sci prophet2000 draaaaad

Ook heb ik als ik links en rechts in prik dat steeds om de vier noten de sounds hard naar links en naar rechts pannen. Is dat te verhelpen zonder mono te gaan? Of maakt dat eigenlijk niets uit?...

En last but not least, als ik SDS gebruik via SoundForge dan krijg ik of op het einde (korte sound) of ergens onderweg een CANCEL Received Error, en als het een korte sound is hoor ik alleen wat tikjes, en bij een lange sound het begin van de sample en dan opeens nog wat gare koortjes die er van te voren nog in gezeten hadden.

Wass ist los?

Ha! :)

Ik weet het niet meer zo goed, ik kijk er binnenkort even naar!

Ik ben blij dat ik m'n P2000 heb ingerolen voor een S900 en DPX-1. Veel veel makkelijker te programeren en de sound is vrijwel indentiek (misschien wel beter). Daarnaast heb ik ook nog wat geld overgehouden.

Het samplen zelf en het bewerken van samples gaat op de P2000 overgens heel erg makkelijk (daarvoor hoef je geen SDS te doen), maar de samples over het toetsenbord plaatsen is niet te doen. Wel vreemd dat het een zo makkelijk is en het ander zo moeilijk. Want zo moeilijk lijkt het me niet: Sample X met tuning C2 van C1-C3, midikanaal 1 enz...

Ik heb gisteren met de hand wat dingen zitten samplen, maar ik vond het toch niet zo heel erg moeilijk:

- Select sample nummer
- Select sample record
- Even alles instellen met de mega handige peak en noisefloor controls
- Opnemen met execute
- Dat mapping knopje selecteren
- Minimumkey selecteren
- Maximumkey inspelen

Een of twee keer doen en je snapt het.

Die links/rechts pan ellende heb ik uiteindelijk door de rechterplug er uit te trekken verholpen. Is er niet een mogelijkheid om dit automatische gedrag uit te schakelen???

Ik heb gisteren met de hand wat dingen zitten samplen, maar ik vond het toch niet zo heel erg moeilijk:
Tja met zo'n deeltjes bots avatar is alles makkelijk natuurlijk.
- Select sample nummer
- Select sample record
- Even alles instellen met de mega handige peak en noisefloor controls
- Opnemen met execute
Tot hier ging het bij mij ook makkelijk.
- Dat mapping knopje selecteren
- Minimumkey selecteren
- Maximumkey inspelen
En dan gaat het mis.
Een of twee keer doen en je snapt het.
Mij is het niet 1 keer gelukt, dus zo ver kwam ik niet eens. Zal wel aan mijn gebrek aan verstand liggen.
Die links/rechts pan ellende heb ik uiteindelijk door de rechterplug er uit te trekken verholpen. Is er niet een mogelijkheid om dit automatische gedrag uit te schakelen???
Volgens mij moet dit wel kunnen, was het niet iets met de sample toewijzing aan een uitgang? Maar als ik het mis heb dan moet je niet gaan slaan.

Tja met zo'n deeltjes bots avatar is alles makkelijk natuurlijk.

:D
Tot hier ging het bij mij ook makkelijk.
En dan gaat het mis.

Ik geloof dat ik dan tussendoor nog een keer naar Sound Number terug ga om te horen hoe de mapping uitgepakt heeft. Volgens mij hoor je het niet direct, alleen de basispitch die je aanpast.

Mij is het niet 1 keer gelukt, dus zo ver kwam ik niet eens. Zal wel aan mijn gebrek aan verstand liggen.

Tja ach ik heb ooit een TX81z. Ongeveer net zo leuk om te programmeren als voor de lol zoutzuur in je eigen ogen gooien.

Volgens mij moet dit wel kunnen, was het niet iets met de sample toewijzing aan een uitgang? Maar als ik het mis heb dan moet je niet gaan slaan.

Ja maar het is natuurlijk wel fucking annoying dat dat bij iedere diskette die ik heb dan standaard weer fout staat :D

Natuurlijk vind ik het wel relaxter om wat sampletjes links en wat sampletjes rechts er uit te knallen, zeker totdat ik mijn output boardje heb geinstalleerd.

Het samplen staat twee keer in de handleiding en een van de twee beschrijvingen is dus best verwarrend. Lees dus even door als je het niet snapt, het wordt op meerdere plaatsen uitgelegd.

------

Maar nu is dus mijn vraag:

Hoe kan ik de cutoff en de resonance extern controleren? Ik snap dat ik de velocity naar de cutoff kan routen, maar verder houdt het wel op. Ik wil bijvoorbeeld een drumloop kunnen filtersweepen, ook al is French House toch al weer een paar jaar passé ;)

Hoe kan ik de cutoff en de resonance extern controleren? Ik snap dat ik de velocity naar de cutoff kan routen, maar verder houdt het wel op. Ik wil bijvoorbeeld een drumloop kunnen filtersweepen, ook al is French House toch al weer een paar jaar passé ;)

Volgens mij kan dat niet.

Je kunt het ding ook niet editen via SysEx? :frons:

Via MIDI samples dumpen lukt dan weer wel, dat lijkt me toch ingewikkelder :erm:

Daarom verwisselen ze ook zo vaak van eigenaar. Klinken super maar je moet er zoveel geduld voor hebben.

Volgens mij kan dat niet.

Niet met een prophet, maar wel met een DPX-1.

Het is echt al even geleden, en m'n P2002+ heb ik al een tijd niet meer, maar er staat me toch ergens in de verte bij dat ik de cutoff (niet de resonance) had gekoppeld aan de modwheel, of iets dergelijks. Dat werkt tenminste wel voor je 'sweeps'.

Toch een leuke bak. Alleen zo enorm bewerkelijk...

Vanavond maar eerst weer eens de boel aanslingeren, eens kijken wat ik kan doen.

Back