EMU 1820m omruilen voor 1616m?

MikeJarod

ziet ze vliegen
Ik heb onlangs een tweedehands EMU 1820m geluidskaart gekocht. Al snel bleek dat 1 output (1L) niet goed werkte. Gelukkig zat er nog garantie op. Met de verkoper afgesproken dat ik zelf reparatie ga regelen, en dat we de kosten delen. Dit vind ik een prima oplossing.

Nu belde ik van de week met Feedback, waar de geluidskaart gekocht is, en daar zeiden ze dat ze de 1820m om kunnen ruilen voor een 1616m ivm garantie.

Maar als ik naar de specs kijk van beide kaarten, dan heeft de 1616m minder ins en outs dan de 1820m, maar is deze wel duurder. Ik trek toch de conclusie dat dit geen goede deal is, of is de 1616m wel een waardig alternatief?

hey op deze manier ben ik dus ook al eens de boot in gegaan..

dit kan een driver of ander software probleem zijn.. heb 2 x mn emu 1212m opgestuurd naar Thomann
inputs en outputs Links of rechts leken niet goed.. uiteindelijk heb ik wat truukjes uitgehaald met dingetjes op de patchmix en wat andere dingetjes die ik me niet meer kan herinneren.. en toen ineens was er balans en was links of rechts dus helemaal niet kapot ..

kan natuurlijk zo zijn dat jouw kaart gewoon kapot is, maar als je m liever wil houden ipv omruilen zou ik toch nog ff de moeite nemen t volgende te proberen

EDIT -

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik heb wat info gevonden ....

het onderste heb ik gedaan:

=========

I had this problem once with my 1212m.

What I did to fix it was, open up patchmix, click on the bottom right the monitor balance control knob. Turn it all the way to the left, and to the right, then back to centre, it fixed it for me.

=====

nevermind i fixed it, the tutorial told me to mute L and R, i unmuted them and it works, thanks

======

nadat ik deze 2 dingen had gedaan werken beide ingangen weer :confused:
vraag me af of dit bij de andere keren ook de oplossing was geweest .... erg vreemd allemaal
anyways nu doen beide ingangen het alleen neemt ie zwaar misvormt geluid op ...
heb geen inserts of wat dan ook ...

hier nog wat dingen die interessant zijn maar bij mij niet nodig waren:

Restore defaults is always a thing to try when problems arise. Try it and see if it does resolve your problem. If not....

Check your 1212M with an anlog loop back test. Start by loading the Product Default seesion template into PatchMix.

* Mute both PCI left and right inputs in PatchMix to avoid a feedback loop.
* Connect analog output to analog input via 1/4 inch cable to both left and right.
* Insert test tone on Main Mix inserts.
* If the Main Mix meters shows the same signal level between both channels, you should see the same signal level in both peak meters iof PatchMix PCI card left and right input strips.

* Remember to swap the cables to see of the problem follows the cable switch. If it does, the problem is rellated to the cable or how it is interfaced. If the problem does not follow the cable, then the PCI card would appear to be bad and need repair or replacment.

Thanks, dat was in ieder geval het proberen waard. Helaas niets geholpen.

Het geluid van output 1L blijft gewoon heel erg zacht, de andere outputs doen het allemaal prima. Als ik de jackplug er ongeveer 1cm uit trek, krijg ik wel geluid op normaal volume.

Kan iemand aangeven wat de meerwaarde is van een 1616m tov van een 1820m? Ik krijg het idee dat die meerwaarde er niet is, en ik beter af ben met een 1820m.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Thanks, dat was in ieder geval het proberen waard. Helaas niets geholpen.

Het geluid van output 1L blijft gewoon heel erg zacht, de andere outputs doen het allemaal prima. Als ik de jackplug er ongeveer 1cm uit trek, krijg ik wel geluid op normaal volume.

gewoon blijven kloten in die patchmix en andere drivers misschien proberen .. het probleem komt me zo bekend voor..
ik heb t later geloof ik nog eens gehad toen ik mn windows weer opnieuw moest installeren..
de drivers of die patchmix of misschien de combi van beide zijn gewoon heel erg buggy.. al een andere versie van de patchmix geprobeerd trouwens?

nogmaals t kan natuurlijk zo zijn dat je convertor echt kapot is, persoonlijk zou ik nog even blijven door kloten in die patchmix.. andere templates laden, -10 en +4db input/output paar keer omswitchen op de kaart etc.

nou jah.. iig succes ermee

Origineel geplaatst door MikeJarod

ik heb echt precies hetzelfde probleem met mijn 1820m ,maar dan met output 4L,
de output geeft een zacht volume en met de jackplug er half uit krijg ik wel ineens vol volume, maar als ik 4L+4R als stereo paar gebruik klinkt het uit fase.....

heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet meer goed, terwijl het voorheen wel perfect werkte...en je zal natuurlijk net zien...4 maanden buiten de garantie =(
heb de kaart nieuw gekocht en het audiodock is na installatie nooit meer van z'n plek af geweest en dan toch gezeik met die ene output....
ik vrees echt dat die output gewoon brak is, lekker solide spul maakt emu :r dat ding was toendertijd toch € 500,--

echt klote gewoon

Tja, er blijken toch meerdere mensen die problemen met de 1820M hebben.
Ik hoop maar dat die van mij het blijft doen, want ik ben er echt super tevreden mee.
De mogelijkheden vwb routing instellingen vind je denk ik niet zo snel bij een andere kaart

Omruilen naar een 1616M lijkt me in ieder geval achteruitgang.....

hmmm, ik heb nog wel garantie op die 1820m, kennelijk zit er 2 jaar garantie en geen 1 jaar wat ik dus dacht..... gelukkig maar :)

maar ik zit nu dus wel met hetzefde dillema als mikejareod: of die 1820m laten repareren of hem omruilen voor een 1616m ??

wat is wijsheid
:confused:

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
wat is wijsheid
:confused:

moet je voor jezelf uitmaken .. als 2 mensen hier al zeggen dat de 1616m een stap terug is zou ik t wel weten :)

zet anders ff de specs voor jezelf naast elkaar en ga eens vergelijken

als ik me niet vergis las ik hier op t forum een tijdje terug dat de 1616m meer een opgepimpte of nieuwe 1212m zou zijn..
maar dit was alweer tijdje terug dus ik weet t niet zeker.. gebruik ff de zoekfunktie is al aardig wat over de 1616m gepost.. succes ermee :)

Back