Geluidskaart probleem (opnemen)

KaliDTS

Nieuwkomer
ik wil op mn laptop 1,7 ghz 1024 mb ram
externe geluidskaart m-audio Fasttrack pro tracks van bijvoorbeeld fruityloops of films opnemen via adobe audition ( cool edit pro )
maar het wil me maar niet lukken..
heb orginele drivers bij mn geluidskaart maar in eerste instantie werkte dan de hele geluidskaart niet.
nu doormiddel van asioforall ziet hij gelukkig wel de fastrack geluidskaart.
maar kan er met tot nog toe geen mogelijkheid mee opnemen
zie dan bij entertaintment volume regeling ook geen wav out en zo.. net of de kaart toch nie naar behoren in geinstalleerd.. hoe kan ik nu wel ervoor zorgen dat ik op kan nemen. heb ook op m audio.com naar drivers gezocht maar tot op heden niet gevonden wat het probleem is

wie kan me svp helpen ??

bvd

iniedergeval 1 reactie maar fastrack pro is wel een externe geluidskaart maar heeft idd gitaar en mic opneem functie.. waar ik nog niks mee doe.. maar zelfs met een onboard geluidskaart moet je normaal kunnen opnemen toch ? :(

Origineel geplaatst door KaliDTS
iniedergeval 1 reactie maar fastrack pro is wel een externe geluidskaart maar heeft idd gitaar en mic opneem functie.. waar ik nog niks mee doe.. maar zelfs met een onboard geluidskaart moet je normaal kunnen opnemen toch ? :(
Om je laatste vraag te beantwoorden: inderdaad is het opnemen van geluiden (van filmpjes en zo die op je computer staan) mogelijk met een onboard geluidskaart.
Ik weet niet of de onboard geluidskaart (meestal zit er iets van AC 97 in de naam) in je BIOS is geactiveerd (dit is standaard) of juist (handmatig) uitgeschakeld?
Om op te nemen van het ene programma naar het andere, moet je gebruik maken van de opname instellingen van Windows: rechtsklikken op het speaker icoon en kies 'eigenschappen van audio aanpassen', zie de helpfunctie aldaar als je meer wilt weten.

Over de fasttrack pro; kun je daarmee, op de line-uitgang of hoofdtelefoonuitgang of op de SPDIF uitgang geluiden weergeven die je bijvoorbeeld genereert via Winamp of WindowsMediaPlayer? Indien, ja, dan is het een echte geluidskaart. Ik vroeg het me af, omdat het niet expliciet vermeld staat in de (duitstalige) manual; om de een of andere reden hebben duitse websites van internationale fabrikanten vaak de manuals online, in tegenstelling tot de usa of nl websites...

bedankt voor je moeite nogmaals :) het lukt alleen nog niet maar eh tis idd een usb aansluiting
dit zijn zn specificaties.. asio 2 zie ik net staan misschien dat maar proberen te downloaden :S
Product Description
The Fast Track Pro delivers all the mobile recording flexibility of the Fast Track USB, plus even more professional features. You get 2 front-panel mic/line inputs complete with phantom power for condenser microphones, inserts for outboard effects balanced and unbalanced analog outputs, S/PDIF digital I/O, MIDI I/O, and more. Fast Track Pro also features near-zero latency direct hardware monitoring and low-latency ASIO software monitoring, plus an A/B source switch and dual output pairs for DJ-style cueing. Fast Track Pro is compatible with most popular PC and Mac music software. USB connection and bus power along with class compliancy for Mac OS X* make it a breeze to set up.

* Class compliancy supports up to 16-bit/48kHz 2 x 4 operation on OS X 10.3.9 and higher. Driver installation required to access more I/O.

Technical Info
24-bit/96kHz audio interface

2 front panel mic/instrument preamp inputs (Neutrik XLR/ 1/4 in. TRS) with:
-gain controls

-signal/peak lights

-pads for each input

-insert jack (1/4 in. TRS) for outboard processors

2 balanced outputs (1/4 in. TRS)

4 unbalanced outputs (RCA)

S/PDIF coaxial I/O with w/ 2-channel PCM

S/PDIF out also supports pass-through of AC-3/DTS surround-encoded content

1 x 1 MIDI I/O with activity LEDs

headphone output (1/4 in. TRS) with level control

headphone A/B source switch for DJ-style cueing

input/playback mix control for hardware direct monitoring

mono switch for input/playback direct monitoring

master output level control

near zero-latency hardware direct monitoring

low-latency ASIO software monitoring

USB connection to computer

powered via USB or optional AC power adapter

Kensington lock port

Mac and PC compatible; class compliant with Mac OS X 10.3.9 and higher

up to 16-bit/48kHz 2 x 4 operation is class-compliant. Driver installation required to access more I/O.

Compatibility:
WDM

ASIO 2

Core Audio

Origineel geplaatst door KaliDTS
bedankt voor je moeite nogmaals :) het lukt alleen nog niet maar eh tis idd een usb aansluiting
dit zijn zn specificaties.. asio 2 zie ik net staan misschien dat maar proberen te downloaden :S
Graag gedaan hoor. Forum's kunnen ontzettend leerzaam zijn, en als dank voor alles wat ik leerde via Internet, beantwoord ik af en toe een vraag :)

Asio 2 kun je niet downloaden, enkel drivers die Asio 2 ondersteunen. Je had al Asio4All gedownload, en als dat niet werkt, denk ik dat je toch moet proberen om de beste drivers van M-audio te krijgen.
Werkt je laptop op MAC of Windows?

Ik heb ook een externe geluidskaart namelijk de EMU 0404. Maar als ik van mijn hardware synth geluiden maak kan ik dit welm opnemen met adobe, maar als ik iets wil opnemen van de computer zelf dan lukt dat niet, adobe audition neemt dan niks op, hij wilt zelfs niet lopen. Komt dat omdat het een externe geluidskaart is? HEt moet toch mogelijk te zijn om iets van je eigen computer te kunnen opnemen.

ik kan ook niet opnemen met mn fast track pro, als ik in cool edit naar de windows sound mixer wil gaan krijg ik een foutmelding, en als ik in het standaart geluidspaneel van windows "opnemen" aan wil vinken zodat ik in het opneem paneel kom, kan dat ook niet.... de optie om op te nemen lijkt niet te bestaan ofzo, ik snap er niks van ..

Back