quadcore processor maar sx snapt het niet

cns

sfm
ok mensen ik ben nu eindelijk up and running, althans dat dacht ik...

Ik zit nu ff te kijken naar mijn computer en wordt er bepaald niet vrolijk van :r

ik heb dus een quadcore processor maar op de 1 of andere manier ziet sx slechts 1 processor :(

als ik namelijk in cubase kijk dan staat mijn cpu al 65% :( met 2 softsynths

en als ik ctrl alt del doe in windows dan staat er 1 processor te loeien op inderdaad 65% maar mijn andere 3 staan gewoon uit hun neus te eten :?

ben ik nou gek :stupid

Euh, Cubase SX ondersteunt volgens mij wel twee processoren, en dus ook dual core, maar of ie van 4 cores gebruik gaat maken ben ik niet zo zeker van. Ik meen me overigens ook te herinneren dat je die support voor twee cpu's/cores ergens in cubase zelf moet inschakelen dmv een checkboxje.

EDIT: http://www.bangingtunes.com/forum/topic/t82664/

Komt SX niet uit de tijd van de single core processors? Ik ben geen computerdeskundige, maar ik kan me zo voorstellen dat dat SX gewoon niet meer dan 1 core herkent omdat het zo geprogrammeerd is, net zoals XP maar met 3GB werkgeheugen overweg kan.

Ik ga strax voor een quadcore met hyperthreading (de i7 bv.), die gedraagt zich dan een beetje als 8 cores.

Laatst gewijzigd:
oeps dat zou dus betekenen dat ik dus mijn huiswerk bijzonder slecht heb gedaan

ik vind bij nader inzien online wel verhalen over multi-core support van sx3, maar weet niet welke jij draait...

Mja het hele quadcore / i7 verhaal versus cubase SX en 5 is ook de reden waarom ik de aanschaf van een nieuwe PC nog even heb uitgesteld. Het is me nog steeds niet duidelijk of SX3 alle cores kan gebruiken en een dikke i7 kopen en daarna maar 1 core gebruiken is ook niet echt de bedoeling. Zeker als ik de boel wil combineren met Cubase 5 is dat namelijk een knap duur grapje.

ik vind bij nader inzien online wel verhalen over multi-core support van sx3, maar weet niet welke jij draait...

zal ook wel even het forum bij steinberg checken!

het is en blijft voor mij onduidelijk...

voorlopig baal ik als de pest

Then again, Koebeest 5 is wel helemaal de bom (wat ik er van gezien heb dan), dus heel erg is het niet om over te moeten. Alleen een beetje duur natuurlijk, maar wie weet kun je nog een schoolganger vinden die je aan een edu-license kan helpen.

Then again, Koebeest 5 is wel helemaal de bom (wat ik er van gezien heb dan), dus heel erg is het niet om over te moeten. Alleen een beetje duur natuurlijk, maar wie weet kun je nog een schoolganger vinden die je aan een edu-license kan helpen.

yep edu-license heb ik ook zo kunnen scoren van ableton ;) dus we gaan eens rond bellen

heb trouwens ff zitten zoeken maar moet ik nu wel of geen hyperthreading doen? snap er echt de ballen niet meer van nu!

Moet het nu werkelijk allemaal zo moeilijk?

Heb al zitten kijken naar ableton en zelfs daarmee heb ik mijn twijfels of het werkt! kan je wel aangeven multicore enzo! daar kan het tenminste, maar kan iemand mij ff uit de droom helpen?!

Dus is het safe om voor cubase 5 te gaan?

Dat hyperthreading verhaal is ook weer leuk want dat moet je dus in je bios instellen, nou ik heb al zitten kijken, maar dat kan ik niet vinden! Het probleem is dat als ik dat ergens zou kunnen instellen ik dus windows en heel het ratteplan weer opnieuw moet installeren :(

Quadcore wordt ondersteund door SX3, weet even niet precies waar, zit niet achter mijn muziekpc, maar je kan in de settings van cubase ergens support for multiple processors o.i.d. aanzetten.

Heb zelf een Q6600 met SX3 en werkt vlekkeloos, load keurig gebalanceerd over alle 4 de cores, gewoon even de settings checken en gaan!

Succes!

Quadcore wordt ondersteund door SX3, weet even niet precies waar, zit niet achter mijn muziekpc, maar je kan in de settings van cubase ergens support for multiple processors o.i.d. aanzetten.

Heb zelf een Q6600 met SX3 en werkt vlekkeloos, load keurig gebalanceerd over alle 4 de cores, gewoon even de settings checken en gaan!

Succes!

probleem is dat ik cubase sx heeft dus de eerste :(

maar thanks voor je info! Kan altijd kijken naar SX3 maar denk dat ik toch maar gelijk naar 5 ga!

ah dat was me niet opgevallen. ik dacht dat je het over SX3 had.

ah dat was me niet opgevallen. ik dacht dat je het over SX3 had.

no problem! Wordt het toch tijd om echt ableton te gaan gebruiken :P

en cubase 5 gaat er op zeker komen, je moet toch wat! anders heb een mooi systeem en kan ik er niets mee 8)

hyperthreading kan dus niet met deze quad core processors! kan wel bij de i7 processors

idd, HT zit alleen op de i7's, maar met een c2q (ik neem aan dat je die hebt) kun jij ook een flinke tijd vooruit!

Succes!

Een "Multicore" setting wil in geen enkel geval direct zeggen dat een quadcore ook wordt ondersteund. In de tijd dat deze software uitkwam was het vrij normal dat ontwikkelaars multicore support hard coded op 2 cores zetten omdat men toen nog minder ervaring had in multi threaded programmeren.

Je ziet zelfs nu nog dat fabrikanten voor alles behalve generieke multithreaded oplossingen kiezen omdat men simpelweg moeite heeft met dit principe en realtime audio.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Ableton, waar men instances van een plugin wel over cores kan verdelen maar zeker geen multithreading per plugin instance toepast omdat er simpelweg geen bevredigende resultaten worden gehaald met het echt transparant implementeren van multi threading. Uiteindelijk is het het resultaat wat telt en niet de manier waarop maar je bent wel minder efficient met je emmer met cpu cycles om aan het gaan.

Back