Probleem met phase 22

spoof

Stamgast
Ik heb gisteren mijn computer geherinstalleerd met windows 2000 en nu loop ik tegen een probleem aan met mijn Terratec phase 22 geluidskaart. Het is net alsof de kaart stoort met de harde schijf want er komen aldoor storende signalen door het geluid heen. Ik heb dit probleem eerder gehad met mijn cd-rom speler, maar toen had ik er geen last van zolang er geen cd in de speler zat. Misschien is het iets met een gedeelde irq-poort ofzo, maar ik kan deze niet aanpassen in windows. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

ik heb dat ook eens gehad met mijn phase22, wel onder winXP. de kaart bleek niet goed in het PCI slot te zitten! PC uit, kaart aandrukken, en weg was het probleem.

In Computer management handmatig een ander interrupt kiezen of je Phase 22 in een andere PCI slot stoppen.
Dit kan weleens helpen.

Het lijkt echt op een IRQ probleem. Zeker als hij moeilijk gaat doen zodra een device een IRQ poort aanspreekt.

Ik heb 'm een slot lager gezet, maar het gekraak is alleen maar erger geworden. Nog eens andere sloten proberen.

Back