Zelfbouw van gitaarpedaaltjes

Origineel geplaatst door S.L.E.

de in en outputs heb ik dan op de voorkant zitten zodat je lekker makkelijk de volgorde kan ompluggen en ook gewoon stompbox switches aan de voorkant met bypass switch

ja dus :)

ik heb nu dan een octave up met fuzz (green ringer) en octave down met fuzz (MXR blue box) een ts808 een MXR dynacomp en een MXR noisegate erin zitten (allemaal clones dan) dusdit wordt nogal een distortion unit :P hehehe

Het lijkt mij wel vet om een filterbank te bouwen ofzo! maar daar heb ik nog geen kits voor gezien of weettikhetwat...

en spacy effecten ook natuurlijk zoals reverb flanger chorus delay

bij tonepad.com hebben ze wel schema's voor een MXR phase90 en meer van dat soort leukigheid!

Heeft iemand ervaring met de producten van new-tone?

Die The Pulse lijkt me wel wat als distortion pedaaltje.
Ben benieuwd of iemand weet of die klinkt.

Ik heb met name interesse in phaser, flanger en chorus effecten, in welke moeilijkheidscategorie zitten die ongeveer?

Ik zou als ik jou was gewoon lekker boardje bestellen bij tonepad ofzo en de onderdelen hier bestellen!
die boardjes van newtone vind ik er maar crap uitzien! maarja dat beoordeel ik ook alleen maar van het plaatje ik heb ze niet in mijn handen gehad!

Origineel geplaatst door etaoin
Ken Stone heeft een dingetje om je pedaaltjes op modular niveau te brengen:
http://www.cgs.synth.net/modules/cgs60_sba.html

yoooh ed taoiewn,...pff struikelblokkerik...
maar heb jij niet zooiets ongeveer te koop
een samengesteld hoopje [xcuse] dist/ gate en meer in een print uit te bouwen in rack

zekers leuk d8 ter al een hel tyd aan div pedltjes kopen en seriemaken met patch points

tonelab eg keuze genoeg zou ik zo zeggen

Prices are in US Dollars.

Here's the list of boards with the latest prices:
(last update Nov.14.2006 10:00am *GMT-6:00*)

Ampeg Scrambler (Fuzz/Distortion) - $14
AMZ Mosfet Booster - $9 Photos
AMZ Overdrive Pro - $14
Big Muff Pi (Fuzz/Distortion) - $14 Photos
Blue Clipper (Distortion) - $11
Blues Breaker (Overdrive/Distortion) - $14 Photos
CE-2 Chorus Ensemble - $17 Photos
DS-1 Distortion - $14 Photos
Brian May's treble booster (same board as Rangemaster) - $9 Photos
DOD 280 optical compressor - $14 Photos
Flanger 301 - $19 Photos (OUT OF STOCK)
Fuzz Face - $11
Green Ringer (Octave up/Fuzz) - $11 Photos
Guv'nor (Distortion) - $14
LPB1 (Transistor Boster) - $9 (OUT OF STOCK)
MXR Blue Box (Octave down/Fuzz) - $15 Photos
MXR Distortion+ ( 741 version) - $11 Photos
MXR Dynacomp (Compressor) (Same board as Ross Compressor) - PICTURES - $14 Photos
MXR Envelope Filter - $14 (OUT OF STOCK)
MXR Microamp / Distortion+ - $11 Photos
MXR Noise Gate - $14 Photos
MXR Phase 45 (Phase Shifter) - $14 Photos
MXR Phase 90 (Phase Shifter) - $14 Photos
Neoctavia (octave up/fuzz) - $11 (not available yet)
Orange Squeezer (Compressor) - $9 Photos
Purple Peaker (EQ/Booster) - $11
Range Master (Treble Booster) - $9 Photos
Rat (Overdrive/Distortion) - $14 Photos
Real McTube POWER - $11 (Not available yet)
Real McTube SIGNAL - $11 (Not available yet)
Rebote2 Delay - $14 (OUT OF STOCK)
Rebote 2.5 Delay - $14 Photos
Red Ranger (Booster/Eq) - $11 (OUT OF STOCK)
Ross Compressor (Same board as Dynacomp) - PICTURES - $14 Photos
Ross Phaser (Phase Shifter) - $17 Photos
Ross Phaser Extra Phase Stages - $14 Photos (OUT OF STOCK)
Sans Amp GT2 (Analog Amp Simulator/Distortion) - $14 Photos
Small Clone (Chorus) - $17 Photos
Small Stone (Phase Shifter) - $14 Photos
Stereo Microamp - $14
Tone Bender MKII (Fuzz/Distortion) - $11 Photos
Tremulus Lune (Tremolo) - $14
Tube Screamer (Overdrive) - Build - $14 Photos
Wah Wah - $17 (OUT OF STOCK)

Origineel geplaatst door smahs
Heeft iemand ervaring met de producten van new-tone?

