goed(koop) alternatief voor auratones

auratones zijn uberhaubt moeilijk te krijgen (schijnt dat de productie ervan is gestopt), of weet jij of iemand een adres in NL waar ze te koop zijn?

Nee auratones worden al heel lang niet meer gemaakt. Maar ik heb 'n vermoeden dat hun reputatie 'n beetje 'n NS-10 verhaal is. Ze waren volgens mij de eerste speakertjes die speciefiek gebruikt werden voor wat Olaf beschrijft. En een aantal bekende producers zoals Bob Clearmountain zweert erbij.
Maar als je wil weten of je mix ook op crappy speakers goed klinkt kun je volgens mij elke crappy speaker pakken, ook van die lullige 'multimedia speakers'. Het is in ieder geval niet iets waar je veel geld aan uit hoeft te geven (wat kosten tweedehands Auratones? Vast belachelijk veel.).

Het bijzondere aan Auratones was dat ze ook hoge volumes konden verwerken. Dit in tegenstelling tot b.v. (de toenmalige) autospeakertjes.

..... het zal wel aan mij liggen, maar ik vind die dingen dus compleet ruk (oke, dat schijnt de bedoeling er van te zijn). Maar ik zou ze dus nooit willen hebben, al kreeg ik ze gratis.
Ik zou zeggen volg het advies van lo-fi op en koop ene paar simpele multi-media speakertjes, en het geld datje dan bespaart kun je investeren in goede monitors ;)

deze speakers zijn in principe ook multimedia speakers.....alleen klinken ze denk ik iets meer gelijkwaardig met een modern autoradio of stereo-torentje dan die 10euro pc boxjes...

Olaf

Back