Geluidsisolatie; hoe en waarmee?

en nog 1

Attachments

• deur 600800.jpg
    deur 600800.jpg
    103,6 KB · Bekeken: 125
Origineel geplaatst door defaulty
Isofix isoleert geluid wel degelijk zeer goed......
Onze Home theater vrienden van het www.htforum.nl zweren er bij.....

Ik heb zelf een kamer in een kamer gemaakt van vurenhout en gipswanden met tussen de gipswanden en de bestaande muren glaswol. Ben de kamer nog aan het afwerken maar volgens het htforum moet dat al een hoop schelen.
Eigenlijk moet er Isofix ipv glaswol tussen maar dat kan ik niet betalen. Wel ga ik isofix op de deur van de kamer gebruiken.
Ik hoop dat je wat aan de info hebt.

de hebt de klok horen luiden ....

isofix als onderdeel van een hele constructie (voorzetwand / doos in doos : veerdemping in massa-veer-systeem) werkt positief op de geluidsiolatie

zo heb je zelf glaswol toegepast (warmte isolatie / geluidabsorbtie)

glaswol houdt absoluut geen geluid tegen.

het absorbeert geluid in de spouw. als je alleen glaswol op je plafond zou plakken, is het absoluut geen geluidisolatie
zelfde verhaal voor isofix. is geluidabsorbtie voor in de spouw.

Wat Croaton en de Voorman hebben gedaan is wel gaaf zeg. Zo ga ik het ook doen als ik een ander, groter huis heb bemachtigd..
Maar eh hoe zit het nou met jullie luchtverversing. Vind ik toch niet geheel onbelangrijk ergens..

R

zie mijn eerste foto in plafond en onderstaande foto

ik moet wel toegeven dat ik het niet zelf heb gedaan. was een prototype van akoestikon (www.akoestikon.nl).

Attachments

• suskast 600800.jpg
    suskast 600800.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 114
Dit is echt een ongelooflijk verhaal eigenlijk.
Sinds eind november woon ik zelfstandig en dit bevalt me opzicht prima.
Ik heb echter al sinds het begin problemen met een bovenbuurman die voordurend over de meest onbenullige dingen loopt te drammen.
Laatst kwam hij nota bene op mijn verjaardag aan de deur om te klagen over de vochtfilter in de badkamer. Deze zou volgens hem teveel doorklinken. Hiervan zou ik echter meer last moeten hebben dan hijzelf, maar als ik de badkamerdeur dicht heb en in de kamer zit heb ik nergens last van . Dus wat hij nou steeds wil........ Binnenkort komt er al een inspecteur langs om na te gaan of het wel daadwerkelijk zo'n groot probleem is. Maar vermoedelijk valt het niet te verhelpen...
Eigenlijk loopt hij al de deur plat sinds dat we bezig waren met verven, laminaat leggen etc. Steeds moest hij zo nodig komen kijken wat we aan het doen waren. In het begin was dit niet zo'n probleem, maar zijn gedrag werd steeds kleffer en haast oud-wijferig.
En nu loopt hij dus overal over te zeiken. Echt waardeloos en heb er zwaar de balen van.
Vermoedelijk is hij ook gefrustreerd vanwege het feit dat hij mijn woning niet kon krijgen en daardoor nog steeds in zijn huidige woning moet blijven zitten.
Hopelijk is deze ellende snel afgelopen, want zo maakt hij zich echt onmogelijk.

Maar ik vrees eigenlijk dat de hele pret nog moet beginnen 8o)
Wil straks toch echt weer muziek gaan maken en draaien ook vooral en wil niet voortdurend met gezeik van die sukkel te maken krijgen. Heb er zo langzamerhand echt wel schoon genoeg van om steeds van alles in mijn maag gesplitst te krijgen.
Denk dan ook aan twee opties;-
a. de plafond en (deels) de muren in mijn pc-(en slaap)kamer bedekken met piepschuim en wellicht ook nog met schuimrubber. Zou deze combinatie trouwens werken? Heeft iemand hier ervaring(en) mee?
b. Mijn schuurtje omtoveren tot een muziekruimte. Alleen heb ik wel mijn twijfels hoe het nou moet met isolatie. Niet alleen op het gebied van geluid, maar ook met kou en vocht, aangezien het een éénsteens schuurtje betreft. Is het uberhaupt wel mogelijk om hier electronische apparatuur in te zetten...? En zo ja; wat voor maatregelen zouden er dan getroffen moeten worden? Had eerder al namelijk eens discussies gehad of er wel of niet een wasmachine geplaatst zoyu kunnen worden.... :bekdicht:

Probeer allle ellende dus nu wel mooi even voor te zijn, want die klojo hoeft van mij nooit bij mij aan de deur te komen :( zo bont heeft meneer het al gemaakt).
Hoe kan ik dit dus zo snel mogelijk in de kiem smoren?
En wie heeft hier eigenlijk nog meer weleens hinder ondervonden van lastige en azijnzeikende buren?

Origineel geplaatst door Archaos

Zorgen dat je die buur kwijtraakt want zo te merken zit ie met een glas aan zijn oor tegen de muur te luisteren.. Dus dan gaat *nix* werken want hij verzint vanzelf wel een reden om te klagen.
Wil je wel isoleren, lees deze thread dan nog eens goed door want alles is al gezegd (2x). DIE NOPPENSCHUIMEN ZOOI HELPT NIET! (das 3 x)

succes
R

Ik zou eens naar materiaal van Isover kijken.

Ik wil dit spul gaan toepassen voor een voorzetwand om de studioruimte te scheiden van de muur van de buren.

