Zang/Voices opnemen

Mr Mau

my studio
Ik weet niet of deze in de juiste categorie staat hier maar ik steek van wal.

Ik ben momenteel wat aan het experimenteren met lyrics/zang op te nemen.
Ik werk met een micro (natuurlijk) en draai mijn monitors dicht, luister met een koptelefoon maar steeds blijft er nog een kleine muziekopname in de achtergrond opgenomen.

Enige tips hoe ik dit kan tegen gaan, low budget?

thx in advance!

ps: helpt zo'n schermpje echt voor een micro?

volgende tip kost je nix

je headphones niet te hard zetten ;)

kweet het haald wel de feeling bij het opnemen weg ..

Origineel geplaatst door Marando
Ik begrijp hieruit dat je koptelefoon last heeft van "lekkage"... of niet?

Wat voor koptelefoon heb je? Is ie gesloten? Neem een erg goed isolerende gesloten koptelefoon of bijvoorbeeld in ear oordopjes van Shure ofzo. Daarmee heb je absoluut geen lekkage! :) Ze zijn er vanaf 89 Euro http://www.rjshop.nl/product/2003/ of http://www.mp3shop.nl/specialinterest/957/oordopjes.html

Dit lijkt me inderdaad de oplossing.

Denk ook aan een goede preamp. Dat maakt een behoorlijk verschil in de volheid en directheid van de vocals.
Liever een goede preamp met matige mic dan een kick-ass mic in een butpreamp.

Ik weet niet hoe de akoestiek van je ruimte is maar daar zou ik ook even kritisch naar kijken. Mogelijk dat de SE Electronics Reflexion iets voor je is. Ik denk er zelf ook over om er een te kopen. Er zijn ook andere draadjes die er over spreken en de meeste reviews zijn heel enthousiast. Je creëert als het ware een mobiele vocal booth.

andere tip: muziek relatief zacht zetten op de koptelefoon en zang -niet- over koptelefoon monitoren. je zet dan maar 1 schelp van de koptelefoon op, de andere laat je vrij. zo spaar je de helft aan volume, en ik zing er persoonlijk ook beter door

Wat dacht je van een noisegate?

Of het moet "vrij hard" zijn die lekkage, maar dan moet je ergens anders zoeken. Als je inderdaad maar een beetje lekkage hebt zou ik eens experimenteren met een noisegate, lekker droog opnemen (akoestiek) en dan met een subtiele edoch goede reverb de stem afmaken :)

Back