sci prophet2000 draaaaad

CptCRxCK

Ouwe rot
ik heb gister een prophet 2000 gekocht heb hem net geplaatst hier. en jezus wat is het een enorme bak.;)
heb net een beetje zitte proberen en het is tot dus ver erg leuk. ben nog niet verder gekomen als de preset wavforms maar dat komt wel goed want ik heb er een orginele handleidingbij :D.
zijn er meer p2000 gebruikers hier?

die ik heb gekocht is trouwens echt in superstaat! zelfs de flopie doet et helemaal. je zou hem eens moeten zien staan met de evolver op de linker hoek :D:D erg vet!

Na ja...dan laat ik ook maar ff wat van me weten.
Ik heb namelijk een Prophet 2002..de rack versie van de 2000.

Ik vind het een gave bak.
Ik gebruik hem meestal in midi mode 4...alle samples een eigen midi kanaal.

Ja, heb verleden maand een P2002-plus op ebay gescoord, maar heb 'm nog niet aangesloten

Wil binnenkort bij winecountry & kidnepro wat samplefloppies & onderdelen bestellen;
Is daar evt nog interesse voor hier ?

Kunnen we mischien alvast wat floppies uitwisselen onder elkaar ?

Ja, erg gave bak, bij mij mag-ie bovenin m'n rack hangen.
Welke sampler heeft er nou analoge filters, arpeggiator, unison etc. etc.? :D
Wat ik tegenwoordig vaak doe is er via MIDI SDS (sample dump) samples naar toe blazen vanaf de PC, dat werkt verbazingwekkend goed!

Ik heb bij de mijne een bak vol floppies, sommige beter werkend als anderen. Zitten leuke dingen bij.
Als Levka een manier weet om die dingen uit te wisselen (inlezen als images via OmniFlop ofzo?) dan ben ik daar zeker wel voor in.
Verder zit de mijne vol met de laatste firmware en 8-outs, dus ik verwacht geen onderdelen nodig te hebben...

:)

:)

mja dit is echt een vette bak had nooit iets met cems gehad. maar die filter zijn echt sick!
heeft iemand zin om zijn 2002 te ruilen met mijn 2000? want ik hier eigenlijk geen ruimte voor maar wil hem eigenlijk niet wegdoen...

ik las hier en daar dat de interface wat lastig is:S maar tis echt dooood eenvoudig (of vergis ik me nu?)
het is iig een toffe bak jammer dat ie zo groot is....

owja en levka die floppys is met samples erop dan?? en wat kost dat?

Ik heb die firmware ook.
En de 8 outputs heb ik ook, maar die heb ik enkel in een zakje liggen.
Die outputs heb ik er dus nog nooit in gebouwd.
Ik moet zeggen dat ik daar ook weinig motivatie voor heb.
Ben dik tevreden zoals het is.

Ik heb ook een grote bak met floppies.
Maar uitwisselen...pff...ik zou niet weten hoe we dat makkelijk kunnen aanpakken.

Re: :)

Re: :)

Origineel geplaatst door CptCRxCK
ik las hier en daar dat de interface wat lastig is:S maar tis echt dooood eenvoudig (of vergis ik me nu?)

Het is niet echt moeilijk, maar er zitten een paar rare dingen in de layout.
Met name het toewijzen van outputs en geheugen locaties.

Ik heb ook al lange tijd een prophet 2002. gebruik hem niet, maar doe hem niet weg. Iemand trouwens enig idee of je samples kunt layeren met hetzelfde midikanaal?
Die firmware zit die op floppy? Of heb je daar een chip voor nodig?
Enne Hanz! Welk programma gebruik jij voor die SDS?
Heb ooit samples willen dumpen d.m.v. de prophet 2002 naar de prophet VS, maar is niet gelukt.

