Soundtracs solitaire

thanx hardware sucks, da was lekker snel.

en de otari concept console? Hier staat er eentje te koop die van 2 unlimited is geweest. (die sound suckt wel, maar t heeft hoogstwaarschijnlijk nix met de tafel te maken ;)

ik ken alleen de otari die bij msv in heerenveen staat. Maar die ken ik ook niet met gebruikerservaring. Ik heb hier zelf nu bijv nog een soundtracs virtua staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij weinig doet...dat ding heeft specs vergelijkbaar met een neve, maar tsja...ik vind toch dat een tafel analoog moet zijn.

Voor mijn theatertours had ik 02r's in gebruik, ik heb van de week nog met een dm2000 en een o2r/96 gewerkt, ken de lawo's en de neve digitale tafels..werkt perfect en makkelijk...maar voor een studio omgeving zou ik persoonlijk ten alle tijden voor een analoge kiezen.

Ik kan je aanraden eens op de site van www.larkingslist.com te kijken. Daar staan mooie tafels voor mooie prijzen. Je zult verbaasd staan wat je 2e hands kunt kopen als je besluit een nieuwe mackie in de winkel te laten liggen. Probleem is gewoon dat de meeste mensen het iets oudere spul niet kennen. Er zijn echt megatafels te koop voor mooie bedragen, je moet het alleen even weten.

De markt voor grote analoge mixers is behoorlijk ingestort door de komst van de kleine digitale beestjes. Daar kun je je voordeel mee doen.

en dat is de reden dat je geen advies moet geven als je het apparaat in kwestie niet kent...de concept is dus ook analoog als ik me niet vergis...ignore last post :D

:W

Heb jaren met de Solitaire gewerkt in een mobile ( Heeren/Vrienden van Amstel, Marlboro Flashbacks, Kopspijkers, div live-CD opnamen o.a. Candy Dulfer, Blof e.d.. Ook klassieke concerten/koor-opnames etc.., is qua sound behoorlijk goed, dynamics redelijk, onbruikbaar voor o.a. bas, moet dan de releasetijd op 2 sec zetten, anders ratelt 't om je oren. Wat extern spul ( 1176's o.i.d ) wel nodig. Zwakke voeding, altijd aan/uitzetten met de netschakelaar ( geldt voor meer amp en tafelvoedingen trouwens). Ook ontwerpfout in mic pre-amp bij Solitaire, komt er spontaan DC op channel te staan als je mic inprikt als 48v Phantom al aan staat, wat met mute schak. is te cancellen. kan met extra condensator ge-modificeert worden door goeie studio onderhouds-technikus ( heb zijn tel.nr van voor ge-interesseerden ;-).
Ik werk ook wel eens met Otari Status, leuke tafel met aardige specs. Audio gaat alleen door VCA's, behalve bij Master fader! Die gaat dus kraken na een tijdje, is afwijkende maat, dus geen P&G mogelijk helaas.
Ben zeer onder de indruk van Mackie mic pre-amps, eens vergeleken met onze Focusrite pre-amps.....probeer er maar eens een blinddoektest mee met kwaliteits-microfoons met GOEIE dynamiek zoals Bruel&Kjer (DPA) of AKG 414 o.i.d en een goeie koptelefoon ( graag kwaliteits mic-kabel gebruiken natuurlijk).
Pas altijd op met toekomstig onderhoud, kan heel duur worden, zoals iemand uit het noorden ontdekte die een goedkope 2e hands SSL uit Duitsland kocht. Als er al potmeters en schakelaars gaan kraken kun je er beter afblijven of een busje kontakt-olie ( bv OX-65 Kontakt Olja , als je zoiets nog kunt vinden) bemachtigen. In ieder geval geen gewone contact-spray op koolbaan potmeters/faders spuiten, zit etsmiddel in, is meteen je koolbaan naar de klote(n)......
Nadeel met echte? studiotafels ( ook zelfs oude? SSL ) zijn de vaak gebruikte Moses&Mitchel TT patchbays die snel gaan kraken. Goldplated contacts slijten snel af door dunne micron laag, zilver oxydeert, dus blijft er eigenlijk alleen palladium ( o.a. Switchcraft op speciale bestelling en Switchcraft Berillium op zeer speciale bestelling ( voor o.a. NOB ) over. Of gewoon NIKKEL? Lekker goedkoop en ik hoor het verschil toch niet...net zoals Mogami ;-)
Voor alle tafels en andere electronica geldt, als het te lang niet gebruikt wordt ( uitstaat ) gaan de elco's naar de knoppuh ( zelfs bij PC moederborden). Beste is dus eigenlijk tafel etc. aan laten staan indien mogelijk.

