[vocal pop] Hear Me Now

Marando

Poesie!
Dag jongens en meisjes! :)

Na vele dagen afmixen heb ik besloten om onze laatste track "officieel" te posten op synthforum. Een aantal van jullie die ook de "maak eens een stukje pop" thread hebben gevolgd, kennen deze track wellicht al, maar nu post ik de allernieuwste versie waarvan ik het gevoel heb dat ik er niet veel meer aan kan verbeteren. Maarja, als je een track dik 500x voorbij hebt horen komen dan moet je 't ook ff laten rusten denk ik... :D

We (Ricardo en ik) zijn best wel blij met het resultaat, maar we zijn ook erg benieuwd naar jullie mening.
Helaas heb ik nog steeds geen monitor speakers, dus er is een grote kans dat de mix nog niet helemaal fantastisch klinkt. Heb grotendeels gemixed op mijn AKG K240 koptelefoon, met ondersteuning van mijn stereo installatie (en mp3 speler 8o))

Ricardo Munoz - Hear Me Now

Written and Produced by Ricardo and Menno
Mixed/Mastered by Menno
Vocals by Ricardo
Vocal editing by Menno

Schitterend!

Werkelijk zeer mooi gemaakt is het enige dat ik kan zeggen :halleluja

Mix klinkt naar mijn idee ook goed, helder, transparant.
De basskick zou iets meer punch mogen hebben voor mijn smaak.

Hulde :okdan:

Erg goed

Erg goed

Hele mooie song, goed geproduceerd, erg goed petje af.

:halleluja Wat een positieve reacties.. thanks!!

Zodra ik mijn studio monitors heb zal ik zeker nog eens naar de mix kijken, en dan met name naar de basskick en snare, zoals Alan en bassio hebben aangehaald.

Jullie reacties werken erg motiverend kan ik vertellen! :)

top man, klinkt echt niet verkeerd over die krk rp6's,

de enige opmerking die ik zou hebben (na 1x luisteren) is dat er dringend variatie nodig is in de drumsfills; moet volgens mij in een uurtje te fiksen zijn

hoe dan ook; top

Weer fantastisch deze track!

Vind het een albumnummer. Mis een beetje een climax om het nummer wat meer eigenheid te geven. Het klinkt me iets te soft. Mag iets meer knallen. En met knallen bedoel ik een pakkender refrein. Ik zou het refrein meer opvullen met wat cymbalen en een gitaar die overgaat op distortion. Vermoed dat het refrein daardoor pakkender wordt.

En weer kom ik met A-Ha en Saybia. Ga eens luisteren naar hun tracks zou ik zeggen. Kan een inspiratiebron zijn. Niet dat het erop moet lijken, want dat doet het al.

Echt supercomlimenten voor de song zoals die nu staat. Klinkt geweldig :okdan:

Origineel geplaatst door chilistein
top man, klinkt echt niet verkeerd over die krk rp6's,

de enige opmerking die ik zou hebben (na 1x luisteren) is dat er dringend variatie nodig is in de drumsfills; moet volgens mij in een uurtje te fiksen zijn

hoe dan ook; top
Ik moet je gelijkgeven dat er nog wel wat meer variatie mag in de gehele beat enzo. Ik zal er denk ik nog wel mee bezig gaan binnenkort. (Eerst ff een andere track maken.. ;) ) Bedankt voor je reactie! Die krk rp6's staan trouwens ook op mijn verlangslijstje! Maar valt momenteel helaas buiten mijn budged. =(

Origineel geplaatst door Catalunya
Weer fantastisch deze track!

Vind het een albumnummer. Mis een beetje een climax om het nummer wat meer eigenheid te geven. Het klinkt me iets te soft. Mag iets meer knallen. En met knallen bedoel ik een pakkender refrein. Ik zou het refrein meer opvullen met wat cymbalen en een gitaar die overgaat op distortion. Vermoed dat het refrein daardoor pakkender wordt.

En weer kom ik met A-Ha en Saybia. Ga eens luisteren naar hun tracks zou ik zeggen. Kan een inspiratiebron zijn. Niet dat het erop moet lijken, want dat doet het al.

Echt supercomlimenten voor de song zoals die nu staat. Klinkt geweldig :okdan:
Bedankt voor je feedback! Ik heb ook even geluisterd naar je voorbeeld. Je hebt gelijk een geweldig nummer uitgekozen moet ik zeggen, Brian McFadden vind ik dan ook heel erg goed! Ik snap nu wat je bedoelt met distorted gitaar. (zat eerst aan dikke heavy metal te denken.. hehe) Opzich wel de moeite waard om te proberen denk ik! :eureka:

Origineel geplaatst door jamal
goed hoor !!!:walker:
Thanks! :biertje:

prachtige track :) ook mijn petje zet ik af.
Je zou een echte drummer kunnen overwegen want deze track verdient dat zeer zeker.

Origineel geplaatst door koekebakker
prachtige track :) ook mijn petje zet ik af.
Je zou een echte drummer kunnen overwegen want deze track verdient dat zeer zeker.

