Soundtracs solitaire

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik vindt t een beetje raar dat 2 mensen met elkaar de strijd aan gaan wie de mooiste mengert heeft of kan kopen..

volgens mij zijn jullie trouwens allebei belgen? zal t daar wel aan liggen 8o)

typisch voorbeeld van iemand die echt alleen voor een pro look gaat.. wat dat betreft had ik mn eerdere opmerking naar tactic beter naar jou kunnen plaatsen :)

:Z

misschien kun je famsynth eens uitnodigen als je jade heb .. wordt vast erg gezellig met jullie 2 :)

Mijn bedoeling is geen strijd te voeren,ik zeg gewoon mijn mening over die solitaire en vergelijk hem met een iets duurder gama.

En het gaat hem niet om een pro look wanneer er motors op de faders zitten,want die zie je niet,tenzij je ze zelf moet aandrijven met een katrol,(op de jouwe is het mischien zo!),nee helemaal niet,dit is een dure optie en vergemakelijkt het werken o zo veel,gezien je niet moet kijken op een scherm of naar ledjes voor de fader terug op zijn fysieke plaats te zetten,dus die kerel heeft een zeer goede deal gemaakt met zijn aankoop,alleen al daarvoor!

Origineel geplaatst door HEXAGON
Nee,maar wel degene die al gedurende die voorbije18 jaar zowat alles in zen poten heeft gehad,of in zen bezit heeft gehad,en erover kan meespreken...

Niet zoals de jeud van nu die op internet wat gaat snuffelen en dan denkt of zegt dat hij al het toestel gebruikt heeft...

Mischien onderschat je de meeste mensen waarop je replyed.

Origineel geplaatst door trash
Je was vroeger zeker de beste voetballer van je dorp :D

:dubbel:

Moet wel zeggen; het lijkt er inderdaad wel op dat er nogal wat mensen op dit forum rondzwerven die erg allergische reacties hebben op mensen die toevallig wat dure spullen hebben staan.

Ik heb zelf bewust nooit m'n gearlijstje ingevuld omdat ik het te pocherig vond klinken en mensen bekijken je dan niet met een neutrale blik.
Heb laatst een keertje foto's van een leuk duur speeltje geplaatst en krijg daarop meteen een aantal cynische vervelende reacties. Jammer... .

Een dure mengtafel maakt niet persé dat je goed kunt producern of mixen echter, iemand met kwaliteitsspullen geeft mij het idee dat hij heel goed weet waar hij mee bezig is. Hij heeft niet voor niets in dat soort spullen geinvesteerd.
Ik luister juist graag naar die mensen, misschien kunnen ze me weer wat leren. Maar misschien ben ik wel een beetje onzeker... .;)

gr. Tom

Origineel geplaatst door trash
Mischien onderschat je de meeste mensen waarop je replyed.

Deze zin dacht ik ook al eerder te posten,vandaar mijn reactie.

Ik zit wel helemaal niet meer in de buzzyness,maar ben dus nog altijd wel met die prullen bezig,en ik hoef ook geen solitaire of jade of wat dan ook,want een die kan hier niet binnen,en ik zou niet weten wat ik er mee moet doen,mijn DAW is in mischien amper 10 maal opgezet geweest sinds januari,dus...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
daar ben ik t deels wel met je over eens.. maar muziek maken doe toch om te beginnen voor jezelf (ik tenmisnte wel)
als je dan de hele tijd tegen zo'n grote verkleurde en afgeragte mengert moet aan kijken lijkt dat mij gewoon deprimerend.. als ik dan toch persee een grote tafel zou moeten kopen en ik heb de keuze tussen een verkleurde en afgeragte solitaire of een ghost / gs3 / topaz die er nog wel netjes uit zien zou ik gewoon eerder voor de laatste opties gaan (zoals ik eerder al zei).. maar goed had ik die opmerking maar nooit geplaatst 8D

Ik zou een keuze tussen die twee groepen (solitaire & "budget" tafels) mixers eerder maken ivm kosten.
en in de meeste home studiootjes wordt 's avonds gewerkt dus ut is toch al wat donker ;) maw: je ziet er niets van hehe...

