DuoCore Processor en Cubase SX 2

diluca

Nieuwkomer
Heb net een nieuwe PC (gefeliciteerd!, dank u wel!) met een DuoCore Processor, heb m'n M-Audio Delta 66 kaart overgezet, nieuwste Asio drivers geïnstalleerd. Daarna Cubase SX 2 eropgezet. Voordat ik nu de rest van de VST's en Plugins er weer opzet, moet ik even af van een raar performance probleempje. Er zit een rare tik die om de ca. 1 seconde terugkomt en dus storing geeft in Cubase. Heb de meeste performance optimalisatie tips van dit forum al wel uitgevoerd maar tik blijft aanwezig. In de taskmanager wordt deze CPU boost veroorzaakt door het proces SYSTEM (vaak spyware achtige dingen is mij verteld) maar ik heb ook Hitman Pro al gedraaid en die vond nix.

Iemand een idee?

Hyperthreading uitgezet in je BIOS......Hyperthread & Audio = doorgaans problemen.

En verder, ondersteund SX2 wel dualcore?

Thnx. Dat ga ik proberen. Betekent dit dat ik dan eigenlijk in geen enkele applicatie op deze PC gebruik kan maken van de DuoCore processor? Dat zou dan weer jammer zijn.

PS: bij mijn weten (maar dat is slechts hearsay) zou pas SX4 gebruik maken van DuoCore

je zou ook gewoon t proces ''system'' kunnen killen ...

heb alleen een vaag vermoeden dat je pc dan zal vastlopen :P

- EDIT -

Dat wil dus niet.. heb t net geprobeerd :)

Klopt, dat wil niet, dat had ik ook al geprobeerd maar het proces blijft gewoon aanwezig

THNX anyway

System is idd de core van uw os, dus dat killen = gedaan met de pret...

Je zou eens HijackThis op je systeem kunnen loslaten. Dit programmatje kan verborgen registry keys vinden die dan meestal op spyware duiden (wel goed weten wat je doet). Kijk anders eens op deze pagina, daar staat een goede uitleg over HijackThis + nog meer nuttige info over spyware.

Mss eens proberen om uw virusscanner en firewall eens uit te zetten (sommige versies van Norton willen wel eens ambetant doen).

Back