Symphony of Voices samples Info

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Ik heb een originele Symphony of Voices (AKAI versie) van spectrasonics weten te bemachtiggen voor een extreem laag prijsje. Echter heb ik de boekjes er niet bij gekregen ( deze had de persoon niet meer, waarschijnlijk een leugen).
Ik dacht dat het niet zo veel zo uitmaken maar zou ik iets meer over te samples te weten willen komen.
Op de spectrasonics site heb ik een informatieve lijst kunnen downloaden met betrekking tot de samples.
Helaas begrijp ik nog enkele zaken niet.
Bijvoorbeeld, de allereerste sample uit Partitie A:
LC AHS F A.

Deze interpreteer ik als volgt:

London Choir AHS Forte ?A?

Waar staat de A voor? De bovenstaande sample heb je ook in een B en C variant. Bij sommige samples heb je ook een D en ik kom ook vaak een V of V+ tegen. Waar staan deze tekens voor?
Kan iemand mij dit kort uitleggen?

Alvast bedankt!!

*D

Sommige vragen had ik waarschijnlijk te snel gesteld. V staat volgens mij gewoon voor Vibrato.
Hoe dan ook ik weet nog steeds niet waar de A,B,C,D voor staan.
En, met betrekking tot de " V samples ", wat is het verschil tussen bijvoorbeeld LC-AHS-V A en LC.AHS-V +A?
In geval iemand het interesseerd, ik heb de samples overgeladen naar Kontakt 2.

Hopelijk antwoord iemand :)

Hoi,

Ik heb de SOV indertijd aangekocht en heb dus ook de documentatie. De A, B, C en D staan eigenlijk voor de uitgebreidheid van de patch. De A-patch heeft het meeste multisamples en verbruikt dus het meeste geheugen. Deze klinken het 'echtste'. De B-versie gebruikt wat minder samples, is dus ook minder intensief en klinkt toch nog steeds erg goed. De C-versie gebruikt weer minder samples en de D-versie nog minder.

De V-parameter dacht ik dat te maken had met een geprogrammeerde attack ('V'oice attack).

LC staat inderdaad voor London Choir. Zie je ergens een M, dan staat dit voor Male, F staat dan uiteraard voor Female.

Succes met deze overigens erg goeie library :okdan:

:doei:

Re: Symphony of Voices samples Info

Origineel geplaatst door gremlin23
LC AHS F A.

Deze interpreteer ik als volgt:

London Choir AHS Forte ?A?

Is dus: London Choir, Aaaah klanken, Female type A (grootste patch met de meeste multisamples).

Dat herinnert me er ook aan dat je V+ hebt wat duidt op patches met velocity switching.

:doei:

Hey Danny,

Gezien we niet meer in het " Hardware Sampler tijdperk" leven kan ik dus eigenlijk de B,C en D varianten van mijn hardeschijn halen. Dat maakt het een stuk overzichtelijker :)
Heel erg bedankt, dit is precies het antwoord dat ik wilde !!!! :luv:

Back