als iets er oud en afgeragt uit ziet zegt ook wel iets over hoe intensief de tafel is gebruikt en hoe er mee is om gegaan..

nogmaals ik kies mooi niet boven lelijk maar ik kies wel mooi of lelijk boven een stinkend kadaver, als dat ding 30.000 euro heeft gekost en kost nu nog maar 3000 waar je waarschijnlijk wel weer een paar honderd euro vanaf kan krijgen en hij stond al best een tijdje op marktplaats zegt dat ook wel iets :)

maar goed .. ik ben maar een simpele ziel.. ik ben al tevreden met een yamaha mg mixer :W

Laatst gewijzigd:
Ik heb helemaal geen analoge mixert, nu ben ik zeker een superkneus :D

Laat iedereen in zijn waarde, over smaak zullen we nooit uitgediscuseerd raken.
Wat zou de wereld mooi zijn als we elkaar helpen in plaats van de loef proberen af steken en ten koste van alles gelijk te willen hebben. Je ongelijk toegeven of mening kunnen bijstellen en openstaan van iedeen van anderen getuigd van een grote persoonlijkheid en nederigheid waarmee je in mijn ogen meer respect verdient dan tot in de treure op elkaar blijven inhappen en inhakken. Leidt nergens toe en is niet constructief voor de discussie an sich.

Professioneel of niet professioneel, we delen dezelfde hobby (hoop ik) muziek, produceren en sounddesign.
De meeste zijn met niks begonnen en zullen met niks eindigen. So what, als je maar gelukkig bent denk ik dan maar met mijn simple ziel...

Jeez, ik lijk wel een hippie ;)

Origineel geplaatst door Septic

Jeez, ik lijk wel een hippie ;)

Peace, man........

Maar je hebt wel gelijk.

Behalve dan over dat doodgaan met niks. Mijn gear gaat mee de kist in en desnoods mee de oven in.
Ik wil wel wat leuks te doen hebben in het hiernamaals.......

iedereen maakt keuzes welke synth of keyboard/mixer of audio interface of wat dan ook,

iemand hoeft het niks te vinden als jij het maar prettig vind....

iemand eerste mixer is een Behringer tuurlijk tis geen dikke mackie ( alhoewel:D )
maar als het toch werkt is het toch prima?
iemand koopt een dik Keyboard, nou en? das toch gewoon prima?
misschien wil iemand wel gewoon geen synth om dat hij of zij geen geluiden zelf wil bouwen
(zoals ik;) )

enniewee laten we elkaar helpen en plezier hebben in wat je doet in plaats van een soort overtreffende trap te zijn ieder zijn mening en keus.... lang leve de muziek !!

en als je het niet leuk vind reageer je niet !!

Groetjes Jedee

:doei:

Origineel geplaatst door HardwareSucks
Nou MadR, voor mij brak de klomp een beetje toen meneer wel erg bijdehand uit de hoek kwam door te verkondingen dat hij met zijn solitaire toch wel wat beter was dan een sukkel met een d&r strijkplank. Nu ben ik toevallig die sukkel met die strijkplank (en die strijkplank is 10 jaar jonger en geen 60.000 gulden nieuw, maar bijna 400.000 gulden.) Komt bij dat ik ook vind dat ik recht van spreken heb daar ik deze tafel zelf jaren in mijn bezit heb gehad.

Komt er voor mij gewoon een beetje op neer dat iemand met pijn en moeite 3000 weet te lenen of bij elkaar geschraapt krijgt, en dan opeens meent de grootste professionel ter wereld te zijn die het alle andere sukkels wel even weet te vertellen.

En ik weet toevallig ook de geschiedenis van deze specifieke tafel, hoe lang er mee gezeuld is, waar hij oorspronkelijk voor te koop stond en waar hij vandaan komt. Als meneer daadwerkelijk zo'n prof was etc...dan vind ik het wel zeer triest dat pas op de absolute bodemprijs hij zich dat ding kon veroorloven.

