[vocal pop] Hear Me Now

Origineel geplaatst door Rino
Zeer goede track! Petje af! :okdan:

Mocht je stiekem de ambitie koesteren om hier iets meer mee te doen, dan zou ik zorgen voor een stevige hook ingebouwd in een conventioneel arrangement. Er blijft nog te weinig hangen zoals het nu is. Desalniettemin is er zeker 't een en ander mogelijk met deze track denk ik!
Bedankt voor je reactie! Ik geef gelijk toe dat er nog het een en ander mist in deze track. Toen we de eerste versie af hadden, toen kregen we eigenlijk totaal geen positieve reacties, iedereen vond het een saaie track (familie en vrienden waren als eerste de "jury"). We hebben ons uiterste best gedaan om de track toch enigzins interessant te maken. We hebben de beat toen flink onder handen genomen, synth dingetje ingedaan, echte gitaar toegevoegd en nog veel meer kleine dingetjes aangepast. Het is er absoluut beter door geworden, maar ik moet toegeven dat het er nog niet helemaal is.

Maar dat komt wel. Ik heb er vertrouwen in! Maar eerst ga ik me even focussen op een andere track, aangezien ik net even iets te vaak Hear Me Now voorbij heb horen komen hier thuis. Als ik er dan over een week of 2 weer mee bezig ga, heb ik ondertussen ook mijn nieuwe monitors!

Origineel geplaatst door Alansan
Gebruik je veel effecten van je EMU in je tracks? ik denk erover om die ook aan te schaffen o.a. omdat er schijnbaar een goede mic-preamp op zit en veel effecten.....
Ik vind de EMU 1820 een prima soundcard, met voor dat geld absoluut geen verkeerde mic preamps. ASIO performance however is niet super goed, ik werk altijd op 10ms, lager hoef ik niet te proberen. M-Audio lijkt het op ASIO performance beter te doen!! De onboard effecten van de EMU gebruik ik (vrijwel) nooit, want deze vind ik persoonlijk van lage kwaliteit. Ik had gehoopt dat ze echt bruikbaar zouden zijn, maar ik krijg nog betere resultaten met freeware plugins.

Mooie track, Marando:halleluja

Het knappe eraan vind ik dat de track vrij sober is en toch gemakkelijk overeind blijft. Dat is een hele kunst!

Origineel geplaatst door Poc
Mooie track, Marando:halleluja

Het knappe eraan vind ik dat de track vrij sober is en toch gemakkelijk overeind blijft. Dat is een hele kunst!
Bedankt voor je reactie!

De track is inderdaad vrij sober.. we zijn monenteel aan het kijken op wat voor manier we deze track iets meer energie kunnen geven. Een aantal hier hebben al goeie tips gegeven!

Een beetje tegen mijn eigen verwachting in had ik gister opeens weer zin om de mix voor de zoveelste keer onderhanden te nemen, daar ik meer en meer dingetjes ondekte in de vorige mix waar ik me aan begon te ergergen. Dus.. nieuwe versie online! Alle kanalen afzonderlijk weer opnieuw behandeld.. (EQ/compressie/reverb/etc) en de gehele mix ook op een andere manier "gemasterd". Persoonlijk vind ik de zang beter klinken in deze mix (andere EQ gebruikt en minder reverb) en de gehele mix vind ik ook ietsje meer power hebben. (of heb ik TE veel compressie gebruikt?)

Ik heb de mix vandaag mogen beluisteren op de Dynaudio BM 6 A en op de Macky HR 824 en was toch wel tevreden. (nu nog wel althans... ;) ) Oh dat luisteren was trouwens bij Feedback. En nee, ik heb niet zoveel geld om die monitoren te kopen, maar mocht ze wel ff horen, damn wat lekker!!! Vooral die Dynaudio.. Wat een geluid!

