Midifiles via PC

sunday

Nieuwkomer
Is het mogenlijk om vanaf mijn pc midifiles af te spelen en dan de klanken te gebruiken van een synth- of sound module?

Zoja welke module is hier geschikt voor?

Sunday

Ik heb een Roland U220 module met midi in- en uitgangen. Als ik deze aansluit op de pc en een midifile afspeel dan speelt hij em niet goed af. Ik hoor een drumtrack en het instrument dat op de module geselecteerd is (bv alleen piano).

Kan het zijn dat de module dan stuk is? Als ik met een midikeyboard alle 127 instrumenten (parts) beluister klinken ze goed.

Sunday

nee je module is niet stuk :dubbel: hij heeft alleen geen general midi want het is een nogal oud apparaat. Toen bestond die standaard nog niet. General midi is gewoon een afspraak dat bepaalde instrumenten op bepaalde program changes staan. Je zult dus danwel de midifile moeten aanpassen of je u220 zelf handmatig general midi compatible moeten maken, je moet dan voor elk GM sound eenzelfde soort sound op dezelfde program change zetten. Dus op 1 een grand piano etc.

check ook ff http://nl.wikipedia.org/wiki/General_MIDI

Dank je Dennis.

Als ik het goed begrijp moet ik de programs via program change zo aanpassen dat de 127 instrumenten in dezelfde volgorde achter elkaar staan als de 127 instrumenten volgens general midi.

Back