SY99 display valt uit

groener

Oude meuk?
Hallo,

Sinds vanmiddag valt het display van mijn Yamaha SY-99 regelmatig kort na het aanzetten van de synth. opeens helemaal uit. Alle tekst verdwijnt dan dus, maar als ik de synth even uit zet en dan weer aan doet't display het weer een poosje, en dan gebeurt het opnieuw... :confused:

Iemand die weet wat hiervan (waarschijnlijk) de oorzaak is / hoe dit op te lossen...?

thanks,
groener

Hallo,

Ik heb dit indertijd ook enkele malen gehad bij een 2de hands SY99. Daar ook de achtergrondverlichting defect was, heb ik de ganse SY gedemonteerd om er nieuwe EL-folie in te steken. Sindsdien heb ik het probleem met het wegvallen van de teksten ook niet meer voorgehad.

Als je een beetje handig bent, veel geduld hebt en goed kan kijken waar de tig vijsjes hebben gezeten, dan kan je het eventueel wagen om eens tot bij het display te geraken.
Anders zou ik opteren om eens op zoek te gaan naar forumleden die hem kunnen servicen (er zijn er hier wel een paar).

Succes :okdan:

:doei:

Dis

Dis

Origineel geplaatst door Danny
Hallo,

Ik heb dit indertijd ook enkele malen gehad bij een 2de hands SY99. Daar ook de achtergrondverlichting defect was, heb ik de ganse SY gedemonteerd om er nieuwe EL-folie in te steken. Sindsdien heb ik het probleem met het wegvallen van de teksten ook niet meer voorgehad.

Als je een beetje handig bent, veel geduld hebt en goed kan kijken waar de tig vijsjes hebben gezeten, dan kan je het eventueel wagen om eens tot bij het display te geraken.
Anders zou ik opteren om eens op zoek te gaan naar forumleden die hem kunnen servicen (er zijn er hier wel een paar).

Succes :okdan:

Ha Danny,

Dank voor je reply. Ik was even Europa uit en zie nu pas je bericht. Ik heb eerder ook even aan de folie gedacht, maar is het niet heel vreemd dat -ie't de eerste vijf of tien minuten helemaal goed doet (display dus heel duidelijk leesbaar) en daarna helemaal uitvalt? Ik ben helemaal niet technisch maar heb eerder bij Akai samplers de backlight folie's laten vervangen, maar die waren daarvoor dan continue slecht leesbaar.

Hoop dat je nog eens wilt reageren,

:okdan:

groener

Re: Dis

Re: Dis

Origineel geplaatst door groener
Ha Danny,

Dank voor je reply. Ik was even Europa uit en zie nu pas je bericht. Ik heb eerder ook even aan de folie gedacht, maar is het niet heel vreemd dat -ie't de eerste vijf of tien minuten helemaal goed doet (display dus heel duidelijk leesbaar) en daarna helemaal uitvalt? Ik ben helemaal niet technisch maar heb eerder bij Akai samplers de backlight folie's laten vervangen, maar die waren daarvoor dan continue slecht leesbaar.

Hoop dat je nog eens wilt reageren,

:okdan:

groener

Hoi,

Ik denk niet dat het met de folie te maken heeft, hoor. Het lijkt me eerder een slecht contact in de IC die de aansturing verzorgd of in de baan van die IC tot het display. Als je echt niet zeker van je stuk bent, zou ik eens proberen om Boemtsjak van hier op het forum proberen contacteren (of er zijn nog een aantal andere electronicakrakken aanwezig).

Back