hoe "hoor" ik mijn eigen hardware synth in reason?

fam

Nieuwkomer
hallo,
ik kan met mijn synthesizer wel al die softsynths die in reason zitten aansturen, maar eigenlijk wil ik gewoon mijn eigen synthesizer in reason horen en gebruiken. hoe doe ik dit?
thanx!
famke

De geluiden van je synth samplen met een audioprogramma en als samples afspelen. Of een programma als Cubase gebruiken en Reason aan ReWiren.

Mocht je nog niet zo bekend zijn met ReWire, waar Lotuz over schrijft:
met ReWire kun je sequencers/programma's die deze mogelijkheid hebben inlussen in een andere sequencer. Als je Cubase hebt, en Reason, kun je Reason dus via ReWire inlussen in Cubase. Dan kun je van Cubase de mogelijkheden van MIDI uitsturen gebruiken en audio opnemen, en gesynchroniseerd daaraan Reason voor datgene waarvoor je Reason hebt draaien.

ReWire is echt heel mooi :halleluja Moet je maar even induiken op bv de site van Propellerhead

Suc6 ermee.

rewire kopen ??????

rewire kopen ??????

rewire kun je niet los kopen. Het zit ingebouwd in reason, rebirth, cubase en misschien nog wat verwante programma's

Voor het combineren van Reason met externe audio / synths is Rewire inderdaad het handigste, omdat reason idd geen externe harware kan aansturen (geen midi out, jammer voor liefhebbers van de matrix zoals ik).

Als het je gaat om het loslaten van de reason effecten/vocoder op je externe audio is er nu tóch een sort-of-coole oplossing om externe audio toch 'live in reason' ;) te krijgen: Hammer van petertools.com:

Hammer is an audio input tool for Propellerhead's Reason. It finally lets you route ASIO audio inputs into Reason rack for live processing: just adding a reverb, doing cool voice vocoding or guitar distorsion. Technically speaking, Hammer is a standard ReWire application. It hooks to Reason via the ReBirth Input Machine device so that creating such a device results in creating an instance of Hammer Device. Then, connecting the Hammer Input Panel opens the selected ASIO input and routes its signal into Reason's rack.

Dit maakt het nog altijd niet mogelijk om je synth aan te sturen vanuit reason. Helaas is het ook zelfs (nog) niet mogelijk om Hammer te gebruiken als Reason Rewire slave is. Niet optimaal dus, maar goed, voor de volledigheid... :geslaagd:

Back