domme ASR-10 effecten vraag

Rockwell

Stamgast
Joe,

ik ben pas begonnen met de asr-10, en vind t qua klank een superbak, maar...
ik geraak er niet uit.

Hier komt ie (zal hoogstwaarschijnlijk een oerdomme vraag zijn voor jullie asr-10 gebruikers):
Ik weet hoe ik een effect op de instrumenten moet plaatsen, maar als ik 2 instrumenten samen speel via load, dan gooit ie er telkens weer het bank effect over, en ben ik het effect van het instrument kwijt. Dit lijkt me niet echt normaal...

De asr-10 kan toch twee effecten gebruiken of ben ik mis? 1tje voor de instrumenten en nog een andere voor de bank waar de instrumenten in zitten of ni?

ps: ik ben nog opzoek naar geluiden. Dus als je cd's heb en je wil wat bijverdienen let me know...
Ben ook nog opzoek naar een externe harde schijf van zo'n 4 gig, want ik krijg geen lege zipjes gevonden (die van akai geven telkens een error bij het converteren).

Can anybody help me?

merci'kes!

niemand die mij verder kan helpen?
alvast bedankt!

Dennis

De ASR heeft maar 1 fx processor. Deze kan je kiezen als bank of als inst, maar je hebt altijd maar 1 set instellingen tegelijk.De fx processor kan wel meerdere effecten tegelijk maken, afhankelijk van het type effect wat je kiest. Je kunt dan de verschillende instrumenten via de input bussen van de fx processor hun eigen hoeveelheid effect meegeven. De fx processor heeft maximaal 3 input bussen, dus ook maximaal 3 verschillende effecten tegelijk.

Is best wel ingewikkeld eigenlijk, die ASR :confused:

Maar idd klinkt als een klok.

Khoop dat je hier wat mee kunt.

Thanx Niconoice,

hier was ik eigenlijk al bang voor...
T is me raar genoeg wel een keer gelukt om twee verschillende effecten te gebruiken. Bizar...
ik zal maar extra veel moeten bouncen dan :(

Origineel geplaatst door Rockwell

T is me raar genoeg wel een keer gelukt om twee verschillende effecten te gebruiken. Bizar...
ik zal maar extra veel moeten bouncen dan :(

Nou, klopt wel hoor. Je hebt een aantal dualeffect algoritmes erin zitten zoals chorus en delay of chorus en galm. Inputbus 1 gaat dan naar de chorus en inputbus 2 gaat naar de delay (of de galm), inputbus 3 is dry.. Intern kan je dan ook nog chorus naar delay (of galm) regelen. Als je de chorus dan niet naar de delay stuurt kun je op die manier alle instruments een eigen FX-verdeling geven, dus ook inst 1 alleen chorus en inst 2 alleen galm.

Voor de tijd waarin de ASR gemaakt is was dit een erg flexibele inzet van de fx processor.

Back