Hear Me Now - ondertussen al final versie 3 ;)

:doei:

Ik heb nog wel iets wat me opviel : Als de drums erin komen , gebeurd er dynamisch vrij weinig. De drums zouden het totaal moeten 'liften', een trapje hoger moeten tillen , maar dat gebeurt nu vind ik te weinig. Het is gewoon hetzelfde muziekje maar dan met drums, zeg maar.
Kortom, ik denk dat meer dynamiek tussen de verschillende delen het liedje iets spannender zou zou maken .Maar voor de rest ,heel, heel mooi gemaakt! Petje af! :halleluja .

Origineel geplaatst door Tactic
Ik heb nog wel iets wat me opviel : Als de drums erin komen , gebeurd er dynamisch vrij weinig. De drums zouden het totaal moeten 'liften', een trapje hoger moeten tillen , maar dat gebeurt nu vind ik te weinig. Het is gewoon hetzelfde muziekje maar dan met drums, zeg maar.
Kortom, ik denk dat meer dynamiek tussen de verschillende delen het liedje iets spannender zou zou maken .Maar voor de rest ,heel, heel mooi gemaakt! Petje af! :halleluja .

Thanks!
I totally agree with you! Zodra ik weer met die track bezig ga zal ik zeer zeker hier naar kijken!

Op dit moment ben ik ff met een iets meer "dancy" liedje bezig.. wellicht stop ik straks nog ff een snippet in de daarvoor bestemde thread. :dj: (misschien zou ik naar bed moeten gaan... dat is nog slimmer, 04:10uur :stupid )

Nog even dit: Bij deze wil ik iedereen nogmaals bedanken voor de geweldige support! Via deze thread, maar ook via PB heb ik echt veel advies gekregen! Er zijn hier echt zoveel behulpzame mensen, echt geweldig! :okdan:

Dag allemaal!

Tot nader orde heb ik Hear Me Now offline gehaald, want we zijn benaderd door een grote platenmaatschappij. *D *D
Zodra er meer duidelijkheid is, zal ik uiteraard meer informatie verstrekken!!

Zoals het er nu voor staat hebben ze veel interesse in "Hear Me Now" en horen ze in een aantal andere nummers van ons ook potentie! Voor Ricardo is het natuurlijk nog veel spannender, want ze zijn ook onder de indruk van zijn vocale kwaliteiten.

Iedereen op SF natuurlijk super bedankt voor alle support die we gekregen hebben, alle kritiek wat geholpen heeft om de tracks beter te maken. Hulde voor jullie!! :halleluja

Ik houd jullie op de hoogte!

gefeli!! geniaal hoor ik ben jaloers, maar de track verdient 't. trouwens...pas op, ik surfte nog over Ricardos soundclick en daar staat ie nog op (niet dat je in de rechten-problemen komt)

Roald

Origineel geplaatst door Stage73
gefeli!! geniaal hoor ik ben jaloers, maar de track verdient 't. trouwens...pas op, ik surfte nog over Ricardos soundclick en daar staat ie nog op (niet dat je in de rechten-problemen komt)

Roald

Bedankt voor je waarschuwing. De mp3 download functie staat uit op soundclick, je kan alleen maar streamen. Ik weet niet of dit problemen oplevert maar het is de moeite waard om dit even na te vragen. Ga ik dus gelijk doen!! :)

Origineel geplaatst door Marando
Dag allemaal!

Tot nader orde heb ik Hear Me Now offline gehaald, want we zijn benaderd door een grote platenmaatschappij. *D *D
Zodra er meer duidelijkheid is, zal ik uiteraard meer informatie verstrekken!!

Zoals het er nu voor staat hebben ze veel interesse in "Hear Me Now" en horen ze in een aantal andere nummers van ons ook potentie! Voor Ricardo is het natuurlijk nog veel spannender, want ze zijn ook onder de indruk van zijn vocale kwaliteiten.

Iedereen op SF natuurlijk super bedankt voor alle support die we gekregen hebben, alle kritiek wat geholpen heeft om de tracks beter te maken. Hulde voor jullie!! :halleluja

Ik houd jullie op de hoogte!

