik helemaal nieuw ben met midi (keyboards) vroeg ik me af of deze opzet helemaal gaat werken. Of krijg ik dan een enorme vertraging tussen aanslag van een van de toetsen en geluid?

ps. laptop is een Toshiba Satellite A40-241 (weet niet welke informatie relevant is, maar: 2.7 GHz, 256 mbram, geluidssysteem van "analog devices" AD1981)

je moet ff checken of je geluidskaart asio ondersteund of dat er misschien betere drivers met asio ondersteuning te vinden zijn .. afhankelijk van hoe laag je je latency kan zetten op je geluidskaart bepaald de vertraging tussen toetsen aanslaan en geluid.. in de meeste gevallen van laptops is dit zwaar kut.. als je geluidskaart geen goeie of helemaal geen asio ondersteund zal je op zoek moeten naar een degelijke externe geluidskaart met goeie asio ondersteuning..

bedankt voor het antwoord. Weet niet wat het allemaal precies betekend, maar ik zal eens gaan zoeken.

ok, heb wat gezocht maar weinig gevonden. Mijn laptop heeft "soundmax integrated digital audio" en heeft een AD1981 chip. Heb echter niet kunnen vinden of dit asio ondersteund of niet.
Heb asio4all geinstalleerd en die geeft "soundmax integrated digital audio" weer in in de device list met zowel een in- als uitgang. Kan ik in dit programma zien hoe laag ik mijn latency kan zetten?

Verder heb ik dit gevonden: toybear
Kan ik daarmee vst plugins 'live' met de esi keycontrol afspelen?

Back