roland SH-101

Status
Please reply by conversation.

gummo

Nieuwkomer
we hebben al een 101 maar ik wil er ook één voor mezelf...
wat een heerlijke machine ... super simpel ..super vette sound ...
als iemand er één in de kast heeft staan..?

500 euro is een fors bedrag
dan verwacht je wel een puntgave 101, zonder dikke krassen of erger, met modgrip, midi 2 CV interface, een funky gitaarband om hem aan te hangen en de originele manual, doos en adapter.

-C-

hey dat goor vindt ik erg meevallen, als je niet beter wist zou je denken dat t zo hoort.. hij is idd meer bruin als grijs..
persoonlijk vind ik t wel een mooi kleurtje geworden , zo leger bruin/groen achtig :D
maar het is geen goor in de zin van dat er een laag viezigheid overheen zit

anyways, het beestje is geruild voor een compressor twv 350/375 :)

persoonlijk vindt ik t met prijzen voor zeldzaam spul wat erg geliefd is altijd moeilijk trouwens, ik zelf (zeker nu ik weet wat ik in huis zou halen) zou zo 500 euro neerleggen als ik echt persee weer een SH zou willen.. betaal liever een keertje wat extra dan dat ik misschien elke keer achter t net zou vissen.. maar goed wat iemand voor zoiets over heeft is natuurlijk erg persoonlijk :)

dat bruine zit bij mijn 101 ook, net zoveel, althans van wat ik kan zien op jouw pic, reso.
maar de mijne heb ik (verder ook in goede staat) voor 200 euro gekocht, ongeveer een jaar terug.

pfoe, dan vind ik dat erg duur, en dan is het trouwens opeens erg snel omhoog gegaan...

als ik eens wat geld nodig heb verkoop ik de mijne :D

400 is idd de max..

ik had ook een bod van 400, maar ik doe de SH een beetje met tegenzin weg.. had gehoopt dat er nog een liefhebber was die meer zou bieden en misschien was dat ook wel gebeurd als ik m langer had laten staan

ik zou me niet schuldig voelen als ie voor 450 zou weg gaan ofzo.. :)

[gangsterlean] mijn blauwe sh-101 kocht rond de millenniumwisseling voor 800 gulden inclusief midi-cv/gate converter, kopie-handleiding en adapter [/gangsterlean]

nu snap ik je wel hoor, reso :)
en sowieso, als iemand dat er voor wil geven... prima :D

ah zo'n blauwe is wel super hoor, vooral dat schaatspak :D

rolandadsh101ih3.jpg

als ik ooit een blauwe neem dan moet ik er wel zo'n pak bij krijgen.. anders heb je er natuurlijk niks aan :)

wat een erge reclame hadden ze trouwens vroeger.. en dan hoor je mensen vaak klagen over dat de reclame van tegenwoordig zo erg is .. niet alles was beter vroeger, dat blijkt wel :D

Laatst gewijzigd:
Ik zag gisteren toevallig een filmpje over Squarepusher die over zijn sh-101 verteld.

Ik had eigenlijk niet verwacht dat Squarepusher ook gewoon werkt op tb303's tr909,- 606 en sh101.......

is trouwens al 10 jaar oud het interview

hij houd ze'n apparatuur ook niet echt schoon...over bruin gesproken

Link

Als je een apparaat een half jaartje gebruikt en hem niet onderhoudt of je handen schoonhoudt voordat je gaat spelen zit dr zo een laag van dat "handsmeer" op. 'k Kocht een keer een korg Z1 en daar zat serieus een rubberachtig smeerlaagje op.

Toverwoord: autoshampoo!

Meestal gebruik ik een paar drupjes onverdunde autoshampoo op een washandje om synths schoon te maken. De kleine hoekjes en gaatjes gebruik ik wattenstaafjes voor.
Een ander probaat middeltje is olijfolie (voor het hardnekkige vet!) eventjes heel dun insmeren met je vinger, kwartiertje wachten en je veegt het er zo af. Olijfolie tast de lak niet aan NAMELIJK!

tot zover mijn schoonmaaktips ;)

-C-

Origineel geplaatst door C738
Als je een apparaat een half jaartje gebruikt en hem niet onderhoudt of je handen schoonhoudt voordat je gaat spelen zit dr zo een laag van dat "handsmeer" op. 'k Kocht een keer een korg Z1 en daar zat serieus een rubberachtig smeerlaagje op.

uhh, ik heb mijne al jaren en is ook in live op de meeste ranzige plekjes geweest. Maar apparaat is nog steeds mooi orgineel grijs. Thuis ligt er altijd een platic zijl overheen.

Status
Please reply by conversation.
Back