Zeer zacht volume... help!!

S.L.E.

verse amateur
als ik gewoon dingen afspeel op de pc (audio, sequences enz enz.) dan krijg ik maar een zeer zacht volume op de uitgang van mijn audiophile 24/96. In de monitor mixer komt ook bijna niks binnen terwijl deze vroeger toch altijd aardig uitsloeg. En op mijn mixer komt het ook maar heel zacht binnen. Ik moet echt veel gainen en volume boosten om de meter voorzichtig te laten knipperen op -20dB...
Vroeger stuurde die veel harder uit of ligt dat aan de ingangs impendantie van de ingangen op de mixer ofzo?
Ik kom er niet meer uit maar het is wel !@*($

ja dat doe ik ook en daar komt er bij niks binnen qua uitslag, op de software mixer dus terwijl die wel helemaal open staat!
dat was ook het hele probleem :)
maar toch bedankt voor het meedenken :biertje:

Hoi,
ik krijg de indruk dat je bv een mp3 op je PC afspeelt, dat via de audio-out van je geluidskaart met een kabel naar een mixer/mengpaneel gaat, en vervolgens naar een versterker met speakers of koptelefoon.
Kortom: het probleem kan in elk van de componenten zitten.
Valt er een ander apparaat aan de audio out van je PC te hangen om te kijken of het probleem in de PC zit ? (cassette recordertje, of line-in op gewoon huis-tuin-en-keuken-setje, of zo'n simpel setje versterkte pc-speakertjes). Dan weet je in ieder geval wat er uit je PC komt.
Het kan natuurlijk ook op je mixer fout gaan. Controleer daar eens of alle knoppen van dat kanaal goed staan (pre-gain is een leuk). Mik de uitgang van je PC eens op een andere ingang op je mixer.
Het is bijna altijd dat ene knopje wat je straal over het hoofd ziet.

Qua PC: de software mixer voor de audio-kaart ken meerdere schuiven. Het komt regelmatig voor dat de standaard view niet al die knoppen toont. Misschien is dat bij jou ook zo: kijk even of er een 'advanced' knop is of zo, om alle schuiven te tonen. Het is goed mogelijk dat de schuif die het probleem veroorzaakt dan pas getoond wordt.

Dan zijn er natuurlijk ook nog de software volume-schuiven in de audio-applicaties zelf.....

Okeej gevonden! :)

pff computeren is ook zo vermoeiend af en toe!

Ik moest via het config scherm naar audio devices en daar in of ander raar submenu stond volume van wav/out op 0...
toch raar dat je niet gewoon alles kan instellen vanaf het m-audio control panel.

Do 8o)

iedereen toch bedankt ! :okdan:

noujah zo logisch vond ik dat niet :)

er staat in mijn tray ook gewoon een m-audio icoontje en als ik daarop klik kom ik op de kaart instellingen. Vanuit daar kon ik tot nu toe alles besturen wat ik wou maar dit blijkbaar toch niet helemaal... :)

Ik ben niet zo'n menu graver :P

Back