Drumsynths...

ik heb de mam adx1 en ik moet zeggen dat het naar meer meer meer smaakt :D
Ik ga zeker nog een keer een andere drumbak erbij kopen van pearl of simmons ofzo.

hmm drumsynths

hmm drumsynths

leuke dingen ja :) kheb er nu 3 een mam adx 1 een inline effects drumfire 500 en sinds van daag een Lel UDS.
de adx1 is vet veel variaties in de geluiden. de drumfire 500 is ook wel vet maar zwaar primitief 5 kanalen met de zelfde osc en noisegen. maar best leuk als bijv kanaal 1 voor kick kanaal 2 voor hihat en dan 34en5 laat je door elkaar triggeren. heb je drumsounds met 3 oscs (of meer).
de lel uds heb ik nog niet kunnen proberen heb geen kabels :( jij mischien dejavu?

Ik vind de Korg ER toch wel een erg vette drumsynth... Ga niet voor de bas en hihat maar snares en bliep,plong,poing
over beter gezegd DingFlofBips geluiden.. hij maakt het toch altijd wel lekker af bij mij :okdan:

Attachments

• er-1-large.jpg
    er-1-large.jpg
    93,4 KB · Bekeken: 66
:)

:)

mja wat ook erg lekker is in de electribe is zegmaar het een basstone die je na je kik gooid krijg je mooie volle beats

Helemaal ok drumsynths, nu alleen software maar ik maak zo veel mogelijk me drumgeluiden zelf, alleen voor het koper gebruik ik dan vaak samples omdat die niet zo mooi te synthesizen zijn.
Vooral als het ook echt een drumsynth is, dus niet zoiets als Waldorph Attack, dat is gewoon een synth met drumsamples maar gewoon een sinus met een snelle EG, los ruisje met eigen EG enz. erbij en gaan met die banaan!

Waldorf Attack is gewoon een synth hoor...niets samples (misschien voor een hat een sample) maar de rest is zelf te kneden met osc,filter en envelopes.

;)

ik wil nog wel eens een drm1 mkII vermona
das gewoon echt een instrument

geen tijd voor andere dingen.. knoppe draaie..

voorlopig blijft mn mpc nog wel even goddelijk lekker.. maar qua blips en plongs en piews lijkt me zo'n drm dr erg gaaf bij

mja :)

mja :)

die drm 1 is ook vet ja wil ook nog wel is hebbuh :) mischien moet je kijken naar een adx 1 zijn stuk minder duur en klinken bijna hetzelfde

En die MICROtonic of zo Das toch ook echt wel een drumsynth... ik ben ff de preciese naam kwijt maar ik heb weleens een demo versie bekeken uit het blad Interface... Hij doet me een beetje denken aan die ER...

Het is weliswaar een soft-drumsynth maar ik vond hem zeker wel ruig... goede sounds zaten erin en hij liet zich lekker makkelijk editen...

Of was het nou micro-tronic of toch micro-tonic ik weet het ff niet meer:confused:

Drumsynths

Drumsynths

zijn leuk
en
samplers
ook:D
Ik heb ze beiden...
:W

zozo

zozo

en samplers en drumsynths... het gaat nogal hoor...

ik heb 2 dsm200's en een rackattack (en een micromodular)

die dsm's zijn erg leuk voor live (lekker knoppies draaien en met een distortion erover klinken ze erg warm en diep.)
de rackattack is niet echt een live speelbak (teveel functies en te weing knoppen) maar voor in de studio is ie geweldig
ik gebruik haast nooit samples..
dit omdat je met een synth veel meer controle heb over hoe de geluiden worden opgebouwd.
werken met samples vind ik een soort "After-effects" (let op, dit is mijn mening)

Back