Die The Pulse lijkt me wel wat als distortion pedaaltje.
Ben benieuwd of iemand weet of die klinkt.

Klinkt wel aardig, alleen heeft het pedaaltje erg weinig laag. Ik ben nog opzoek naar een oplossing. Zou het vervangen van het opamp IC een oplossing kunnen zijn? Er zit nu een LM741 in.

Die kitjes van Newtone zijn trouwens geweldig, helemaal niks op aan te merken. Nette componenten en behuizing, alles goed gesorteerd in plastic zakjes en een mooi printje. klasse.

de gier gitaarbouw heeft complete pakketjes klaar van de BYOC (build your own clone). Ik weet niks over de kwaliteit maar ik heb een overdrive besteld en 't ziet er allemaal goed uit. nog even de tijd vinden om te solderen...

http://https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=71593

zoiets zoals dit bikkel
of zo,n ibanez 4 in 1 rack ,..meerdere modellen van zou heel goed mogelijkmoeten zijn ,....
printje kiezen 4x en een frontpaneel maken achter kan t hoeft iet eens netjes afgewerkt te zijn ,...
alle in en outs met bv mini jacks ala frackrack doepfer bestukken ,...
maar vergis je niet
asje alles moet kopen de circuit boards ,...bv 30$ x4 = 120$
en bv een front paneel19"20 eu ,..ergens
en bv de jacks en stekkertjes ,...dan zit je nog al gauw op 150+ eu denk ik ...
laatst ook een zakje pottie gehaald ok quality geen piher ,...18.- kwijt oft niks is
quantum in een keer koop = betert
eerst een compleet pakket maken ,..
tot nader bericht ,..:bekdicht:

Origineel geplaatst door SchweinSteigör
Klinkt wel aardig, alleen heeft het pedaaltje erg weinig laag. Ik ben nog opzoek naar een oplossing. Zou het vervangen van het opamp IC een oplossing kunnen zijn? Er zit nu een LM741 in.

De 741 is zo ongeveer de meest brakke opamp die er is, je kunt die vervangen door een NE5532. Die is al een stuk beter. Ik weet niet uit mijn hoofd of een OP27 ook 'past', maar die is nog beter.
Dit zal overigens vooral de ruis en de vervorming verminderen, het gebrek aan laag kan ook veroorzaakt worden door een impedantie mismatch.

Zeg als ik nou twee van die Small Stones bestel, zou het dan moeilijk zijn om bijvoorbeeld de LFO te delen (master/slave) met een knop, en eventueel te inverteren? Of om bijvoorbeeld mono in/ stereo out, serieel, stereo in / stereo out en meer van dat soort extra dingen toe te voegen?

newtone is best goed hoor, heb er al aardig wat besteld, altijd snel en netjes verpakt in huis.

als newtone niet heeft wat je zoekt (qua onderdelen iig) dan is banzai een goeie.
ik ben voornamelijk een effect pedalen bouwer maar ben nu ook bezig met een soundlab en ook daarvoor heeft banzai alles in huis...

oh, en te weinig laag is mischien makkelijk te verbeteren met een grotere condensator als "input cap"
stel er anders een vraag over op het newtone forum, daar zijn zat mensen die daar meer verstand van hebben...

citaat:

Origineel geplaatst door R-ond
yoooh ed taoiewn,...pff struikelblokkerik...
maar heb jij niet zooiets ongeveer te koop
een samengesteld hoopje [xcuse] dist/ gate en meer in een print uit te bouwen in rack
zekers leuk d8 ter al een hel tyd aan div pedltjes kopen en seriemaken met patch points

mr wat doet zulk ding dan, een gewoon pedaaltje doet het ook leuk als ik het achter mn juno106 hangde om es te testen :s

greetz

Origineel geplaatst door Sir Ravel
mr wat doet zulk ding dan, een gewoon pedaaltje doet het ook leuk als ik het achter mn juno106 hangde om es te testen :s

Achter een Juno is ook geen probleem, maar een modular heeft veel hogere signaalniveau's.

Back