Ik wil een 909 kopen maar...

RSB

Whoehahaha
Ik heb dus het geluk dat mijn vriendin stiekem geld opzij heeft gelegt voor mij zodat er een 909 aangeschaft kan worden :{ (jullie mogen best jaloers zijn op mijn meisje)

Maar waar moet ik nou opletten behalve krakende pots, krakende outputs enzo.
Ik snap bijv. dat serienummerverhaal niet helemaal. Wat zijn nou de beste serienummers. Ik las zelfs iets over geluidsverschil tussen verschillende serienummers.
Zo las ik ook ergens dat de amerikaanse versies weer anders klonken dan de europeese :confused:

Dus wat is aan te raden. Welk serienummer. Welke adapter (us/eu) en waarom?

Ik ben nog opzoek dus als jij een mooie thuis hebt staan mag je het ook melden ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

:doei:

Ik heb het deniax pas ook verteld: serienummer maakt niet uit, USA/Europa maakt niet uit (voeding kan naar 220/240V gesoldeerd worden), zeker niet voor de klank. Het is simpelweg toeval of een 909 goed klinkt of niet. Het beste is dus, om eerst de 909 te beluisteren voordat je 'm koopt.

Wat boem zegt, elke 909 klinkt blijkbaar weer net iets anders. En optisch moet je keuzes maken of je met krassen, deuken kan leven.

Check deze draad ook nog even:

topic

Veel succ6 toegewenst iig!

Goede link Deniax

Goede link Deniax

Van Hanz:
Veiligste optie: even een harde reset geven en kijken of-ie dan netjes de default song afspeelt.
Harde reset:
citaat:
Power on whilst holding down TRACK #1 and Pattern #1.
Luister elke individuele out, en ook de mixed out.
Controleer het serienummer en achterhaal welke revisie het is (staat meer op dit forum over dit verhaal bij de 909).
Zie: http://mitglied.lycos.de/raf909/hardware.htm

Vooral die Harde reset is een goede. :okdan:
En ik denk toch ook dat ik voor een europeese versie ga. Hoor daar toch meer goede dingen over dan die amerikaanse. En tevens maar kijken voor eentje met een serienummer na 426700

Re: Goede link Deniax

Re: Goede link Deniax

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Van Hanz:
Veiligste optie: even een harde reset geven en kijken of-ie dan netjes de default song afspeelt.
Harde reset:
citaat:
Power on whilst holding down TRACK #1 and Pattern #1.
Luister elke individuele out, en ook de mixed out.
Controleer het serienummer en achterhaal welke revisie het is (staat meer op dit forum over dit verhaal bij de 909).
Zie: http://mitglied.lycos.de/raf909/hardware.htm

Vooral die Harde reset is een goede. :okdan:
En ik denk toch ook dat ik voor een europeese versie ga. Hoor daar toch meer goede dingen over dan die amerikaanse. En tevens maar kijken voor eentje met een serienummer na 426700

Harde reset wil niks zeggen, heb 1 909 die 2 patterns blijft chainen ondanks tig keer hard resetten.
Begon zomaar in 1 keer.

Ok je moet het zelf weten. :)

Nog iets wat ik aan deniax vertelde: uit ervaring weet ik, dat afgeragde, veel gebruikte 909's over het algemeen beter klinken dan exemplaren die eruit zien alsof ze net uit de fabriek zijn gekomen. Dit geldt trouwens ook voor 808's en 303's.

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Nog iets wat ik aan deniax vertelde: uit ervaring weet ik, dat afgeragde, veel gebruikte 909's over het algemeen beter klinken dan exemplaren die eruit zien alsof ze net uit de fabriek zijn gekomen. Dit geldt trouwens ook voor 808's en 303's.

Dan heb ik toch liever een nieuwe die ik zelf afrag totdat die net zo klinkt als een afgeragde;)

een afgeragde TR-909 is juist mooier vind ik....
met stickers ofzo...

net zoals een afgeragde standard USA fender met butsen en deuken en sigaretten sporen op de hals.....

Origineel geplaatst door Alex Omega
een afgeragde TR-909 is juist mooier vind ik....
met stickers ofzo...

net zoals een afgeragde standard USA fender met butsen en deuken en sigaretten sporen op de hals.....

Als die van een bekende producer is geweest wel zo heb ik een tijdje de 909 van Daniel Leeflang in huis gehad maar dan spreek je ook over een legende,daar zaten ook stickers op.die zag er gewoon vet uit.

maar anders heb ik liever een optisch zo mooi mogelijk en maak hem dan mij helemaal eigen.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
ik wil liever ook een net uitziende 909.
En nee ik rag hem daarna niet zelf af :P ik hou hem liever netjes

Ik ook maar bij wijze van spreken:D

Origineel geplaatst door Boemtsjak

wat is hier precies de reden voor? is dit omdat ze te weinig hebben aan gestaan, of klonken ze al slecht toen ze net uit de fabriek kwamen, en daarom amper gebruikt en qua uiterlijk als nieuw?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat is hier precies de reden voor? is dit omdat ze te weinig hebben aan gestaan, of klonken ze al slecht toen ze net uit de fabriek kwamen, en daarom amper gebruikt en qua uiterlijk als nieuw?
ik verwacht haast wel het laatste :D.. iedereen probeert natuurlijk een zo goed mogelijk klinkende te krijgen, dus die krijgen het meest te verduren door de jaren heen :) ;)

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
ik verwacht haast wel het laatste :D.. iedereen probeert natuurlijk een zo goed mogelijk klinkende te krijgen, dus die krijgen het meest te verduren door de jaren heen :) ;)

Of mensen gaan er niet mee optreden waardoor die altijd in de studio heeft gestaan, en diegene er altijd heel zuinig mee om is gegaan.

waardoor die toch vet klinkt en er mooi uitziet

Origineel geplaatst door rombraz
Of mensen gaan er niet mee optreden waardoor die altijd in de studio heeft gestaan, en diegene er altijd heel zuinig mee om is gegaan.

waardoor die toch vet klinkt en er mooi uitziet

In het geval van de mijne.. Heb hem van Tekno van dit forum overgekocht, en hij had hem echt keurig bijgehouden.. :okdan:Voor zover ik kan herinneren zat er zelfs een plastic beschermhoes overheen.. Hier word hij overigens ook erg goed behandeld, vooral na wat we al samen hebben meegemaakt.. :D 8o)

Origineel geplaatst door Patat Met
Is het mogelijk om de minder klinkende 909's te verbouwen zodat ze ook mega beuken?

Dat denk ik wel.. tenminste eigenlijk moet Boemtsjak die beantwoorden, maar er zijn iig een hele hoop mods voor wat ik heb begrepen

Kreeg vanmorge mailtje terug van Erik de Koning, waar mun 909 van is geweest. Hij had em 4 jaar terug overgenomen van Patrick van Kerkhoven (Ruffneck). Mischien zit het wel tussen mun oren dat die van mij niet zo punchy is :) Samplen en pichen doet al veel iig ;)

Back