Kan er iemand zeggen hoe ik die korte string hit uit rappers delight van teh sugarhill gang en uit good times van sister sledge kan reproduceren op een roland fantom x6?
Dit is geen rare vraag van klerk trouwens. De strings 'hit' die hij bedoeld heb ik ook proberen te programmeren op mijn Korg Z1 maar heb moeten opgeven. Zo op het gehoor zou je denken stringetje en een filter sweep of pitch sweep op de oscillatoren maar dat werkt niet. Ik vind het moeilijk.
Indien iemand een goed fragement weet op een plaat waar dit vrij 'clean' gesampled kan worden of weet hoe je dit op een analoge synth kunt programmeren hou ik me ook ten zeerste aanbevolen voor hulp.
Origineel geplaatst door cooper Dit is geen rare vraag van klerk trouwens. De strings 'hit' die hij bedoeld heb ik ook proberen te programmeren op mijn Korg Z1 maar heb moeten opgeven. Zo op het gehoor zou je denken stringetje en een filter sweep of pitch sweep op de oscillatoren maar dat werkt niet. Ik vind het moeilijk.
Indien iemand een goed fragement weet op een plaat waar dit vrij 'clean' gesampled kan worden of weet hoe je dit op een analoge synth kunt programmeren hou ik me ook ten zeerste aanbevolen voor hulp.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.