Nord Modular G2

murat

Stamgast
Ik ben van plan voor 1100 een modular G2 te kopen (tweedehands). De demo van de G2x vond ik geweldig.
Nu mijn vragen : Wat vinden jullie van de prijs?? Hoe snel ben ik door de voices zonder een expansion board. Ik ga de NR2X en de korg Z1expanded verkopen waarschijnlijk voor deze modular. Is dit een wijs besluit of is de lol er bij een modular snel vanaf? Kan ik de Nord ook net zo makelijk als de NR2 gebruiken in sequences. Zijn er meerdere parts (midikanalen) aan te sturen. Hoeveel kanalen max (ook 4 zoals op NR2)?
Ik ga ervan uit dat de geboden patches al redelijk in mijn behoefte voorzien.

Aangezien ik een groot liefhebber ben van de NM G2 zou ik zeggen kopen die bak!

Je kan met midi 4 parts aansturen net zoals bij een Nord Lead.

Er zijn 1001 patches te vinden op het net zoals hier op het electro-music forum.
Maar het werkt verslavend om na verloop van tijd je eigen patches te maken, tis net lego ;)

op deze site van Rob Hordijk kan je veel lezen en leren over modulaire technieken, toekespitst op de G2. (zowiezo interesant voor ieder die zich met synthese bezig houd)

Het aantal voices dat je met de G2 hebt / gebruikt ligt geheel aan de complexiteit van de patches die je gebruikt. hoe meer cpu je gebruikt des te minder voices je tot je beschikking hebt. Dus dat kan 1 voice per part zijn.

De prijs is volgens mij wel erg ok.

Buy the G2 and have fun :)

Ik ga ervan uit dat de geboden patches al redelijk in mijn behoefte voorzien.

Door die opmerking denk ik dat je misschien er nog even over na moet denken, de lol is er snel vanaf als je de g2x als presetbak gaat gebruiken. Het is een machine om zelf flink aan de slag te gaan en je eigen geluiden te creeren De mogelijkheden zijn ongelimiteerd je kunt er veel meer mee dan met een nr2...

Je kunt meerdere midi kanalen sturen, 4x multitrimbaal, maar met wat kunst en vliegwerk kun je er tot 16 doen maar niet echt zoals het hoort.

Je hoort weleens mensen roepen, ik hou niet van de clavia sound. Dat is dan al persoonlijk, maar ik kan je zeggen dat er zoveel mogelijkheden zijn dat je de sound zo kunt maken dat niemand meer hoord dat het clavia is.

Die modular serie is werkelijk een pracht concept. Helaas voor mij toch niet geschikt aangezien ik live muziek wil maken en een clavia g2 rack geen display en knoppen heeft. Ik gebruikte hem destijds meer als fx bak/6band compressor/EQ enz. enz. geweldig

Het leuke van de G2 keyboard is dat je hem gewoon als een standaard synth kan gebruiken.
Er zijn ook erg veel patches voor te vinden, dus lekker door de patches zappen is heel goed mogelijk.

Ben je na een tijd (dat zal wel even duren) het patch zappen zat, dan ga je gewoon je eigen patches maken.
En daar zit de echte kracht van het ding, want er zijn geen andere digitale modulaire hardware synths te koop. Behalve dan de G1 natuurlijk.

Mijn mening over de G2: De beste digitale synth die je nu kan kopen, met heel heel veel voorsprong.

:okdan:

[G2 PROMOTIEMODUS]

ik heb hem ook. 1100 is een mooie prijs voor het bakkie. Je moet wel het editten in je vingers hebben, anders kun je niet de volledige power van het apparaat tot zijn recht laten komen.

Ik gebruik hem voor van alles en niet alleen een synthje met drie oscen maken. Je kunt er geweldig mee sequencen, fx mee maken, rare noodles mee bouwen, etc. met een goede geluidskaart en de juiste software heb ik hem volledig opgenomen in mijn setup. In logic een Fx kanaal naar de G2, de output weer naar max/msp en sequencers en lfo´s die logic weer aansturen. Echt te fijn.

als je dat wilt, kopen!
[/G2 PROMOTIEMODUS]

Expansion

Expansion

Ik heb hem!!!!!

Hoe kan ik zien controleren of het een expanded versie is?????

denk het wel want ik krijg in mijn begin scherm EXP
en bji sommige voices staat er (32) tussen haakjes

in het eerste scherm staat dat overigens bij de prog name

wie kan hier iets zinnigs over zeggen??

Arghz, heb je voor 1100 euro een NM G2 Keys expanded gekocht?

Pas kocht er ook al iemand een G2 Engine voor 350 ofzo....wat een deals joh! Als je die keys ooit wilt verkopen.....:D

1100 is zelfs voor een unexpanded nog niet heel duur....

Origineel geplaatst door murat
denk het wel want ik krijg in mijn begin scherm EXP
en bji sommige voices staat er (32) tussen haakjes
Dat zegt niks over expanded zijn of niet, dat kan ook op een unexpanded (en als het tussen haakjes staat betekent het nog niet per se dat je die polyfonie ook hebt, alleen dat de patchauteur dat 'aangevraagd' heeft).

Als je meer dan drie octaven hebt, grapjas alex omega, dan heb je de G2x en die is standaard met expansion. Een engine en een gewone G2keys kun je echter ook expanden, dus dat zegt dan weer helemaal niets.

Snelle check (als dat opstartscherm niet al wat zegt): neem/maak een patch met een 2.7sec delay module, plaats 1 van deze modules in elke slot zowel in je poly/common/general(hoe heet dat ook al weer) area als in je FX area. Als je meer dan vier van deze modules kwijt kan, dan is-ie expanded. Als-ie niet expanded is, dan zullen het derde en vierde slot (met delaymodules 5-8 ) allemaal niet werken (in de editor is het vakje van de polyfonie dan rood gekleurd).
Klinkt moeilijk, maar is heel snel te checken.

Ik zeg: voor 1100 euro heb je geen expanded gekocht, anders ben je wel een erge lucky bastard

Snelle check (als dat opstartscherm niet al wat zegt): neem/maak een patch met een 2.7sec delay module, plaats 1 van deze modules in elke slot zowel in je poly/common/general(hoe heet dat ook al weer) area als in je FX area. Als je meer dan vier van deze modules kwijt kan, dan is-ie expanded. Als-ie niet expanded is, dan zullen het derde en vierde slot (met delaymodules 5-8 ) allemaal niet werken (in de editor is het vakje van de polyfonie dan rood gekleurd).
Klinkt moeilijk, maar is heel snel te checken.

Waarom zo moeilijk doen?
Start je G2 op, als je EXP in het display ziet is hij expanded, anders niet.

proficiat met je aankoop trouwens, heel erg mooie prijs!

version 1.24 Exp

version 1.24 Exp

Nord Modular G2
version 1.24 Exp

dus ik denk expanded!!(HOOP IK NOG STEEDS) hehe toch mooi dan.

Origineel geplaatst door mother misty
Waarom zo moeilijk doen?

Het lijkt erop dat je als je OS 1.24 of later draait en de expansion erin hebt de letters "EXP" in je beeld krijgt na het opstarten. Mazzelpik!

Dit heb ik van het Nord Modular forum.....

Origineel geplaatst door mother misty
Waarom zo moeilijk doen?

Heb een engine, die heeft geen display :W

Back