LIFO of kapot klavier?

Meits

Nieuwkomer
Ik kon in de search niet echt vinden waar ik om zocht. In de handleiding van mijn synth weet ik niet naar welke term ik moet zoeken.

Ik zit met het volgende.
Ik heb een Korg X5D, nieuw in de winkel gekocht. Dit is een week of wat geleden. Ik ga er dus het liefst vanuit dat het om een instelling gaat ipv dat het klavier niet deugt.
Ik heb het idee dat dit apparaat (op dit moment) ingesteld staat op LIFO (Last In First Out). Soms wordt een toon gewoon niet afgespeeld (of naar mijn jv1080 gestuurd) terwijl ik hem even hard aansla als net daarvoor/daarna.
Ik zat eerst te denken aan het feit dat er geprobeerd werd in de combo mode teveel geluiden tegelijk afgespeeld te krijgen, maar dan nog zou dat het doorspelen van de note-on commando's naar mijn jv1080 niet mogen beletten (mijns inziens), daar ik ervan uitga dat op het moment dat ik mijn jv1080 hoor, dat mijn x5d dan slechts een masterkeyboard is.
Zonet heb ik gewoon even een klein, doch zeer simpel, stukje opgenomen waarbij telkens met dezelfde interval en aanslagsnelheid gespeeld wordt:

check

De 'fout' is niet toetsgerelateerd en lijkt at random te zijn, hoewel ik in dit voorbeeld slechts één uitvallende toets bespeel.

Dit kan niet de bedoeling zijn.

Is er iemand die uitsluitsel kan geven?
- Waarnaar ik moet zoeken in de handleiding? (of zo de oplossing kan geven)
- Of ik met het apparaat terug naar de winkel moet?

Alvast bedankt voor de hulp.

Zou het in de MIDI settings die functie kunnen zijn waar je het keyboard kan instellen dat die met meerdere X5 modules speelt voor meer polyfonie?

(Ik weet niet zeker of dit op de X5 zit maar het zit wel op de 05/RW)

Je bedoelt odd, even, all? Die staat op all. Die zou het dan niet kunnen zijn.

Back