Maar goed, zoals iedereen in deze thread al gezegd heeft...het is gewoon een mooie tafel, voor een zeer mooie prijs. Alleen jammer dat de nieuwe eigenaar het gebruikt om stoer te zijn ipv zijn enthousiasme te delen met de rest.

kom kom kom .. je moet er allemaal niet zo zwaar aan tillen .. als jouw strijkplank beter is dan is er toch geen probleem ? hij bedoeld volgens mij gewoon goedkope d&r tafels btw ..

Anyway ik vind dat je gedrag op fora altijd een beetje met een korreltje zout moet nemen .. ik prik altijd wel een beetje door dat arrogante en bijdehandte gedrag heen en kijk gewoon wat ze echt te vertellen hebben .. Heb zelf ook wel eens een handje van bijdehand zijn .. dat hoort er soms gewoon een beetje bij .. mag best maakt het ook wat levendiger

Als je buurman een nieuwe auto heeft gekocht dan is er niks leuker voor me buurman om die van mij (die iets minder hip is) een beetje aftezeiken .. ik denk altijd maar dat de buurman dus altijd al een beetje jaloers op mijn auto was en dat zo uit .. Ik vind dat altijd wel een soort van compliment .. moet je ook niet te veel achterzoeken ..

Origineel geplaatst door Septic
Ik heb helemaal geen analoge mixert, nu ben ik zeker een superkneus :D

ja lach je tandjes maar mooi bloot .. maar niet heus .. je blijft idd zonder analoge mengert een superkneus ! :D

Helemaal gelijk MadR, tis net als met autorijden, dan ben je ook stoerder dan wanneer je ernaast staat. En van de andere kant, over een paar dagen ben ik mixerloos, dus dan kan ik niet eens meer meepochen haha.

Maar goed, soms gaat er wel eens iemand op je tenen staan en dan reageer je effe fel. Ik wens de eigenaar in ieder geval veel plezier met zijn mengtafel, en hoop dat ie geen kat in de zak gekocht heeft. Het heeft toch geen zin mensen met de spreekwoordelijke plank voor hun kop wijzer proberen te maken.

Tijd voor een biertje :biertje:

Origineel geplaatst door Tom Thomas
:dubbel:
Moet wel zeggen; het lijkt er inderdaad wel op dat er nogal wat mensen op dit forum rondzwerven die erg allergische reacties hebben op mensen die toevallig wat dure spullen hebben staan.
Ik heb zelf bewust nooit m'n gearlijstje ingevuld omdat ik het te pocherig vond klinken en mensen bekijken je dan niet met een neutrale blik.

GEHEEL MEE EENS WEG MET DE GEARLISTS - er is altyd wel een belg met MEERRRRRR haha

Heb laatst een keertje foto's van een leuk duur speeltje geplaatst en krijg daarop meteen een aantal cynische vervelende reacties. Jammer... .

JA wat was dat ook alweer die 808in rack...???

Een dure mengtafel maakt niet persé dat je goed kunt producern of mixen echter, iemand met kwaliteitsspullen geeft mij het idee dat hij heel goed weet waar hij mee bezig is. Hij heeft niet voor niets in dat soort spullen geinvesteerd.
Ik luister juist graag naar die mensen, misschien kunnen ze me weer wat leren. Maar misschien ben ik wel een beetje onzeker... .;)
gr. Tom

leuk draadje vorral asje m een paar dagen vergeet en dan weer probeert te lezen ,..vol gevaar

ik heb sinds kort maanden een dr series 2000
leuke floating subs anloge tafel ,..lekker ding maakt dat mij daarvoor met mn 3282 behringer tafel een KNEUS en nu een pro
terwijl er altyd gasten zijn die bv een ghost [nog steeds te koop!!!]
of een nog dikker analoge tafel hebben ,...
uber done
ask de cash heb voor zoiets duurs boven de 3000 eu
zou ik een mooi setje analoge tafel kopen en een digi dingetje motorized erbij en een ok kaart dsp idd

best of both worlds is wel altyd lekker ipv een 400.00gld tafel kopen en je huis moeten verbouwen omdat ie er voor in komt en en met de patch bay in de schuur staat :D

jongens tis herfst niet soo somber
muziek maken by een winterlichtje gedimmedt,..= gezellig en je ziet de verkleuring idd niet ...

ergmee eens - as spul dr niet soo mooi uit ziet ,..maar wel in ok staat is en voor weinig dan ben je een happy man ,..t gaat niet om t kijken ,..maar om t horen,...dus inversteer in monitors [speakers voor de nono"s]
grt ron de niet meer kneus haha

best of both worlds is wel altyd lekker ipv een 400.000gld tafel kopen en je huis moeten verbouwen omdat ie er voor in komt en en met de patch bay in de schuur staat.

