juno 106 slider control in osx

jack metallic

Ingeburgerd
Beste muziek vrienden,

Ik ben nog altijd zwaar verliefd op mn juno 106, nu wil ik op mn macbook pro laptop de sliders in midi noteren maar het lukt niet, als ik aan een slider trek of zelfs een noot speel, registreerd logic NIETS!!!

WIE heeft het verlossende antwoord want ik sta op het punt hem maar te verkopen

groetjes
jeroen

welke sliders? de juno reageert alleen op inkomende sysex en stuurt zelf iig geen cc uit.

in protools nam ie bij mij de sysex op in de midifile en kon je gewoon weer terugsturen naar de 106

ok, dus juno reageert alleen op sliders

ok, dus juno reageert alleen op sliders

ok, dus juno reageert alleen op sliders,

Ik word blij van het feit dat het bij jullie wel lukt (ik hoop wel dat dat in osx is natuurlijk)

Hoe spreek ik dan in bijv live (of liever logic express) bijvoorbeeld de cutof slider aan.

Groet,
jeroen

misschien de switch op de achterkant omzetten met die 3 standen van midi-data die hij kan sturen/ontvangen?!

SWITCH

SWITCH

ja die staat idd op III zodat hij info doorgeeft.

Maar in logic of ableton kun je dus de automation intekenen, daarvoor heb je CC nummers, terwijl de juno sysex geeft..

Maar om het niet te ingewikkeld te maken, hoe doe je het exact dan?

Jeroen

In logic kun je zelf sysex editors maken, stel je echter niet te veel voor bij juno en sysex want de stapjes zijn nogal grof en duidelijk hoorbaar. Wel handig om statisch te editten maar niet om muzikaal te gebruiken. Althans dat is mijn ervaring met de juno 106. Dit is echter geen reden om je juno weg te gaan doen. Het filter reageert op velocity dus dat kun je zowieso prima in logic controleren.

Origineel geplaatst door dennisb
Het filter reageert op velocity dus dat kun je zowieso prima in logic controleren.

Goh, nooit gemerkt. Maar ik ging er ook van uit dat het niet zou werken.

niets te doen

niets te doen

Hoi dennis,

Filter reageert op velocity? wow zeg...
Hoe stel ik dit EXACT in? Ik ben echt een dummy op dit sysex midi gebeuren (logic ken ik daarentegen wel best goed).

Groet,
Jeroen

ps, als dit velocity verhaal zou lukken, ik zou je eeuwig dankbaar zijn hoor! Lijkt me waanzinnig zo het filter te controleren.

Origineel geplaatst door bikkel
Goh, nooit gemerkt. Maar ik ging er ook van uit dat het niet zou werken.

Het werkt idd ook niet zo, ik vergis me, het is al een tijdje terug dat ik m zelf had. Als ik filter veranderingen wou automatiseren dan hing ik het filter aan de pitch bend en zette de DCO op de bender uit. Het gaat om de sliders helemaal links onder de volume knop, DCO schuif helemaal naar beneden en de VCF schuif helemaal omhoog. Pitchbend intekenen in sequencer of opnemen en dan hoor je het filter wel smooth open en dicht gaan.

juno106-filter.GIF

Re: niets te doen

Re: niets te doen

ps, als dit velocity verhaal zou lukken, ik zou je eeuwig dankbaar zijn hoor! Lijkt me waanzinnig zo het filter te controleren.

zoals mijn vorige antwoord doet blijken lukt het niet met velocity maar de oplossing die ik aandraag is eigenlijk beter omdat velocity alleen geld vanaf de aanslag terwijl je met de pitchbend ook het filter tijdens het verloop van de noot kan regelen. Ik hoop dat je me dus nog steeds eeuwig dankbaar zal zijn.:dubbel:

thnx

thnx

dit ga ik vanavond direct proberen, want volgens mij kun je zonder sysex editor wel de pitchbend aanspreken

Re: thnx

Re: thnx

Origineel geplaatst door jack metallic
dit ga ik vanavond direct proberen, want volgens mij kun je zonder sysex editor wel de pitchbend aanspreken

klopt helemaal, het gaat om echte pitchbend data welke niks te maken heeft met sysex. Veel plezier vanavond. ;)

THANXXXXX

THANXXXXX

Het werkt!!!!

Sinds je zo een goed antwoord hebt kunnen geven, zou ik je nog een vraag willen stellen:

Welke oude synth met 2 osc minimaal, zou een perfecte partner voor mijn juno 106 kunnen zijn?
Ik wil de juno voor bas gebruiken en zoek nog een synth voor mooie akkoorden of pads

Groet

mooi man dat ik ervoor heb gezorgd dat je m niet weg doet :D een perfecte partner zou een jupiter 8 zijn maar die zijn niet te betalen. rond de 1000 heb je de jupiter 6 en mks80. JP8000 of JP8080 is ook OK voor rond de 500 maar die zijn niet analoog of oud. Ik heb zelf de mks80 en ben daar erg blij mee maar het is geen silver bullet, elke synth heeft zijn eigen karakter en dat heeft niks te maken met prijs. Ik wil de sound van de 106 graag terug maar die heb ik in geen andere synth kunnen terugvinden. Ik ben dus bang dat ik hem weer zal moeten aanschaffen;)

zoek eens op een matrix1000. geweldige bak met 1000 presets (waarvan 200 programmeerbaar zijn) ideaal voor pads, strings. ook degelijke bassen en leads mee te maken. fijne bak. dco's maar goedkoop. 200-250 euro.

tja

tja

Ik ben ook meer uit op een synth met karakter ipv de meest hippe ...
Afgezonderd van de AU BASSLINE PRO plug in, kan ik maar niet verliefd worden op het geluid van softsynths.
Vandaar dat ik naar goed bronmateriaal (synth of drums) zoek die niet zo populair zijn enzo, beetje obscuurder.

die arp2600 en minimoog, propeht 5 emulaties zijn echt niet slecht. maar zo'n jup 6 kan software absoluut niet tegenop.

ach het leeft naast elkaar..

het lijkt misschien maar zo, maar een sound uit een echt apparaat lijkt meer te 'bestaan' terwijl ik bij een softsynth juist meer het gevoel heb naar een soort van berekend geluid luister. Wanneer ik een juno bassline opneem dan zit hij lijkt wel comfortabeler in mn mix vanaf de opname

Back