[track] redje - snijmachine

redje

knoppengod
Zo, hier weer eens een nieuwe track van redje, het is een beetje progressieve trance, of hoe het beestje ook mag noemen. Ik ben momenteel veel materiaal aan het verzamelen voor een liveset samen met iemand, maar ik vond dit stuk zo vet klinken dat ik het nummer meteen af wilde maken. Ik kon zo gauw geen titel vinden en aangezien ik net broodgesneden had noem ik het maar snijmachine :) Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog enkele tips hebben.

hierbij de link: http://home.hetnet.nl/~sanderveer/snijmachine.mp3

ohja, gebruikte aparatuur:

access virus b
mpc-2000xl
yamaha 01v

alvast bedankt

Ik vind het een lekkere track...maar soms lijkt het of bepaalde noten vals zijn ?! van de bas en de lead althans...ik zou ook de zware delay van de leadlijn afhalen...en er alleen een lichte reverb voor gebruiken..

ik snapte eerst niet wat je bedoelde, maar nu hoor ik het zelf ook een beetje, de bassline stond nog op tune +36, snap niet hoe dat kan, maar goed ik zal het vanavond laat nog even fixen.

ja dat basslijntje is niet helmaal lekker. maar verder zit het lekker in mekaar.

alleen mag er van mij wel wat meer afwisseling in. en rond 6;30 als de lead verdwijnt dan schiet de kick en de bas omhoog qua volume. klinkt niet echt lekker vindt ik

maar verder prima!

heb nog wat aanpassingen gedaan aan die bassline, m.b.t. dat tunen wat ik zei. Dus je kunt nu de nieuwere versie downloaden, ik snap nog steeds niet hoe het kon, maar het probleem is nu opgelost. Veel luisterplezier en nog meer opbouwende kritiek graag :)

ik denk dat je lead niet helemaal lekker zit, waarschijnlijk heb je chorus of een ander effect gebruikt op je bak waar je je lead op hebt gemaakt, ik denk dat je de settings een keertje moet na lopen van je lead, het kan ook wel aan mij liggen dat weet ik niet. Voor de rest ik denk als ie helemaal klaar is is het een coole track wel een beetje eentonig op sommige momenten.

l8tr

hmmm ik net nog een keertje heel goed geluisterd, maar het is niet de lead die vals is, in eerste instantie dacht ik dat je setting voor de lead vals was maar bij nader inzien is dat niet zo. Het is puur de basslijn en de lead die net niet helemaal door 1 deur kunnen..
voor de rest cool deuntje..

cya 8)

Back