Ik wil een 909 kopen maar...

Re: Re: Ik wil een 909 kopen maar...

Re: Re: Ik wil een 909 kopen maar...

Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
de 909 wordt nog steeds gemaakt maar gaat vanaf volgend jaar snel uit de productie worden genomen door roland. dus je hebt niet veel support meer de komende jaren

zorg wel dat je de versie hebt met meer dan 200mb sample ruimte, kun je lekker wegsamplen. ook de grote lcd scherm is een pre, de synth sounds die erin zitten zijn misschien tikkeltje gedateerd maar nog steeds goed voor menig stampende trance hit!

al met al is de 909 de vetste all in one oplossing op de dance markt tot nu toe!
veel plezier ermee!

Ow wat stom. Ik heb gewoon 900euro betaalt voor de eerste versie met maar 11 geluiden en nu kom je met die vette MC909 met wel 200mb opslag ruimte voor misschien wel 1000 geluiden ipv 11 :(. . Kon je dat niet eerder zeggen Ustka_Slupsk 8o)

Origineel geplaatst door trash
Foutje bedankt :bekdicht: :walker:

No Problem. but anyhow, weet je misschien wel een manier hoe je die patterns kan laten switchen vanuit ableton. Of lukt het iemand want als ik dat weet ga ik nog diepere uitvogelen hoe dat kan.

En nu de echte NooB vraag maar ik weet het echt niet:
Je kan geen controls via sysex opnemen in Ableton toch? Dont hit me pls

Origineel geplaatst door elektrovolt
moet je de swing op de 2e zetten, [swing + 2e step button]

dan vind ik hem het mooiste !

Cool Tips :okdan:

Die Swing zit ik ook al mee te pielen. Erg Vet.
Ik kan btw geen Flame op de RimShot zetten toch. of is er een truckje.
Snare met tone en Snappy op 0 doet het ook goed als Rim :P

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
No Problem. but anyhow, weet je misschien wel een manier hoe je die patterns kan laten switchen vanuit ableton. Of lukt het iemand want als ik dat weet ga ik nog diepere uitvogelen hoe dat kan.

En nu de echte NooB vraag maar ik weet het echt niet:
Je kan geen controls via sysex opnemen in Ableton toch? Dont hit me pls

Heb dat zelf nooit geprobeerd in de 17 jaar dat ik die heb, en sysex nee lijkt me niet :D

Origineel geplaatst door anoniempje
is dit serieus of heb je gewoon een leuk gevoel voor humor ??

TR-909

tr-909.jpg

MC-909

mc-909.jpg

ja sorry hoor die bovenste bak die ken ik niet. is dat een soort van primitieve vroege versie van een groovebox ofzo ?

ja sorry hoor die bovenste bak die ken ik niet. is dat een soort van primitieve vroege versie van een groovebox ofzo ?

die ken je niet? :o:

op wat voor manier ben jij met muziek bezig, wat ik zie wel dat je de nodige info hebt over de mc909, aangezien de meesten de tr reeks allemaal wel kennen.

overigens geen flame, oprechte interesse eigenlijk :)

Ondanks dat de MC-909 veel meer mogelijkheden heeft zou ik hem voor geen goud willen ruilen tegen mijn TR--909.. De MC-909 heeft zijn naam te danken aan de populariteit van de TR.. in de hoop dat hij lekker verkocht zal worden.

Het overgrote merendeel van de housemuziek is gemaakt met de klanken uit de TR-909.
En anders wel met samples ervan.. :yamaha:

..

..

Die mc909 heeft al veelste veel aandacht gehad in de ..Ik wil een ((((TR909))) kopen maar..thread.

nu weer TR Tijd..

909 Rules

Ik heb een nieuwe postbankpas aangevraagd met de tr 909 afbeelding erop .....voorbeeld zag er vet uit..paste er precies goed op..ik kreeg helaas net een brief dat het niet kon/mocht...

jammerrrr

Re: ..

Origineel geplaatst door rombraz

Ik heb een nieuwe postbankpas aangevraagd met de tr 909 afbeelding erop .....voorbeeld zag er vet uit..paste er precies goed op..ik kreeg helaas net een brief dat het niet kon/mocht...

jammerrrr

Ik had het geprobeerd met een TB303 maar die deed het ook niet, kreeg ik een mond met een Diamand erin :(

@ DENIAX...
Ik was lekker vroeg klaar vanmiddag dus ik heb mijn 909 kick opgenomen.
Ik begin met de Tune 50% Level 50% Attack 0% DECAY 0%.
Ik begin met de Attack erbij te draaien en uiteindelijk staat alles 100% en Tune op 0%

Ook is er in het begin geen accent en op het eind (laatste 4 maten) is de accent 50%

Attachments

• 909cleankick.mp3
    867,5 KB · Bekeken: 109

Origineel geplaatst door rombraz
Die mc909 heeft al veelste veel aandacht gehad in de ..Ik wil een ((((TR909))) kopen maar..thread.

nu weer TR Tijd..

909 Rules

jammerrrr

logo's zijn beschermd, je kan uiteraard wel een wat minder duidelijk foto ervan maken. Wellcith dat dit wel geaccepteerd wordt, dus in een bepaal dperspectief plaatsen oid

Re: Re: ..

Re: Re: ..

Ik had het geprobeerd met een TB303 maar die deed het ook niet, kreeg ik een mond met een Diamand erin :(

@ DENIAX...
Ik was lekker vroeg klaar vanmiddag dus ik heb mijn 909 kick opgenomen.
Ik begin met de Tune 50% Level 50% Attack 0% DECAY 0%.
Ik begin met de Attack erbij te draaien en uiteindelijk staat alles 100% en Tune op 0%

Ook is er in het begin geen accent en op het eind (laatste 4 maten) is de accent 50%

tnx voor de sample ;) Klinkt echt lekker zoals het zou moeten klinken... :stupid

Ondertussen laat ik hem sync meelopen.
Start drukken in Ableton en de 909 gaat ook op start. Prima :okdan:

Dat heb ik ook gedaan, maar mijn 909 loopt niet in sync????

Re: Re: Re: ..

Re: Re: Re: ..

Origineel geplaatst door deniax
Klinkt echt lekker zoals het zou moeten klinken... :stupid

is dit nou sarcastisch :confused: ik ga er niet van uit.

Origineel geplaatst door mdw
Dat heb ik ook gedaan, maar mijn 909 loopt niet in sync????

Je moet in de prefs van ableton sync aan zetten op je midi out van je pc. (in mijn geval Unitor out 1)
En dan op de 909, doormiddel van [shift]+TempoMode je tempo op _0_ zetten ipv __0 of 120. (zie scherm 909)
Hij staat dan op ext.sync mode

zelfde test met wat andere instellingen op de kick

Attachments

• decay-attack-test-02.mp3
    402,6 KB · Bekeken: 99
Back