:D dat passen zat wel ok, alleen voor het erin krijgen moest effe een muurtje plat :D
en best of both worlds,..helemaal mee eens, maar deze was best of both worlds, ook de reden dat ik hem wilde...namelijk volledig analoog, maar wel met digitale sturing (alle potmeters hadden sensoren voor total recall, moving faders en interne automatie compu)

Ding word overmorgen gedemonteerd en gaat dan komende zondag op transport naar parijs. Dus iedereen die tussen eindhoven en parijs woont word verzocht met witte slingers op de zondagmorgen naast de weg te gaan staan en dit transport een laatste eerbetoon te wijzen :D

Origineel geplaatst door HardwareSucks
Helemaal gelijk MadR, tis net als met autorijden, dan ben je ook stoerder dan wanneer je ernaast staat. En van de andere kant, over een paar dagen ben ik mixerloos, dus dan kan ik niet eens meer meepochen haha.

Maar goed, soms gaat er wel eens iemand op je tenen staan en dan reageer je effe fel. Ik wens de eigenaar in ieder geval veel plezier met zijn mengtafel, en hoop dat ie geen kat in de zak gekocht heeft. Het heeft toch geen zin mensen met de spreekwoordelijke plank voor hun kop wijzer proberen te maken.

Tijd voor een biertje :biertje:

Bier wacht ik nog effe mee .. nog te vroeg voor !
En ik hoop ook dat ie geen kat in de zak heeft gekocht ... ik trouwens ook niet met me bryston 4b
de prijs was er iig wel naar .. dus let's hope for the best !

Shit

Shit

Na dat ik dit alles zorgvuldig gelezen heb.
En nu alles over dikke lullen weet, zit ik mooi te kakken met mijn net nieuw aangeschafte Inkel mixer of mengtafel 4x stereo in en 1 stereo out.
Een penis pomp dat is wat ik dus nodig heb!
Moet dan wel de slaapkamer muur er uitslopen maar soit.
Moet ik hier nog een knipoog bijzetten???????????????????

Attachments

• remote_plunger_pump.jpg
    remote_plunger_pump.jpg
    8,6 KB · Bekeken: 103
omgekeerd bierglas te zuig tuit
belgish ???
gaatie naar parijs soo das nog een operatie ,..truckje gehuurd

sc6 einde draad dikke lullen weer in de kast over naar de andere patser draad:stupid &:geslaagd: weer wat geleerd

Blijkbaar zitten hier behoorlijk wat pro's met behoorlijk wat ervaring qua tafels, maar eh, ik krijg wel geen antwoord op mijn vraagje.
Dus ik probeer t nog es...
Ik heb mijn oog laten vallen op de trident tafels. Air en Etienne de Crecy werken hiermee en i dig that sound!
Heeft er iemand ervaring mee? Ze hebben naar t schijnt behoorlijk veel karakter.

ff over t feit dat equipment ook mooi moet zijn...
Ben k ergens wel mee eens. Je moet je toch wel goed voelen in je omgeving, maar liefde kan groeien. Heb bvb vorige maand de genelecs gekocht. Vond t in begin echt super lelijke dingen en stonden bijgevolg onderaan mijn monitor verlanglijstje. Toen kwam de luistertest. Sjedamn! Liefde op het eerste zicht, of ja, tweede zicht ;) !!

ik kan je niet helpen rockwell, ik ken ze wel maar heb er nooit meegewerkt..dus een mening heb ik er niet over. Misschien toch interessante info, ik heb nog nooit negatieve ervaringen erover gelezen.

Back