ik zit ùet een vraagje over automation op analoge mengtafels: hoe werkt het?
ik weet best hoe automation werkt in sequencers als ableton/logic, ... of anderen zoals reason en andere vst, dus tot slot alles wat in de computer blijft.

Dank

Gagarin

ik zit ùet een vraagje over automation op analoge mengtafels: hoe werkt het?
Gagarin

Je kan de tafel synchroniseren met bv. een tape recorder of midi sequencer. Afhankelijk van de mengtafel kan je bv. enkel de "mutes" automatiseren tot echt alles (fx sends, panning, EQ ... ) bij de duurdere tafels (Euphonix, Harrison, Tactile, ...).

ben er niet echt heel veel, snap maar half je antwoord. Maar wil je wel bedanken voor de moeite en zal het eens anders formuleren. Maar wat jij wil zeggen is dat je bv vanuit je midi sequencer naar de mengtafel signalen kan sturen zodat hij bv een bepaald kanaal mute?
Maar je kan geen signalen vanuit je mixer naar bv een software sequencer sturen???

Dank

Gagarin

kortomkan je met fader automation de volumes in je daw aansturen zoals een MCU (mackie control) dat kan? (enkel de volumes doel ik op.)

Dank

Gagarin

kortomkan je met fader automation de volumes in je daw aansturen zoals een MCU (mackie control) dat kan? (enkel de volumes doel ik op.)

Dank

Gagarin

zoals een ssl aws900+/matrix dat kan. Enkel wat beperkter, gewoon de faders die de faders in logic/cubase/nuendo/PT aansturen?

Dank
(enkel als iemand antwoordt)

Gagarin

zoals een ssl aws900+/matrix dat kan. Enkel wat beperkter, gewoon de faders die de faders in logic/cubase/nuendo/PT aansturen?

Dank
(enkel als iemand antwoordt)

Gagarin

Met de meeste oudere analoge tafels is dit volgens mij niet mogelijk. Ik denk dat enkel de Euphonix CS2000 en 3000 dit wel konden aangezien die standaard een midi interface hadden.

Met een Euphonix Artist of MCU kan je natuurlijk veel meer , het ziet er alleen minder indrukwekkend uit.

idd, en natuurlijk bedankt voor je antwoord. Waarvoor dient dan fader automation op oudere analoge tafels??

Gagarin

idd, en natuurlijk bedankt voor je antwoord. Waarvoor dient dan fader automation op oudere analoge tafels??

Gagarin

Om de faders te automatiseren op de tafel zelf. Door op de start knop van een tapemachine of Sequencer te duwen wordt er een soort van "automation spoor" op de mengtafel gesynchroniseerd. Dan beweeg je bv. in realtime de faders of de mutes naar een positie zoals je die wil hebben in die track op dat moment. Dit wordt dan opgeslagen in het geheugen van de mengtafel.

kan iemand mij zowat de sound van de solitaire en jade omschrijven. Althans zoveel als mogelijk. Weet dat je ze moet horen om je er een echt beeld van te kunnen maken, maar probeer toch maar: bv. EQ, headroom, ...

Gagarin

Back