haat liefde met de p2000(2) de sound is zwaar ok ..voor drums... punchy. en .zeg maar de pure filters..vondt hem toch te omslachtig (verwarrend)werken matthijs blom heeft ooit die van mij gekocht en jaren later heb ik toch weer een andere gekocht maar die is nu ook weer weg,mede omdat ik ook een akai mpc60 en een mirage heb,die vindt ik gek genoeg een stuk makkelijker werken de mirage klinkt wel weer rauwer dan de p2000,

Voor het dumpen van WAV (en ander formaat samples) naar de Prophet 2002 via SDS kan je gebruik maken van de sample-editor Awave Studio van FMJsoft. Linkje: http://www.fmjsoft.com/

Op Analog Hell staan nog wat meer tools genoemd.
Schijnt dat oudere Recycle versies ook SDS naar hardware ondersteunden, nieuwe versies niet meer.

Ook had je nog het programaatje Sample Wrench waarvan de meest uitgebreide vorm hele Prophet 2002 patches (incl. parameters) zou kunnen oversturen. Dit heb ik echter niet kunnen proberen.

Ik kwam laatst per ongeluk OmniFlop tegen.
Waarschijnlijk kun je dit wel gebruiken om disk images van Prophet floppies te trekken vanaf je PC.
Ik ga het binnenkort eens proberen, houd jullie wel op de hoogte.

Origineel geplaatst door cuba7000
matthijs blom heeft ooit die van mij gekocht en jaren later heb ik toch weer een andere gekocht maar die is nu ook weer weg,mede omdat ik ook een akai mpc60 en een mirage heb,die vindt ik gek genoeg een stuk makkelijker werken de mirage klinkt wel weer rauwer dan de p2000,

Die Prophet 2002 heb ik nu dus nog steeds...
Sinds een lange tijd heb ik er een mirage rack bij.
Heb ik die niet ook van jou gekocht?

heb zelf een emax, weet iemand hoe die zich verhoudt ten opzichte van die prophet? ook analoge filters (dan ssm) en arp etc.
ik gebruik omniflop en emxp. werkt perfect. kan mijn wavs editten op de comp en dan in de emax knallen. lekker rauw en vet!

re ----Die Prophet 2002 heb ik nu dus nog steeds...
Sinds een lange tijd heb ik er een mirage rack bij.
Heb ik die niet ook van jou gekocht?

nee de mirage rack heb ik nog , dus die kan niet van mij komen, mischien eens goed om je geheugen te trainen om te bedenken waar je al je machines hebt gehaald...

//

//

wat is een p2000 eigenlijk waard? helemaal in goede staat enz.
eigenlijk wil ik hem nog wel even houden maar hij neemt ongeveer een derde van alle ruimte die ik heb in beslag :( dus echt heel lang zal hij wel niet blijven....
de filters zijn wel echt heeeel vet... en die arp ook

..

..

mja dat kan ik me voorstellen maar zoals ik al zei het is echt veel ruimte dat hij in beslag neemt en op deze manier is het ook lastig voor me om fatsoenlijk met de rest te spelen. ik ben niet iemand van de toetsen.... en ja de p2000 is bijna enkel toetsen als het een p2002 was had ik hem gehouden.

ander ruilen wij hem om :) dan heb jij een heleboel toetsen en ik een heleboel ruimte/

Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door CptCRxCK
mja dat kan ik me voorstellen maar zoals ik al zei het is echt veel ruimte dat hij in beslag neemt en op deze manier is het ook lastig voor me om fatsoenlijk met de rest te spelen. ik ben niet iemand van de toetsen.... en ja de p2000 is bijna enkel toetsen als het een p2002 was had ik hem gehouden.

ander ruilen wij hem om :) dan heb jij een heleboel toetsen en ik een heleboel ruimte/

Ik vind dat jij de prophet minimaal moet houden tot deze thread sluit :D

...

...

hm nou ja ik vind dat ik de prophet iig moet houden tot ik er een paar stukkies muziek mee heb op genomen. dan zal hij echt weer verder moeten.

parts

parts

hallo.. hiero nog een overlevingskitje voor de SCI p2000 of 2002 rack

ook erbij de service manual

inc opsturen pakketje 30€

Back