distributie?

aso

Stamgast
Ik ben van plan met een paar vrienden een label te starten. Ik zoek een distribiteur voor Industrial/Techno. Met welke bedrijven zijn mensen hier in zee gegaan?

Er zijn niet zoveel distributiebedrijven de meeste zijn failliet gegaan. En die nog bestaan nemen alleen een label als het ze echt goed vinden dus je zult eerst een plaat moeten persen en daarmee gaan rondleuren...en als geen distributie bedrijf het wil dan moet je het zelf distributeren cq verkopen....op feestjes die je organiseert of waar je speelt, via internet, langs platenwinkels gaan enz.

Als je echt de industrial kant op gaat: Pers niet op vinyl, maar op CD. De meeste industrial DJ's draaien niet met vinyl, maar met CD's, zeker als je de Ant-zen/hands/Adnoiseam kant op gaat. Die doen ook vinyl, maar hun CD kant is een stuk sterker ontwikkeld.
In dat genre is ook nog wel wat distro te ritselen. Ant-zen doet zelf ook distro. Adnoiseam ook (die kopen ook wel eens CDs van mij in). Momenteel ben ik in onderhandeling met een distro in de USA, maar het is nog even afwachten wat die willen afnemen.

Back