Delta 1010LT vs. KRK6 obstakel

Somersault

Nieuwkomer
Hoi!

Ik heb de manual gelezen, voor mn gevoel elke instelling qua software veranderd, en zoekfunctie gebruikt, maar kom er niet uit. Graag jullie hulp!

Ik heb net een M-Audio Delta1010LT + 2 KRK rokit6'jes 'geinstalleerd', maar samen zorgen ze tot dusver niet voor geluid.

Wat betreft de geluidskaart:

-Kaart staat aangegeven in Apparaatbeheer
-Staat ingesteld als de te gebruiken geluidskaart
-In het Control Panel zie je dat er geluid 'doorkomt'

En de monitoren:

-Kabel is aangelosten op XLR balanced en vervolgens via tussenstukje (mannetje) aangesloten op XLR van de geluidskaart.

Misschien is het iets erg simpels, maar ik kom er niet uit. Ook omdat ik nog niet echt thuis ben in dit soort dingen.

Alvast bedankt!

Re: Delta 1010LT vs. KRK6 obstakel

Origineel geplaatst door Somersault
Hoi!

Ik heb de manual gelezen, voor mn gevoel elke instelling qua software veranderd, en zoekfunctie gebruikt, maar kom er niet uit. Graag jullie hulp!

Ik heb net een M-Audio Delta1010LT + 2 KRK rokit6'jes 'geinstalleerd', maar samen zorgen ze tot dusver niet voor geluid.

Wat betreft de geluidskaart:

-Kaart staat aangegeven in Apparaatbeheer
-Staan ingesteld als de te gebruiken geluidskaart
-In het Control Panel zie je dat er geluid 'doorkomt'

En de monitoren:

-Aangesloten op XLR balanced met een tussenstukje (mannetje) lopen ze naar de aansluiting van de geluidskaart XLR.

Misschien is het iets erg simpels, maar ik kom er niet uit. Ook omdat ik nog niet echt thuis ben in dit soort dingen.

Alvast bedankt!

Volgens mij is XLR altijd balanced en een Delta 1010 niet. Je kunt ook gewone kabels gebruiken in de jack inputs, bij XLR weet ik dat allemaal niet zo zeker.

Ik weet niet wat KRK's zijn maar vermoed monitor luidsprekers? Zo ja, dan heb je bij het lezen van het manual pagina 6 niet helemaal goed gelezen:

Analog Inputs 1-2: These jacks input analog audio from a variety of external
sources. Each jack is female XLR and is compatible with two-conductor
(typically XLR or TRS) balanced connections. Inputs 1&2 can be set via
jumpers on the PCI card to accept either line level or mic level signals. These
cables are tan in color, with the jacks colored white for left and red for right.

Dus: De XLR's zijn inputs en kunnen via een jumper op de kaart ingesteld worden aan inputs gelijk aan de 6 andere cinch inputs of microfoon.

Ik heb mijn monitors aangesloten op output1 (l) en output 2 (r) (cinch->XLR) en dan kun je in het control panel switchen tussen monitor mixer (mixer op de kaart) of PCI HW out 1&2 voor het geval je cubase oid gebruikt.

Hoop dat dit helpt.

Origineel geplaatst door cooper
Ik weet niet wat KRK's zijn maar vermoed monitor luidsprekers? Zo ja, dan heb je bij het lezen van het manual pagina 6 niet helemaal goed gelezen:

Analog Inputs 1-2: These jacks input analog audio from a variety of external
sources. Each jack is female XLR and is compatible with two-conductor
(typically XLR or TRS) balanced connections. Inputs 1&2 can be set via
jumpers on the PCI card to accept either line level or mic level signals. These
cables are tan in color, with the jacks colored white for left and red for right.

Dus: De XLR's zijn inputs en kunnen via een jumper op de kaart ingesteld worden aan inputs gelijk aan de 6 andere cinch inputs of microfoon.

Ik heb mijn monitors aangesloten op output1 (l) en output 2 (r) (cinch->XLR) en dan kun je in het control panel switchen tussen monitor mixer (mixer op de kaart) of PCI HW out 1&2 voor het geval je cubase oid gebruikt.

Hoop dat dit helpt.

Input op input, dat verklaart ook wel het verloopstukje....

Wat bedoel je precies met:

Is het nu de bedoeling dat ik de jumpers verander?

Origineel geplaatst door cooper

Hoop dat dit helpt.

Met alle respect maar zit je me nu in de maling te nemen :stupid :stupid Ik geef duidelijk aan dat - indien ik je goed begrijp - je monitoren probeert aan te sluiten op een ingang (XLR). Je moet je monitoren op de cinch UITGANGEN aansluiten met een cinch naar XLR kabeltje. Dit moet toch wel te snappen zijn of?

Tja, wat betreft kabels en aansluitingen kan je me misschien vrij dyslectisch noemen.

Geen idee b.v wat 'cinch' zijn, inmiddels opgezocht.

Goed, wat je bedoelt is dat ik een kabel nodig heb met aan de ene kant XLR, die ik aansluit op mn monitor, en aan de andere kant een clinch die ik aansluit op 1 van de 8 Analog OUTPUTS.

Wat ik alleen niet begrijp, bear with me, in de manual staat dat deze outputs voor 'RCA unbalanced connections' zijn.
Maar deze kunnen dus wel gewoon aangesloten worden op de XLR van mijn monitors.

Iig hartstikke bedankt voor de hulp.

Back