En dat hoeft niet heel veel te kosten. En als je de dempingsfactor bekijkt erg interessant materiaal.

Heeft iemand sowieso ervaring met dit materiaal? Is ook beschikbaar als platen onder de naam "Sonepanel".

Voor zover ik kan zien kost het met een dikte van 60mm ongeveer 4 euro/m2. En dat valt mij erg mee moet ik zeggen. Maar om heel je studio rondom te doen inclusief een zwevende vloer wordt wel weer een duur grapje denk ik.

Laatst gewijzigd:
Ik heb nog nooit zoveel bullshit in 1 thread bij elkaar gezien, jezus!
Terwijl er genoeg over akoestiek te lezen is op het net. Hier bijvoorbeeld een super artikel van de goeroe himself, Ethan Winer.
http://www.ethanwiner.com/acoustics.html

p.s. die lui van Redux kunnen leuke plaatjes maken van schuimrubber, als je technische specs wil hebben van de producten staan ze met de bek vol. Erg risky om zomaar van dat spul te kopen en afwachten hoe het klinkt...

Origineel geplaatst door Archaos
Dit is echt een ongelooflijk verhaal eigenlijk.
Sinds eind november woon ik zelfstandig en dit bevalt me opzicht prima.
Ik heb echter al sinds het begin problemen met een bovenbuurman die voordurend over de meest onbenullige dingen loopt te drammen.
Laatst kwam hij nota bene op mijn verjaardag aan de deur om te klagen over de vochtfilter in de badkamer. Deze zou volgens hem teveel doorklinken. Hiervan zou ik echter meer last moeten hebben dan hijzelf, maar als ik de badkamerdeur dicht heb en in de kamer zit heb ik nergens last van . Dus wat hij nou steeds wil........ Binnenkort komt er al een inspecteur langs om na te gaan of het wel daadwerkelijk zo'n groot probleem is. Maar vermoedelijk valt het niet te verhelpen...
Eigenlijk loopt hij al de deur plat sinds dat we bezig waren met verven, laminaat leggen etc. Steeds moest hij zo nodig komen kijken wat we aan het doen waren. In het begin was dit niet zo'n probleem, maar zijn gedrag werd steeds kleffer en haast oud-wijferig.
En nu loopt hij dus overal over te zeiken. Echt waardeloos en heb er zwaar de balen van.
Vermoedelijk is hij ook gefrustreerd vanwege het feit dat hij mijn woning niet kon krijgen en daardoor nog steeds in zijn huidige woning moet blijven zitten.
Hopelijk is deze ellende snel afgelopen, want zo maakt hij zich echt onmogelijk.

Maar ik vrees eigenlijk dat de hele pret nog moet beginnen 8o)
Wil straks toch echt weer muziek gaan maken en draaien ook vooral en wil niet voortdurend met gezeik van die sukkel te maken krijgen. Heb er zo langzamerhand echt wel schoon genoeg van om steeds van alles in mijn maag gesplitst te krijgen.
Denk dan ook aan twee opties;-
a. de plafond en (deels) de muren in mijn pc-(en slaap)kamer bedekken met piepschuim en wellicht ook nog met schuimrubber. Zou deze combinatie trouwens werken? Heeft iemand hier ervaring(en) mee?
b. Mijn schuurtje omtoveren tot een muziekruimte. Alleen heb ik wel mijn twijfels hoe het nou moet met isolatie. Niet alleen op het gebied van geluid, maar ook met kou en vocht, aangezien het een éénsteens schuurtje betreft. Is het uberhaupt wel mogelijk om hier electronische apparatuur in te zetten...? En zo ja; wat voor maatregelen zouden er dan getroffen moeten worden? Had eerder al namelijk eens discussies gehad of er wel of niet een wasmachine geplaatst zoyu kunnen worden.... :bekdicht:

Probeer allle ellende dus nu wel mooi even voor te zijn, want die klojo hoeft van mij nooit bij mij aan de deur te komen :( zo bont heeft meneer het al gemaakt).
En wie heeft hier eigenlijk nog meer weleens hinder ondervonden van lastige en azijnzeikende buren?

Als je de woning onder jouw nou ook zou huren/kopen, en daar gaat wonen, dan kan die
woning waar je nu inzit als geluidsremmer dienen.

Geintje, maar zelfs dan is het probleem nog niet volledig opgelost!

Verhuizen!:okdan:

Origineel geplaatst door gringo
Ik heb nog nooit zoveel bullshit in 1 thread bij elkaar gezien, jezus!
Terwijl er genoeg over akoestiek te lezen is op het net. Hier bijvoorbeeld een super artikel van de goeroe himself, Ethan Winer.
http://www.ethanwiner.com/acoustics.html

p.s. die lui van Redux kunnen leuke plaatjes maken van schuimrubber, als je technische specs wil hebben van de producten staan ze met de bek vol. Erg risky om zomaar van dat spul te kopen en afwachten hoe het klinkt...

Voor zover ik kan lezen is deze thread gestart met het oog op geluidsisolatie. Iets wat verder erg weinig met akoustiek te maken heeft.

Er worden wel wat aparte dingen gezegd idd maar reflecties enzo tegengaan heeft niets te maken met het geluids zachter maken om een acceptabel geluidsniveau te kunnen hanteren zonder je buren constant aan de telefoon te hebben.

Om een goede studio ruimte te maken zul je beide principes moeten toepassen.

Als je het geld eraan wilt uitgeven zou je een kamer in een kamer kunnen maken, en die muren met geluidsislolatie beplakken, en daarna akoestische platen (noppen) Succes!

Back