Din Sync Vermenigvuldiger

eletro78

Nieuwkomer
Hallo,
kzoek iets wat din sync input heeft, en 5 of 6 outputs...
zodat ik 5 a 6 roland drumbakjes kan syncen, met men mastersequencer...
tot nu toe levert men zoektocht niets op buiten een zekere hataken in japan die voor zichzelf zoiets gemaakt heeft...
wel kan er iemand dat hier? of weet iemand waar of welk apparaat ik moet hebben..
one din sync in... roland ... 5 of 6 uit...

bedankt
b

din sync

din sync

tja kabel splitsen.. een keten maken via male to 2 male en dan telkens een female naar 2 male.. en zo de kabel verlengen en telkens afsplitsen... maar kweet niet of het signaal sterk genoeg daarvoor is..;

ja kzou wel iets zelf kunnen maken met soldeerbout, maar dan moet ik goed plannetje en exacte info over welke components te kopen.. en hoe te linken...

mij lijkt 1 in 6 out.. liefst zonder vertraging en sterk genoeg.. wel ok..

als iemand plannetje kan maken, wil ik het wel proberen.

maar gewoon raar dat da ni te verkrijgen is.. pakweg 35 euro voor een dinsyncsplitter, mag plastiek bakkie zijn...
kbedoel moeten wereldwijd toch nog mensen zijn die graag van 1 apparaat 5 of 6 sync's willen ...

verder ook nog welkom adressen van serieuze synthrepair mensen...

Bernd

Ik heb zelf eens zoiets gebouwt, heb het niet meer en ook geen schema, ik dacht dat ik een Cmos 4050 had gebruikt voor buffering, aan 2 heb je er genoeg er zitten 6 buffers per ic in, 1 voor je 6 kloksignalen en 1 voor je 6 start/stop signalen, als je ook nog een freqeuntiedivider voor de klokbuffer zet, daarmee deel je het kloksignaal en kan je aangesloten 303oid op de helft of kwart van je masterBPM spelen.

din

din

wel richard2000 bedankt
kschrijf dat al op....
maar je hebt het al eens gemaakt?
kan je er niet nog eentje in elkaar knutselen, tegen betaling?
of voor niet mag ook :-)
voor mijn part mag het in een schoendoos gemonteerd zijn.. als ik maar dinsync outputs heb..

half tempo is leuk idee... sync shift helemaal, maar dat wordt al te complex kben blij als alles meeloopt kan onderling in scales nog wel tempowisselen met bakjes...

tja om op de markt te brengen, denk dat me nog veel leuke dingen tegenwoordig ontbreken op de markt als het om analoge synth's aankomt...
maar je het is niet 1975 ... dus...
en voor je een apparaat op de markt mag en kan brengen ben je veel geld kwijt, je moet het ontwikkelen, ervaren mensen, degelijke bouw, productie, eec toelatingen, aargh!
aan design en ideeën geen gebrek...

bernd

Mijn tec maakt ze,custom op aanvraag:

http://www.logiq-electronics.com/

Mooi in rack bedrukte frontplaat,hoe en wat je wil.,gewoon mailen en prijs vragen.

Heb destijds 1 laten maken omdat ik het zelfde probleem had (8 tal drumcomputers te laten syncen met midi of sync als master).

bedankt iedereen

bedankt iedereen

din sync vermenigvuldiging

http://cgi.benl.ebay.be/DIN-sync-ro...ryZ64386QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

inderdaad op ebay uit canada te verkrijgen, khad die nog nooit gezien...

toch bedankt logiq electronic en richard2000

maar dit lijkt me de goedkoopste en snelste manier.

Verder kheb een dode 110v roland SH-5 die ik eigenlijk graag terug in leven wil zien...
iemand die daar know how en goesting voor heeft?

B

Back