Routing Delta 1010LT

stealo2000

Ingeburgerd
Hey mensen,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een M-audio Delta 1010LT geluidskaart. Nu wil ik gebruik gaan maken van meerdere outputs. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het geluid uit 3 outputs tegelijk te laten komen. Dat is probleem 1.

Probleem 2 is dat ik nu 2 setjes speakers heb aangesloten op mijn geluidskaart.
1 Set speakers op Output 1-2 en 1 set speakers op output 3-4. Als ik mijn microfoon in input 1-2 doe (met preamp) dan lukt het mij niet om Geluid + De stem te horen uit beide setjes speakers.

Ik heb het nu als volgt ingesteld.

Audio instellingen

Spraak instellingen

Mixer instellingen

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
Re: Routing Delta 1010LT

Origineel geplaatst door stealo2000

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven.

Ja, zorg dat die links in ieder geval werken! :D

De instellingen vood audio in het windows control panel zegt in feite niet zoveel. Deze worden alleen gebruikt als standaard in/out for the windows applicaties zoals sound recorder en media player.

Het delta control panel is het belangrijkste. Je zult het verschil moeten begrijpen tussen de hardware in/outputs die overeenkomen met de physieke outputs achter op de kaart en de audio paths in software genaamd wave in/out.

Indien je de delta zonder (extra) sw wilt gebrijken moet je HW out routen naar 1 van de HW in. Nu zijn ze gemapt naar sw wave in. Ik doe dit wel vaker om gewoon wat te oefenen en snel mijn synths naar mijn monitors door te schakelen.

Het beste is de kaart om te mixen in combinatie met SX te gebruiken en voor iedere input een monitor audio trackje in cubase op te zetten. Zo kun je de mixer in cubase gebruiken en moet in feite mogelijk zijn wat jij wilt bereiken.

TIP: Pak een vel papier en teken de hw in en out's samen met de wave-in/outs incl het mixer paneel van cubase en probeer het door jou gewenste routing te tekenen. Zo leer je het routen veel beter te doorzien. Het duurt even maar is essentieel wil je het maximale uit de kaart en cubase halen.

Eraser nog bedankt voor de plaatjes

@ Cooper

Tnxz voor je antwoord. Maar ik ben er jammer genoeg nog steeds niet uit. Aangezien jij dezelfde geluidskaart hebt als mij en ook met cubase werkt kun je me misschien wat opheldering brengen. Ik zal even vertellen tot hoever het me duidelijk is.

Control Panel

Ik weet dat de H/W Out 1/2 tot en met H/W Out 7/8 de outputs zijn die achter op de geluidskaart aanwezig zijn.

WaveOut 1/2 tot en met WaveOut 7/8 zijn de outputs die je bijvoorbeeld instelt in cubase
(corrigeer me als ik dit verkeerd zie)

Ik kan bijvoorbeeld bij de tweede kolom H/W Out 3/4, het bolletje H/W In 1/2 aanvinken.
Nu hoor ik uit de boxen die ik heb aangesloten op de outputs 3/4 achter op de geluidskaart, de microfoon die ik heb aangesloten op de inputs 1/2.

Cubase

Wat ik nu wil is dat als ik een Song gemaakt heb in cubase (bestaande uit audio en midi sporen) ik deze kan afspelen op 3 setjes speakers (aangesloten op output 1/2 output 3/4 en output 5/6)

Voor het instellen van de inputs en outputs ga ik naar VST connections

Hier kun je kiezen uit:

Inputs
Outputs
Group/FX
External FX
Studio

Bij inputs selecteer ik de input 1/2 (microfoon)
Bij outputs maak ik bussen aan voor de Output 1/2 Output 3/4 en Output 5/6

En dan loop ik vast!

Ik kan bij de cubase mixer per spoor de outputs en inputs selecteren maar kan alleen OF output 1/2 OF output 3/4 OF
output 5/6 maar niet allemaal tegelijk. Hoe los ik dit op?

Back