Ambient drum & bass

Kat Yidaki

Musician
Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een poging gewaagd om ambient drum & bass te maken. Het heet "Paramountic" en je kunt het kunt het hier vinden.

Veel plezier ermee! 8)

Laatst gewijzigd:
gaaf, vooral de bassline is lekker.. die heb je ingespeeld zo te zien
gepingel is ook leuk gedaan
pfff kan echt geen kritiek verzinnen... misschien kan je in dat rustige stuk vanaf 2:33 nog wat meer vage dingen gooien...
goed hoor! :okdan:

Origineel geplaatst door Bahamut
misschien kan je in dat rustige stuk vanaf 2:33 nog wat meer vage dingen gooien...

Dank je voor je kritiek. Tja, ik heb wat zitten goochelen met meer 'vage dingen', maar het droeg niet echt veel bij aan het geheel. FX zijn hoe-dan-ook niet mijn grootste kracht, maar ik denk altijd maar: minder is meer 8)

Heerlijk nummertje dit. Lekker zweverig en relaxt swingende beat. Misschien zou een beetje meer punch achter de snaredrum het geheel nog wat meer kracht geven, nu lijken er voornamelijk hoge tonen in te zitten. De bassline is erg funky en mag misschien nog wel wat harder staan zelfs. Het einde is alleen een beetje abrupt, maar verder is dit echt een goeie track.
Waar heb je die mooie string/pad geluidjes mee gemaakt als ik vragen mag?

h`eh`e...kewl die drum... Doet me heel erg denken aan een oud nummer van The The... (ken je waarschijnlijk niet eens).

Het nummer heeft wat mij betreft nog niet helemaal de 'sound' van drum'n bass...maar dat hoeft ook niet...is lekker zoals het is...

Origineel geplaatst door Almeros
h`eh`e...kewl die drum... Doet me heel erg denken aan een oud nummer van The The... (ken je waarschijnlijk niet eens).

Je bedoelt toch niet "Uncertain Smile"? *D

Het nummer heeft wat mij betreft nog niet helemaal de 'sound' van drum'n bass...maar dat hoeft ook niet...is lekker zoals het is...

Mwoah... drum 'n bass kent een nogal grote variate van sounds, van erg mellow tot keihard hakken. Er is nogal een verschil tussen Omni Trio en Roni Size, maar ze maken wel allebei drum 'n bass. Maar inderdaad, ik ben nooit echt genre-vast geweest...misschien speelt mijn jarenlange ervaring als bassist me parten 8)

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

Je bedoelt toch niet "Uncertain Smile"? *D

Haha geweldig! Je kent het ook gewoon :) Ik bedoel eigenlijk een ander nummer van dezelfde plaat; "I've been waiting for tomorrow" Zit een soort drumbeat in die precies de sfeer van jouw beat uitstraalt...ookal is ie wel degelijk anders :)

Leuk!!!

Origineel geplaatst door Almeros

Haha geweldig! Je kent het ook gewoon :) Ik bedoel eigenlijk een ander nummer van dezelfde plaat; "I've been waiting for tomorrow" Zit een soort drumbeat in die precies de sfeer van jouw beat uitstraalt...ookal is ie wel degelijk anders :)

Dat liedje zegt me niet zoveel. "Uncertain Smile" is wel geinig, met die ellenlange pianosolo van Jools Holland op het eind.

Trouwens, ik vind wel dat ik verdomd weinig respons krijg op m'n tracks. Ik heb ook al een review gevraagd op dnbscene.com, maar daar kreeg ik zelfs geen enkele reactie. Ik vraag me wel eens af of het eigenlijk allemaal wel de moeite waard is.

Mwoah.. ben een beetje moe naar weer urenlang knutselen aan een nieuw nummer :gaap:

Back