welke van de ....

Dj Marko X

Ingeburgerd
Beste medeforumers,

Ik ben aan het kijken voor een goede geluidskaart voor in mijn pc, ik werk nu nog voornamelijk met reason 2.5.
Over een maandje wil ik fatsoendelijke monitors en een masterkeyboard gaan kopen, maar nu ben ik dus voor een fatsoendelijke geluidskaart aan het kijken.
Nu vraag ik me af welke van de onderstaande 3 ( andere sugestis zijn natuurlijk welkom ) het beste geschikt is voor mijn doeleinde`s ?

Emu 0404
ESI Maya 44
M Audio Audiophile 2496

Laatst gewijzigd:
Een goed beginpunt is als je even vermeld wat je budget is. ;)

kan een Emu 0404 kopen van een medeforum lid,
maar zit nu nog te twijfelen tussen die 0404 en de Audiophile 2496???

de klank vind ik veel beter dan die van de 0404... de audiophile is wel okay, toch vind ik de ESI nog iets beter klinken. stabiele drivers, makkelijk installeren...

Voor hetzelfde geld koop je een tweedehands EMU 1212m. Betere converters, gebalanceerde ingangen, DSP-effecten, MIDI, S/PDIF en 'n ADAT-poort.

Nieuw is 'ie trouwens voor 150 te vinden, samen met Emulator X (sampler software).

ik zie momenteel door de bomen het bos effe niet meer....
zijn gewoon zoveel keuze`s maar k zou echt niet weten welke geschikt is voor mijn doeleinde's

Ze zijn allemaal geschikt. De Audiophile en Emu 0404 hebben twee ongebalanceerde inputs en outputs. De ESI Maya heeft vier inputs en outputs (ook ongebalanceerd) en de Emu 1212m heeft twee inputs en outputs (gebalanceerd) met mogelijkheid tot uitbreiden naar 12 inputs en outputs.

Als je alleen je monitors wilt aansluiten heb je aan twee uitgangen genoeg (links en rechts). Als je monitors ook nog eens gebalanceerd aangesloten kunnen worden kan het handig zijn om gebalanceerde outputs te hebben. Gebalanceerde kabels pikken minder ruis en storing op.

Als je een condensatormicrofoon wilt gebruiken, is het handig als je geluidskaart phantom power levert. Is dit niet het geval, dan kun je later altijd nog een preamp aansluiten.

Origineel geplaatst door DavidMenting
Ja, alle hier genoemde kaarten werken prima met Reason.

dan denk k dat mijn keuze is gemaakt :D
de Emu 1212m is dan wel50 euro duurder als mijn budget MAAR dan heb ik wel een kaart waar ik een hele tijd mee vooruit kan.

emu 1212 m net besteld bij feedback :D hopelijk heb ik uhm overmorgen binnen :D
whoeiiiii mijn 2e aankoop voor me studio :D:halleluja :dj: :D :D

Back