Damn... ik lag pas tegen 04:00uur op bed en werd tegen 07:00uur opeens weer wakker. Verder slapen ho maar, dus dan maar weer even op internet rondhangen.

Bedankt voor je reactie! Het is absoluut het overwegen waard om hier een echte drummer op los te laten. Ik ken een goeie drummer die dat met alle plezier wil doen. Ook de ruimte met opname appartuur hebben we tot onze beschikking.

Maar...

Is het de moeite waard voor een demo? Ik bedoel.. stel deze track wordt opgepikt door "iemand uit de muziekwereld".. ik ga er van uit dat de track opnieuw door een echte producer wordt gemaakt. Ik doe wel heel erg mijn best om 't zo mooi mogelijk te maken, maar kan mijn producties echt nog niet vergelijken met het echte werk! Maar ik doe mijn best, ik spendeer heel veel tijd (en geld) in deze fantastische hobby. Hopelijk kan ik ooit van mijn hobby mijn werk maken! (I wish, I wish...)

Deze jongen kruipt toch weer ff in zijn nest!

Weltrusten! :z

Ik vind dat er zeker potentie in deze track zit. De vocals zijn van hoge kwaliteit, net als het arrangement (naar mijn
leken mening) Geen idee waar platenbazen op letten... Wel vind ik dat je track niet echt uitblinkt. Er bestaan
een hoop bands die dit ook doen zeg maar. Ik doel hierbij op een Coldplay o.i.d.

Ik zou zeker experimenteren met subtiele rare synth soundjes (lichte tb-303 lijntjes, blipjes, high pass shiss padjes,
noem maar op) .Maar waarom stuur je em niet gewoon naar een willekeurig label? wellicht dat ze zo aardig zijn om je van
ondersteunende kritiek te voorzien.

In ieder geval veel success.

hoi Menno,

je blijft maar goede nummers maken! ik vind het egt een goede compositie, tzit goed in elkaar.
vraagje: kan je me wat meer vertellen over de gear die je in dit nummer hebt gebruikt?

gr.

Alan

Origineel geplaatst door Alansan
hoi Menno,

je blijft maar goede nummers maken! ik vind het egt een goede compositie, tzit goed in elkaar.
vraagje: kan je me wat meer vertellen over de gear die je in dit nummer hebt gebruikt?

gr.

Alan

Hoi, bedankt voor je reactie!

Deze gear heb ik tot mijn beschikking. Het meeste is ook wel gebruikt voor dit nummer zo'n beetje.

Computer
Athlon x2 3800+, 2GB, 1x 74GB raptor, 2x 320GB, EMU 1820, 2x 20" Samsung widescreen TFT (kan ik aanraden!)

Andere hardware
Behringer B2-Pro studio condenstator mic, Yamaha AN1x synth, NAD C300 versterker, Jamo speakers, AKG K240 Studio headphone

Software
Cubase SX3, Propellerheads Reason 3.0, Audacity
The Grand2, EWQL Colossus, Albino 3, Vanguard, V-Station
Waves, URS

Verder zijn er voor deze track nog een ac. gitaar en een elec. gitaar (Fender USA) gebruikt, eigendom van de gitarist die ons ff kwam helpen! :)

En niet te vergeten een dosis motivatie om tot in de late uurtjes door te gaan.. en ik leg de lat voor mezelf beetje erg hoog. Dus daarom kost het me veels te veel tijd om 1 track te maken, maar ik ben dan over het algemeen wel tevreden met het resultaat. :)

ok goed hoor!

nog een vraagje: wat heb je precies met de (achtergrond)vocals gedaan? ze klinken egt goed!

gr. Alan

Origineel geplaatst door Alansan
ok goed hoor!

nog een vraagje: wat heb je precies met de (achtergrond)vocals gedaan? ze klinken egt goed!

gr. Alan

Meerdere keren zelfde in laten zingen. Vervolgens de beste opnames gebruiken voor de lead zang. Je houd dan nog genoeg stukjes over die je kan gebruiken voor achtergrond stemmen. Deze pan ik hard op links en rechts. Beetje andere EQ/compressie/reverb/volume instellingen enzo... en je achtergrond partij is geboren! Achtergrond wordt natuurlijk nog mooier als je er ook nog wat vocals in doet die juist op een alternatieve melodie zijn ingezongen. Gewoon lekker mee spelen. Ik maak ook subtiel gebruik van Doubler2 van Waves, deze maakt het allemaal net even wat "dikker".

Zeer goede track! Petje af! :okdan:

Mocht je stiekem de ambitie koesteren om hier iets meer mee te doen, dan zou ik zorgen voor een stevige hook ingebouwd in een conventioneel arrangement. Er blijft nog te weinig hangen zoals het nu is. Desalniettemin is er zeker 't een en ander mogelijk met deze track denk ik!

Gebruik je veel effecten van je EMU in je tracks? ik denk erover om die ook aan te schaffen o.a. omdat er schijnbaar een goede mic-preamp op zit en veel effecten.....

Back