Hey dat is te gek!
Goeie plaat, kon ook niet dat er geen interesse in zou zijn :halleluja

Keep us updated :dj:

Origineel geplaatst door Venturi
Gefeliciteerd jongens!

maak er maar een goed contractje voor jezelf van :-)

Haha... ja ik droom natuurlijk van een mooie muziek toekomst, maar laat ik voorlopig lekker met beide benen op de grond blijven staan en mezelf niet te gek praten nu.. Eerst maar eens zien hoe het gesprek verloopt en wat hun plannen zijn.

Ik hoop gewoon dat er iets moois voor Ricardo uit komt, want hij verdient het gewoon om een mooie platencontract te krijgen! En dat was in 1e instantie ook mijn motivatie om met Ricardo te gaan samenwerken: proberen een mooie demo te maken die hij vervolgens kan opsturen naar platenmaatschappijen en producers.. En dat hebben we gedaan en zie hier het resultaat :biertje:

Origineel geplaatst door Alan
Keep us updated :dj:

Zal ik zeker doen! Duurt nog even voor we het gesprek hebben.. dus voorlopig geen updates denk ik... (spannend!)

I'm happy! *D

Gister was de grote dag!

Ik ben samen met Ricardo naar een studio gegaan en we hebben daar goed gepraat. Ik mag helaas nog geen namen noemen maar het komt er op neer dat een bekende producer en een grote bekende platenmaatschappij erg veel zin hebben om met Ricardo in zee te gaan. Dit is natuurlijk geweldig nieuws! :D

Ik zal in eerste instantie als componist/tekstdichter actief blijven met Ricardo, maar de productie is niet meer voor mijn rekening. (dat is logisch, want Ricardo heeft een goede producer nodig natuurlijk!)

Mocht je ervaring hebben met contracten in de muziekwereld of heb je ander advies wat wij absoluut zouden moeten weten, stuur mij aub een PB zodat we daar over kunnen praten. Ik wil voorkomen dat Ricardo iets tekent waar hij later spijt van krijgt. Het aanbod zoals het er nu ligt klinkt goed, maar wij hebben er gewoon geen verstand van om het te kunnen beoordelen. Uiteraard zullen wij een entertainmentjurist inschakelen, maar ook jullie advies kan van grote waarde zijn! :okdan:

Uiteraard ook nogmaals bedankt aan iedereen die ons geholpen heeft met de feedback of op andere manieren ons hebben gesteund! :okdan: Hopelijk kan ik binnenkort weer eens wat nieuws laten horen!

Ik kan jullie 1000-en-1 tips geven over allerlei details en dergelijke. Maar het belangrijkste is het volgende:

Blijf nuchter!!

Een platenmaatschappij is geen filantropische instelling. Denk dus niet: "Wat aardig van ze dat ze mij een contract aanbieden". Ze doen het niet voor jouw plezier maar voor hun plezier! Luister dus niet naar mooie woorden maar lees het contract (of laat het lezen door iemand met meer verstand. Kijk ook nuchter naar wat ze voor jouw gaan doen. Ik heb contracten gezien waarin artiesten hun eigen videoclip moesten betalen, waarin ALLE kosten konden worden terug gevorderd op de royalty's, WEL terugvorderbare voorschotten. Er zijn bands/artiesten geweest die heel succesvol waren maar na afloop van het contract nooit een cent hebben gezien en een schuld van een paar ton overhielden. Echt waar, het gebeurt....

Al dit soort doemscenario wil je natuurlijk niet horen..... Maar, hou ze in je achterhoofd, en blijf nuchter en realistisch. Een platencontract is pas het eerste stapje. Veel mensen denken bij het tekenen van een contract "nu ben ik er". Maar dat is dus niet zo.....

Hoe wordt jij overigens bij de deal betrokken? Ga jij bij hun de publishing in? Iet anders?

Gefiliciteert en veel succes iig!

gr,
Marc

Back